Ticket to Paradise - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Ticket to Paradise - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Ticket to Paradise

Blijf op de hoogte en volg Kelly

24 December 2018 | Australië, Rainbow Beach


Bye Airlie Beach, ik heb het heerlijk gehad maar het is tijd om door te gaan. Op naar de bus, lekker 15uur in de bus vertoeven. Helaas klinkt het leuker dan dat het is, ik zat vol gebouwd met tassen & het meisje naast me heeft heerlijk op mijn schouder geslapen. Fijn voor haar, minder fijn voor mij. Ik kan wel zeggen dat de tijd snel ging maar dat was niet zo. Eindelijk kwam de eindbestemming in zicht, hallo Rainbow Beach. Een klein dorpje aan de kust met gezellige winkeltjes en een prachtig strand. Natuurlijk kon ik mijn kamer nog niet in dus mijn spullen in de luggage room gelegd & naar het strand gegaan. Daar heb ik even gelegen met Jikke, een Nederlands meisje wat ik in elke plek tegenkom. Super gezellig even genoten van het heerlijke weer en dan gaat de tijd ook wat sneller, tijd om in te checken en na te checken. Ik heb een tour geboekt bij een hostel naast het hostel waar ik zou slapen. Omdat het boeken zo verwarrend was, had ik helemaal over het hoofd gezien dat er enkele nachten bij zaten. Gelukkig was ik er op tijd achter gekomen en kon ik hier en daar wat rechttrekken. Nadat ik gesetteld was in mijn kamer maar even een wasje gedaan en lekker rustig aan gedaan! S’avonds lekker gegeten met Jikke & naar de happy hour gegaan met twee andere meiden die we onderweg tegen zijn gekomen.

De volgende dag naar de buren verhuisd want daar ging mijn tour vertrekken. Lekker even relaxen aan het zwembad die vol lag met Nederlanders haha. Eind van de middag hadden we een briefing over de tour. Bijna iedereen leren kennen en meteen groepjes gemaakt voor in de auto, nouja die waren al gemaakt. Ik heb echt een super leuk groepje met verschillende mensen & die avond meteen de teamspirit erin gegooid en lekker samen gekookt en gegeten. Natuurlijk is ons groepje zo gezellig dat we enkele aanhangers hadden. Echt een heerlijke avond gehad maar tijd om in te pakken, de volgende ochtend moeten we namelijk om 7uur klaar staan. Alles ingepakt & uitgecheckt.

Daar zaten we dan, de laatste paar waren ook aangeschoven. Die hadden een vertraging door een ongeluk in het noorden. Na het ontbijt moest iedereen uitchecken & werden de groepjes een voor een geroepen. We kregen uitleg over de auto en wat er ging gebeuren van Nate, onze tourguide. He ho let’s go! Daar gingen we, 4 auto’s achter elkaar naar de ferry naar Fraser Island. Ik zat het eerste gedeelte lekker voorin dus kon lekker mee kijken. Nadat we Rainbow Beach uitreden moesten we over een stuk zacht zand rijden, een strandje op, waar de ferry lag. Dit was best even eng en ook heel anders rijden. Dat heeft Emma ervaren, onze eerste chauffeur. Eenmaal op Fraser ging het een stuk beter en gingen we na een korte plaspauze door naar 1 van de mooiste plekken op aarde, Lake Mckenzie. Vanaf de parkeerplaats was het een korte wandeling, waarna we terecht kwamen op een hagelwit strand met baby blauw water. Wat een prachtige plek. Daar konden we lekker het water in duiken om af te koelen. Het was ondertussen namelijk al flink warm geworden. Ik had er wel wat langer willen blijven dan de 1,5uur die we uiteindelijk zijn gebleven. Na Lake Mckenzie was het tijd voor een tussenstop om te lunchen, na de lunch zijn we doorgereden naar het kamp. Onze slaapplek voor de komende twee nachten. Ik sliep samen met Hannah, een Duits meisje, die ik al kende uit het hostel en zij zat ook in dezelfde auto. Gezellig hoor! In het kamp konden we onze spullen kwijt en hadden we even de tijd om alles te organiseren ik de tentjes. Nadat iedereen klaar was, zijn we begonnen aan een beste wandeling naar de zandheuvels! Op deze heuvels had je super mooi uitzicht over de duinen en we konden de zee zien. De wandeling daar integen was puur afzien. Het was best erg warm & het was pittig lopen door het zand maar dit mocht de pret niet drukken. Uiteindelijk heerlijk genoten van goed gezelschap, een prachtig uitzicht & een heerlijke appelcider (ja, ik ben het bier een beetje zat aan het worden). Gieren lachen brullen om degene die wel van de berg af gleden en klommen. Na een tijdje was het tijd om terug te gaan en lekker te eten, alle groepen werden oproepen om een dienst op zich te nemen. De eerste groep ging koken en de tweede groep ging afwassen en opruimen. Uiteindelijk stonden er 3 jongens lekker te bakken en braden want we hadden lekker een BBQ. Tijdens het eten nog lekker genoten van een cider & daarna tijd om te relaxen. Ondanks dat iedereen moe was, zijn er toch een paar door gegaan naar de ‘rave’ cave. Een tentje iets van het kamp af, waar we na 10uur savonds terecht konden om muziek te luisteren, dansen, schreeuwen en vooral gezellig hebben. Ik heb het niet heel laat gemaakt, ik was best moe van de hele dag op pad zijn en de avonden daarvoor. De volgende ochtend werd verwacht dat we half negen al klaar stonden om weg te gaan.

S’ochtends was opstaan niet erg moeilijk, ik was al wakker voor de wekker ging. Lekker een kopje oploskoffie en een ontbijtje & ik was klaar voor de dag. First stop; champagne pools. Wat een mooi uitzicht en een verfrissende ochtend duik. Een klein beetje oppassen want het was super glad maar dat kwam helemaal goed. Daar kwam ik nog wat bekende tegen, die je overal tegenkomt langs de oostkust haha. Heel gezellig maar helaas al weer tijd om terug te gaan. Op naar de volgende spot, Indian Head, een geweldig mooi uitzicht punt. Aan beide kanten een mooi strand & we konden zelfs schildpadden zien zwemmen. Het was best een pittige wandeling om hoog door het zand maar we waren ondertussen al wat gewend. Even wat mooie insta foto’s gemaakt & ik had zelfs even bereik op die gekke plek. Nadat iedereen veilig beneden was, was het tijd om te lunchen. Even lekker alle groentes snijden en klaar om gegeten te worden, again lekker wraps voor lunch. Na de lunch was het wel weer tijd om een duik te nemen. Op naar Eli Creek, een rivier die uit de bergen van Fraser komt en met een gekke bocht ik zee eindigt. We hadden allemaal rubberbanden mee zodat we konden mee drijven. Wat was het heerlijk om in schoon water te zwemmen en het was echt mooi. Nadat iedereen afgekoeld was, begon er een volleybal toernooi. Je hoefde niet mee te doen (ik!) maar was wel leuk om te kijken en in het water te liggen. We bleven veel langer dan de bedoeling was omdat iedereen het zo lekker had. Na een goede duik en een volleybal toernooi was iedereen wel hongerig geworden. Tijd om groep 3 aan het werk te zetten om eten te maken, ik zat lekker in groep 3 dus we hebben alle veggies gesneden en ook voor lunch de volgende dag & de tourguide zou het afmaken. Super relax om even rustig te douchen in een super fijne camping douche. Lekker een biertje, goed gezelschap en een bord eten, beter kan je het niet hebben. In onze groep zat een oudere dame die salsa lessen geeft voor haar werk, daar hebben we als groep gezellig gebruik van gemaakt. Gieren lachen brullen & iedereen werd gewisseld dus je leerde iedereen kennen. Nadat de eerste ronde bijna afgelopen was, kwamen de buren van het andere kamp even een kijkje nemen. Die hoorde de leuke muziek en zagen ons dansen dus die kwamen even langs. Opeens hadden we alle buren op bezoek en zijn we met zijn alle naar de ‘rave’ cave gegaan want het was al 10uur geweest. Oepsieeee want het was bijna 11uur voor iedereen weg was uit ons kamp. Na een tijdje zijn we nog even naar het strand geweest, heel relax om de golven te horen en sterren te kijken! Tot de rest van de groep volgde, ook dat was gezellig maar niet rustig meer haha. Een aantal uit onze groep begonnen te zingen, wauw echt heel mooi. Het was echt een mooie laatste avond!

Jammer genoeg was de volgende ochtend niet zo mooi haha! Na 4 uurtjes slapen was opstaan echt lastig, helemaal omdat we super vertraagd waren met weg gaan. Maar 3 uur later mochten we toch een keer de auto in stappen. Mijn beurt om te rijden. Ik had al een keer eerder gereden maar dat was in de jungle, niet op het strand! Het was echt spannend en vond het best moeilijk maar we leven allemaal nog, er was zelfs een jongen in de auto die was in slaap gevallen en dat is nog nooit gebeurd terwijl er een meisje reed. Dat was best een grappig compliment. Na een uurtje bikkelen achter het stuur waren we eindelijk aangekomen bij Lake Wabby, nouja nog niet helemaal. We moesten nog even 45 minuten lopen door het bos, heuveltje op en af door het zand. Ik ben nog nooit zo blij geweest om een meer te zien. Gelukkig kregen we een gratis spa behandeling want er zwommen van die kleine visjes die dode huidcellen eten. Natuurlijk ging de tijd weer veel te snel en moesten we weer terug lopen. Wat een hel was dat met de warmte maar het was echt een mooie omgeving. Tijd voor een lunch & een relax moment om aan de terug weg te beginnen. Nu zal je wel denken, je zegt echt veel te vaak geweldig en mooi maar ik ben echt verliefd geworden op Fraser Island. Zo mooi en geweldig als het is haha. Het is echt onbeschrijfelijk.

De rit naar huis was niet zo bijzonder. Terug in het hostel even snel alles afstoffen & inchecken, daarna was het een wedstrijdje wie er als eerst in het zwembad lag en wie er als eerst onder de douche stond. Gieren lachen brullen natuurlijk. S’ avonds was het plan om gezellig samen te eten maar dit plan viel letterlijk in het water. Het dorpje was niet bestand tegen een beste regen/onweersbui waardoor de stroom uitviel. Uiteindelijk lekker pizza besteld en in het hostel met zijn alle gegeten & een borrel gedaan.

Wat was dit een geweldige ervaring en zeker een aanrader! Dit was mijn hoogtepunt van de oostkust tot nu toe, mocht ik ooit niet meer bereikbaar zijn dan kan je me gerust daar komen opzoeken. Op naar het volgende kerstige avontuur in Noosa!

  • 24 December 2018 - 05:26

    Linda:

    wat een avonturen weer Kelly! Stiekem een beetje jaloers!

  • 26 December 2018 - 08:56

    Corina:

    heerlijk, heerlijk, heerlijk, in gedachten lig ik ook op die stranden aan een cocktail, mmm.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 11386

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: