Hello Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Hello Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Hello Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Kelly

13 Januari 2019 | Australië, Byron Bay


We rijden net pas binnen maar ik vind het nu al geweldig! Wat een heerlijk stadje is dit. Samen met Jikke aan de wandel naar ons hostel. Na het inchecken boodschappen gedaan voor het avond eten bij de ALDI haha. En daarna in het zwembad gesprongen, we hadden niet zoveel zin meer om op pad te gaan & het was al eind van de middag dat we aankwamen. Na het eten even een borreltje gescoord & zijn we naar een vriend van Jikke gegaan in een ander hostel. Super gezellig even wezen bierpongen haha! Nadat de meiden hadden gewonnen (ik deed niet mee dus vandaar) zijn we naar een bar gegaan. Super leuke fancy bar met goede muziek en lekkere biertjes. Daar hebben we de avond doorgebracht met een groepje. We hebben nog even real life tinder gespeeld vanaf een bankje haha, wat hebben we gelachen! Daarna was het wel weer mooi geweest, tijd om te slapen in onze sauna’s!

Slapen, wat is dat. Niemand kan slapen in kamers waar het warmer is dan 40graden. Het was echt niet lekker maar we maken er beste van! S’ ochtends lekker genoten van een geroosterd broodje met scrambled eggs, natuurlijk zelf gemaakt want dan is het het lekkerst! Na de afwas hebben we Byron Bay in style verkend, super leuke beach cruisers gehuurd om op avontuur te gaan. Byron is niet super groot maar wel erg leuk! First stop, het zondags marktje. Leuke kraampjes en een beetje Ibiza sferen. Ik heb een nieuwe zonnebril & een schattig jurkje gekocht, ik kon het niet laten en het stond zo leuk. Op de markt kwamen we Mirthe tegen waar we de middag plannen mee hadden besproken. Na de markt zijn wij nog een rondje gefietst langs het strand en toen hadden we second stop. De brouwerij in Byron. Heerlijke locale biertjes geproefd en gekeken hoe het gemaakt werd. Ze hadden een heerlijke binnen tuin dus daar hebben we ook even gezeten. Toen moesten we onze fietsen weer terug brengen, bye topper. Weer even boodschappen doen voor de volgende dag & even een sprong in het zwembad genomen. S’ avonds kwam iedereen op bezoek, Hannah was aangekomen die kwam met een vriend, Mirthe kwam bij ons eten en wij waren er haha. Lekker zelf gemaakte pizza’a gegeten & een borrel wezen doen. Die borrel hebben we twee keer verplaatst naar verschillende barren. Alleen op zondag stoppen ze er nogal snel mee dus dat was wel jammer maar evengoed hele leuke avond gehad.

Maandag, een dag om op te laden na het weekend! Bij te komen en weinig te doen, nou dat kennen we niet hier haha! We hebben bijna alle winkeltjes van binnen bekeken op zoek naar iets om ons backpacks nog zwaarder te maken. Mijn backpack is wel zwaar genoeg, past niks meer bij maar wel erg leuke dingen gezien. Ik geloof dat niemand echt iets gekocht heeft maar het was wel leuk. In het hostel even een lekkere lunch gemaakt & opgegeten natuurlijk en was het toch even tijd om bij te komen. Even een dutje gedaan langs het zwembad, erg fijn. Toen moest ik me hostel maar eens gaan opzoeken, ik ga verplaatsen van een duur hostel naar een iets minder duur hostel maar ik heb wel airco in de kamer haha. Klein boodschapje gehaald & lekker gedoucht, daarna was het plan om een rustige avond te houden met een outdoor cinema. Dat is het beide niet geworden haha. De cinema ging om een of andere reden niet door, best jammer. De rustige avond veranderde in borrel uurtje & bar tijd, met de borrelbus werden we daarheen gebracht en we kregen een gratis drankje. Whoehoe wat een geweldige avond was het.

Jammer dat de volgende ochtend altijd zo heftig is, al had ik wel geslapen als een baby. Lekker even in me bed blijven hangen & toen me billen verplaatst naar het strand. Eind van de middag bijna gestorven onderweg naar de vuurtoren. Best een pittige wandeling met een kater & het benauwde weer maar we hebben het overleefd en leuke kiekjes geschoten. Vlak bij de vuurtoren is het meest oostelijke punt van de oostkust. Daar hebben we even een break genomen & toen kwamen er allemaal mensen van de andere kant gelopen die er nog fresh uit zagen. Dat was wel een beetje vreemd aangezien ik zowat aan het zuurstof moest. Toen we uiteindelijk verder liepen snapte ik waarom, je kan er gewoon komen met de auto. Dus wij hadden ons uitgesloofd voor niks. Maar het was wel erg lekker een beetje beweging tussen alle drankjes en stranddagen door. In de avond lekker gegeten met Jikke, Hannah & Chris.

De next two days waren niet erg spannend. We hebben gedag gezegd tegen Jikke, na 1,5 maand soort van samen reizen (we kwamen elkaar toch wel elke keer tegen zonder dat we het gepland hadden) is het nu echt afgelopen. Jikke gaat er vandoor en die gaat naar Melbourne. Ik blijf nog een paar nachtjes in Byron dus we gaan elkaar deze trip niet meer tegenkomen. Maar we zeggen geen goodbye maar een see ya! Ooit komen we elkaar nog wel eens tegen voor een praatje. Daarna beachdays, chil momenten, koffietijd en genieten.

Woensdagavond heb ik gezellig bij Helena gegeten. Op de basisschool waren we al vriendinnetjes & we woonde bij elkaar om de hoek, tussen de middag bij elkaar broodjes eten & na school spelen met de Polly poppetjes. Zij is een tijdje geleden in Byron gaan wonen & al voor ik weg ging had ik gezegd dat ik langs ging komen en vandaag is de dag haha. Ze kwam me ophalen bij me hostel & hebben we even een biertje gedronken op een terrasje. Super geinig om af te spreken aan de andere kant van de wereld & na 12 jaar valt er best wat bij te praten. Na ons drankje gingen we naar haar appartement waar haar vriend heerlijk aan het koken was & gezellig gegeten daar. Na het eten even een borreltje gedronken & daarna ben ik terug gegaan, beide moesten gewoon werken de volgende dag maar ik kom terug!

Vrijdag ben ik wezen kajakken met Mirthe. Zij had een voucher gewonnen om dolfijnen te spotten in de kajak en had ze gevraagd of ik mee wilde. Dat vind ik natuurlijk wel erg leuk, hopelijk zien we ook dolfijnen.

Vrijdag ochtend even lekker rustig aan doen, beetje beginnen met inpakken & toen met Mirthe naar het hostel gelopen waar we opgehaald werden. Met een dikke lippen busje werden we naar het strand gebracht, even inchecken & omkleden! Daarna kregen we uitleg wat er ging gebeuren & hoe we het water in moesten. Dan denk je gewoon in die kajak gaan zitten & peddelen, dat werkt in Byron niet zo. De golven van ruim een meter maken het best lastig om van het strand te komen haha. We gingen gelukkig niet om & konden zo door peddelen. Wij waren echt een goed team en gingen als een speer, al is peddelen wel vermoeiend. Na een stuk peddelen hielden we even pauze tot iedereen compleet was. Die instructeurs gingen als een speer zeg, elke 2 meter die wij vooruit gingen, gingen wij er minstens één achteruit na een golf. Die gasten die peddelen 1 keer en die zijn 4 meter naar voren. We gingen naar de vuurtoren peddelen & daar aangekomen hielden we weer even pauze want jaaaaa daar waren ze, de dolfijnen!! Best een beetje op afstand maar we waren ook wel met erg veel maar we hebben ze gezien. Heel veel trouwens, 4 of 5 groepjes die om ons heen zwommen. Was echt super tof & hopelijk heb ik ze op mijn filmpjes kunnen krijgen. Na een dipje in de ocean om af te koelen was het weer tijd om terug te gaan, ook nog een uitdaging want we moesten door die golven terug. Gelukkig waren wij ondertussen ervaren roeiers geworden dus kwamen we veilig aan! Het was best grappig om iedereen onderuit zien te gaan haha. Nadat iedereen veilig terug was, even geklapt voor iedereen & voor de instructeurs die mee waren (tja, hoort er ook bij). Daarna moesten alle kajaks mee naar de trailer dus dat was slepen, gelukkig waren we nog steeds en goed team & heeft mirthe goede beenspieren dus wij hebben het gehaald. Alles inleveren, spullen pakken & zijn lekker lopend terug gegaan. Dat was net zo ver lopen als van de ophaalplek terug.

Terug bij het hostel snel even een douche genomen & spullen gepakt want ik had al weer wat anders afgesproken. Samen met Hannah even wat lekkere dingen ingepakt & ciders gekocht om aan het strand neer te ploffen en genieten van de zonsondergang, goede deuntjes en een lekker hapje. Elke avond komen er mensen om muziek te maken, dansen en relaxen na een dagje werk, surfen of kajakken in mijn geval. Het was heerlijk even bijkomen en gezellig met Hannah, laatste avondmaal samen. Later op de avond sloot Mirthe ook aan & hebben we nog wat barren bezocht maar mijn energielevel werd alleen maar lager en de gezelligheid was nergens te vinden dus lekker ons bedje opgezocht.

Na het ontbijt me laatste spullen gepakt & 4 uur lang op zoek geweest naar Helena’s appartement. Grapje, die was best makkelijk te vinden & was maar 10 minuten haha. Me spullen neergezet & omgekleed want we gingen roadtrippen! Echt tof om ook eens de omgeving te verkennen, met public transport en tours kom je lang niet overal. Een vriend van hun ging ook mee & met zijn 4e gingen we op pad. Korte stop op een gaaf uitzichtpunt, Byron was best klein geworden ondertussen. Next stop was een waterval, gelukkig stroomde die ook want het is best droog geweest de laatste tijd. Heerlijk even afkoelen in het koude water en de jongens sprongen van de rotsen af. Op naar de volgende plek, een dorpje waar het best uitgestorven was maar een heerlijk restaurantje zat waar we konden lunchen. Heerlijke wrap gegeten en een brownie gedeeld met Helena. Iedereen had heerlijk uitziend eten op zijn bord liggen trouwens! Met volle buikjes konden we de roadtrip weer verder gaan. De volgende stop was bij een strandje waar we even lekker konden dippen, het was best koud brr haha (klinkt vast niet vreemd als je mij kent) . Even opwarmen in de zon & toch het water in gegaan. Daarna moesten we echt weer even opwarmen & opdrogen om naar de volgende plek te gaan. Een prachtig punt waar we de 3 oostelijkste puntjes van de oostkust zagen (eigenlijk 2 want we stonden er op 1). Een hoop surfers in het water & iemand die probeerde te paragliden maar dat wilde niet helemaal. Ondertussen werd het al weer tijd voor een biertje (nee, het was niet mijn idee) dus de volgende stop was bij een restaurant om een biertje met uitzicht te drinken. Dit was ook ons laatste stop en het rondje was compleet. Terug in byron even snel een douche genomen & even relax tijd. We hadden een tafeltje gereserveerd om half 9 dus had nog wel even de tijd. Mijn boek erbij gepakt, een glaasje water en lekker even op balkon gezeten. Hier kan ik toch wel aan wennen, ik zou best in Byron willen blijven. Die avond een heerlijke pizza gegeten bij een super leuk restaurantje en na het eten nog even gelachen om The Fix, een serie op netflix.

Helaas mijn laatste nachtje in Byron aangebroken. Morgen is het weer tijd om verder te gaan & nieuwe vrienden te maken want iedereen verlaat me haha (of ik hun, het is maar net hoe je het bekijkt). Het laatste stukje van mijn vakantie & op naar een nieuw avontuur, see ya in Yamba.

  • 13 Januari 2019 - 11:33

    Corina:

    Yamba, klinkt hoela hoep, hawaiaans. Leuk dat je zo goed met anderen kunt optrekken, activiteiten doen, dingen zien, muziek maken, drankjes doen. super relaxed.
    heerlijk vakantie houden. Maar er komt ook weer een tijd van werken toch? op de farm waar je al eerder was. wanneer is dat in de planning? groetjesss

  • 15 Januari 2019 - 13:12

    Irma:

    Pizza, bier, dippen, fietsen, touren, contacten leggen, chillen het gaat je zo te lezen heel goed af. Leuk dat je hellena daar hebt ontmoet. Super gezellig. Geniet er nog lekker van voordat je weer aan het werk moet. Kuzzzzz van ons allemaal.

  • 15 Januari 2019 - 16:23

    Mirjam:

    Wat super gaaf, bijzonder en wat een gezelligheid... al die belevenissen; nieuwe contacten, kajakken, dolfijnen, het oostelijkste punt en natuurlijk Helena ontmoeten..hoe bijzonder zo aan de andere kant van de wereld. Geniet er maar lekker van. Groetjes en liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 11386

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: