Christmas on the beach - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Christmas on the beach - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Christmas on the beach

Blijf op de hoogte en volg Kelly

29 December 2018 | Australië, Noosa Heads

Na een korte tijd in de bus en afscheid van de fraser familie ben ik aangekomen in Noosa. Een heerlijk stadje aan het strand met leuke winkeltjes en mega mooie huizen. Samen met 2 andere meiden liepen we naar het hostel en konden we onze tassen kwijt. Daarna zijn we even langs de winkeltjes gelopen en het zwembad in gesprongen. Jikke zou vandaag ook aankomen en kerst kwam nu wel erg dichtbij. Hannah kwam ook laat in de middag aan en met een gezellig groepje op terras plaats genomen. Deze groep bestond toevallig uit 90% van de fraser familie haha. Hannah en ik kwamen 3 engelse jongens tegen, die in het andere kamp zaten van Fraser. Super toevallig dat die daar ook zaten. Die avond werd er lekker voor ons gekookt want als je een drankje kocht, kreeg je een bon voor de gratis BBQ van het hostel. Daar hebben we lekker gebruik van gemaakt. S’ avonds werd er een pub quiz georganiseerd en deden we mee als de little snowman’s. Helaas niet gewonnen maar wel gelachen en weer nieuwe mensen ontmoet. Daarna werd de dansvloer geopend en hebben we dansjes gemaakt, tot we niet meer naar binnen mochten. Samen met iemand anders ging ik even naar buiten & toen mochten we niet meer naar binnen, de tent ging dicht om 12uur. Helaas stond Jikke nog binnen met 3 biertjes dus die moest doordrinken haha. Daarna hebben we nog even buiten gezeten & was het bed tijd.

Vandaag is de dag, dat we boodschappen moesten doen. Heel veel boodschappen. Jikke en ik gingen samen boodschappen doen voor kerstavond en eerste kerstdag. En daarbij moesten we ook drankjes halen want op eerste kerstdag is alles dicht. We gingen best snel, maar de rij was echt mega lang! Drie uur later en een hoop gezucht verder waren we dan eindelijk klaar met de boodschappen. Toen moesten we de drankjes nog halen want dat kregen we niet gelijk mee haha! Maar toen alles eindelijk binnen was, konden we lekker een verfrissende duik maken. Het groepje bestond uit drie meiden en twee jongens dus ik had een beetje voorgesteld om de eerste avond de meiden te laten koken en tweede avond de mannen. Helemaal opgetut en wel stonden we in de keuken lekker alles klaar te maken, ondertussen waren er nog wat meiden aangeschoven waardoor onze groep van 5 naar 8 gingen. Echt een super gezellig groepje & een heerlijke maaltijd neergezet met gegrilde groentes, salades, kip, vega voor de vega’s, zoete aardappel en dips. Het was echt overheerlijk en we hadden aan het einde allemaal te veel gegeten. Maar we gingen nog even een drankje en kaartspelletje doen bij de pub & een dansend kerst begonnen in de bar. Wat een heerlijke avond!

Helaas moesten we een wekker zetten de volgende ochtend want bij kerst hoort ook een kerst ontbijt natuurlijk. De jongens deden er wat langer over dus de meiden waren alvast begonnen. Jikkie begon met het fruit snijden, Hannah maakte haar gluten vrije pannekoeken & ik maakte de andere pannenkoeken. Ik vond het echt een super verdeling en de jongens konden mooi de tafel dekken. Dat hadden ze de avond ervoor ook super goed gedaan. Na het ontbijt ons spullen gepakt & naar het strand gegaan! Wat is er beter dan kerst vieren op het strand met een apple cider, lekkere hapjes & goed gezelschap! Lekker badderen tussen de vissen, zonnen op het strand en muziekjes luisteren. Deze dag was zo relax en fijn, dat ik de hele terug weg (20min lopen) niets heb gezegd en alleen maar dromerig heb gekeken. Na het douchen was het tijd voor de BBQ, een feestdag zonder Australische BBQ is geen feestdag. De mannen waren het vlees aan het klaar maken & de meiden hielpen met salades en tafel dekken. Weer een heerlijke maaltijd klaar gemaakt & met zijn alle gezellig gegeten. Na alle avondjes uitgaan & kort slapen begon de vermoeidheid wel flink terug te slaan maar ik hield vol tot het bittere einde. Eigenlijk was het geen bitter einde want ik heb gezellig gefacetimet met de familie! Iedereen was aanwezig dus ik ben soort van aanwezig geweest bij het uitpakken van de cadeautjes. Heel leuk om iedereen weer even te zien en te spreken, toch wel geinig dat ik 15000km verderop zit. Na dat alle cadeautjes uitgepakt waren & de man met de ijzeren hamer langs kwam toch maar me bedje in gedoken. Tweede kerstdag wordt hier gevierd als boxing day, overal leuke kortingen en grote sales behalve in Noosa. Grotendeels van de winkeltjes waren dicht toen we er langs liepen, maar je leest het goed; we liepen erlangs! Op naar het busstation want er is een leuke markt in de buurt. Na een uurtje bussen kwamen we aan in Eumundi waar een mega grote markt was. Het heeft wat weg van de hippie markten op Ibiza. Lekker lopen slenteren en toen kwamen we erachter dat we nog twee uur moesten wachten op de bus. Wat ga je doen als je moet wachten ? Lekker eten en drinken haha! Time flies when you are having fun. Toch is wachten niet echt heel leuk, terug in het hostel maar even een dutje gedaan bij het zwembad & daarna tijd om mijn backpack een beetje in te pakken. Ondertussen had ik er best een troep van gemaakt en er slapen nog meer mensen in de kamer. Na een lekkere douche was ik klaar voor avondeten & hadden gezellig meiden avondje. Even een kaart spelletje en de avond geëindigd in de bar, natuurlijk! Gelukkig had ik genoeg wilskracht om op tijd me bed in te gaan want dat heb ik wel een beetje nodig.

Uitslapen in hostels is bijna onmogelijk daarin tegen. Maar dat vond ik niet zo erg, heb genoeg slaap gehad. Na het ontbijt afscheid genomen van Jikkie. Bedankt voor de super leuke tijd & ik ga je wel een beetje missen maar wie weet komen we elkaar nog eens tegen. Tranen met tuiten en veel gesnotter later (grapje, zo emotioneel werden we niet) me spullen gepakt voor de coastal walk. Een route langs verschillende leuke baaitjes in Noosa. Samen met Hannah begonnen aan de wandeling, zo gezellig als we het altijd hebben met kletsen, zo relax kunnen we lopen in stilte. Dat was best fijn want heel veel prive tijd heb je niet als je de oostkust gaat doen. Het was echt een heerlijke wandeling en aan het einde van de route lekker even een break genomen. Ik heb lekker even muziek liggen luisteren op het strand & Hannah ging een stukje lopen. Ik heb zelfs even een dutje gedaan op het strand, opeens was het dan al twee uur in de middag. Tijd om aan de terug weg te beginnen, deze ging een stuk sneller dan de heenweg maar we waren ondertussen ook best hongerig geworden. In het hostel even snel een late lunch klaar gemaakt om daarna nog even langs de winkeltjes te lopen. Er waren overal nog leuke sales maar ik heb me ingehouden. Alles wat ik koop moet ik natuurlijk ook mee dragen. Na een kleine boodschap weer terug om een heerlijke douche te nemen & het hoogte punt van vandaag, mijn tas inpakken. Normaal gesproken blijf je maar een twee nachten op dezelfde plek maar ik ben nu al 4 nachten in Noosa verbleven. Dus ik had er best een zooitje van gemaakt. Het was ook best een klus om alles in te pakken maar het is me gelukt & nog op tijd ook. Samen met Hannah ons laatste diner gemaakt & lekker gegeten. Na het eten nog even wat gedronken en ga zo gezellig even bellen met Maaike!!! We houden de traditie van derde kerst dag hoog ondanks dat ik 15000km verderop zit. Morgen gaat mijn reis weer verder naar Brisbane, waar ik ook oud en nieuw ga vieren met een groepje gezellige meiden & in heel Brisbane dwalen bekende gezichten rond dus dat gaat gezellig worden!

  • 30 December 2018 - 03:55

    Marja:

    Wat leuk om je verhalen te lezen Kelly. Fijn dat je het leuk hebt. Naduah vliegt 2 januari toevallig ook naar Brisbane voor een maandje werk.
    Groetjes Wil & Marja.

  • 30 December 2018 - 05:04

    Ilse:

    wat een leuk verhaal weer zeg en inderdaad vreemd jij in de zon kerstvieren .. Haha.je schrijft zo leuk en ontspannen ..heerlijk die verhalen te lezen ... Veel plezier enog met je verdere reis ... Gr Ilse

  • 30 December 2018 - 05:05

    De Buurtjes:

    Nou Kelly wat schrijf je toch leuke avonturen.Fijn dat je zo geniet! Wij wensen jou een spetterend oudjaar en een avontuurlijk 2019!!

  • 30 December 2018 - 06:56

    Machiel:

    Wat leuk om dit weer te lezen, mooi dat je er zo van geniet.. Alvast een goede jaarwisseling en nog heel veel plezier, maar dat gaat wel lukken aan de verhalen te zien!!

    Gr Machiel,

  • 30 December 2018 - 08:32

    Linda:

    Je bent goed bezig! Fijne jaarwisseling!

  • 01 Januari 2019 - 16:36

    Irma:

    Hahaha aan eten en drinken geen gebrek zo te lezen. Lekker hoor. Leuk verslag weer , ga zo door. Wij genieten ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 11386

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: