The start of a new year - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu The start of a new year - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

The start of a new year

Blijf op de hoogte en volg Kelly

05 Januari 2019 | Australië, Surfers Paradise

Hello Brissie!

Bye Noosa, i will come back for you. Wat heb ik een heerlijke tijd gehad in Noosa met super gezelschap. Tijd om weer door te gaan naar Brisbane. Samen met Mirthe in de bus & na drie uurtjes rijden kwamen we aan in Brisbane. Het strand werd vervangen door een lagoon en de leuke huizen door wolkenkrabbers. Het is weer even iets heel anders. In het hostel aan gekomen waren we allebei wel bekaf dus hebben we onze spullen in de kamer gelegd, handdoekje gepakt, even boodschappen gedaan & naar de lagoon gelopen. Daar hebben we heerlijk even gelegen en konden we bijkomen. S’ avonds werd er een BbQ georganiseerd bij het hostel op de rooftop dus daar hebben we lekker gegeten en genoten van het uitzicht. Daarna gingen we proberen om een bus te boeken naar Australia Zoo, dit stond nog op mijn lijstje met to do. Australia Zoo is een dierentuin opgericht door Steve Irwin en zijn familie. Super gaaf om daar heen te gaan natuurlijk. Maar aangezien we niks geboekt hadden, moesten we het er maar op gokken de volgende ochtend.

Vroeg opgestaan om alles in te pakken en daar gingen we dan naar het busstation. Even oriënteren naar beschikbare plaatsjes in de bus en besluiten wat te doen. Uiteindelijk gekozen voor een avontuur met het openbaar vervoer. Dit werd ons niet makkelijk gemaakt want er zijn werkzaamheden rondom het station waar wij op stapte. Eerst een busje, toen een trein & overstappen op de volgende trein & toen nog een busje, z’n 3 uur later waren we wel een keer bij de dierentuin aangekomen. Wat een trip was dat zeg, maar we hebben het gehaald! We kregen een mooie plattegrond bij de tickets en daar gingen we dan. Op avontuur in de dierentuin. We hadden een soort van route gemaakt maar uiteindelijk gingen we alle kanten op & we hebben een rondje gedaan in het treintje die door de dierentuin ging waardoor we nog meer tegenkwamen wat we niet gezien hadden. Lekker geknuffeld met Kangaroos en koala’s, slangen bekeken, tasmanian devils gezocht & ringstaart aapjes bewonderd. Tussendoor nog een croco show gezien & naar de tijgershow geweest. Het waren niet echt shows maar meer een hoop uitleg en er werden spelletjes gespeeld met de dieren. De tijger was echt aan het genieten tijdens het spelen. Super tof om te zien! Na een lange dag en een ijsje als afsluiter zijn we weer aan de terug weg begonnen. Gelukkig ging deze wat makkelijker dan de heenweg, gewoon in de trein stappen tot we eruit gestuurd werden & naar de bus die ons terug bracht naar het station waar we begonnen zijn. Terug in het hostel even lekker een douche genomen & lekker gekookt met zijn 2e. Daarna was ik wel een beetje uitgeteld, toch nog even een noodwasje gedaan want er was iets gelekt op mijn kleding & toen me bedje opgezocht. Wat een vermoeiende maar leuke dag!

Wij zijn echte Brisbane ontdekkers geworden! Even rustig uitgeslapen tot 9 uur en toen aan het ontbijt, na het ontbijt de stad verder gaan verkennen. Even een rondje gelopen door het museum van Queensland waar we bekende namen als Picasso en Cornelius Janssen van Ceulen tegen kwamen en toen door naar de ferry. Hele zoektocht naar de goede opstap plek maar daar gingen we dan, Brisbane bekijken vanaf het water. Bij de laatste halte uitgestapt om naar het Powerhouse te gaan, vergelijkbaar met de lichtfabriek in Haarlem. Eerst in het park even geluncht en toen op de citycycle gestapt. Voor 2 dollar kan je 24 uur gebruik maken van de fietsen die op elk punt staan. Je kan dan tripjes van een half uur maken naar elk station. Gieren lachen brullen & vooral weer even inkomen want het is al een tijd geleden dat ik op een fiets heb gezeten. Gelukkig kan je fietsen niet verleren dus dat kwam helemaal goed. Bij het Powerhouse onze fiets weer in het rek gezet en het gebouw van binnen bekeken. Ooit was het een kolenfabriek en nu is het een theater, podium en er zitten twee barren in. Ze hebben hele toffe muurtekeningen en details van de fabriek behouden wat het zo mooi maakt. Daarna hadden we een beetje problemen met de fiets dus naar een ander station gelopen & daar weer op de fiets gehopt. Op de ferry kregen we een berichtje van twee meiden die net aangekomen waren & waar we ook oud en nieuw mee gaan vieren. Daar gingen we mee meeten in het park & hebben boodschappen gedaan voor de avond. Gezellig met zijn alle aan de BBQ. Na het eten nog even zitten kaarten, alle energie moeten we besparen voor NYE natuurlijk. Daarom hebben we het ook maar niet heel laat gemaakt.

Jammer genoeg kan ik niet echt uitslapen hier dus ik was weer om negen uur uit de veren. Tijdens het ontbijt kwam ik Mirthe tegen en zijn we weer een stukje stad gaan verkennen op de fiets. Door de botanische tuinen, over de Goodwill bridge terug via de Southbanks. Helaas moesten we onze gele rakker daar achterlaten want we mochten er niet mee het park in ivm NYE. Maar onze benenwagen werkte wel nog gewoon waardoor we rustig naar het hostel terug liepen. Daar kwamen we die andere meiden weer tegen en hebben we stevig geluncht, op een lege maag drinken is niet z’n goed idee. Even douchen, wassen en scheren & dan gaan we naar Riverland. Heerlijk op het terras een drankje doen onder het genot van lekkere muziekjes & daarna door naar The Valley, de place to be als je naar een club of bar wil. Dus deze avond gaat helemaal goed komen.

Wat hadden we een heerlijke plek, lekker briesje, prachtig uitzicht op de brug & het vuurwerk. Het was nog rustig dus even een drankje gehaald & het pakje kaarten kwam op tafel. Toen het was drukker werd hebben we de kaarten maar opgeborgen & hebben we wat eten uitgezocht. Lekker fingerfood om te delen, de hele avond was super gezellig! Om 12 uur iedereen om mij heen gezoend met gelukkig nieuw jaar want ja, ik had bijna allemaal dutchies om me heen. Nog even een dansje gedaan & toen door gegaan naar een andere bar om verder te dansen. Helaas hebben ze de nare gewoonte om 2uur dicht te gaan, deze bar ook dus op zoek naar de volgende bar. We moesten er bij een paar doorlopen want slippertjes en korte broeken bij mannen hoort blijkbaar niet bij de dresscode. Uiteindelijk nog even wat dansjes gemaakt & met het ubertje terug naar huis.

Na een korte nacht stapte ik me bed maar uit, hostels zijn soms best vervelend. Ik kon niet meer slapen omdat de kamer geen gordijnen heeft. Toen ben ik maar gaan ontbijten & naar de lagoon gegaan, verder lag iedereen nog te slapen. Ik heb lekker dagje aan het water gelegen, even wat hostels & busjes geboekt maar ook even powernapp gedaan. In de avond lekker gegeten met Mirthe & me tas maar ingepakt. Tijd om weer door te gaan! Ik heb het super naar me zin gehad in Brisbane maar ik zal er niet zo snel terug komen.

Volgende ochtend weer mega vroeg wakker omdat sommige denken dat ze alleen in de kamer slapen. De hele nacht was het net niet eigenlijk maar oke! Wel lekker rustig kunnen ontbijten en uitchecken, samen met 3 andere meiden gingen we naar de bus lopen.

Bye Brissie, Hello Surfers paradise!

Wat een heerlijke plek, lijkt net of ik de bus uitstapte in Scheveningen. Allemaal leuke winkeltjes & restaurantjes aan het strand. En natuurlijk ook een hele hoop hoge gebouwen. Een van die gebouwen was mijn hostel, echt een luxe hostel. Mooie badkamer, fijne lounge ruimte en een mega keuken. Zoiets heb ik nog niet eerder gezien! Na aankomst omgekleed & lekker het strand op gegaan. What else haha. Samen met de meiden waar ik oud & nieuw mee gevierd had en bob. Die zat in zelfde hostel als ik & die kwam ook gezellig mee. S avonds lekker uiteten geweest bij Vapiano (ja, die hebben we ook in Nederland). Lisa en Ik hadden lekker een pizza & die andere wilde pasta, die stonden ongeveer een uur in de rij en wij hoefde maar 15 minuten te wachten haha. Na onze pizza hadden we lekker een toetje genomen, ik had samen met Lisa twee verschillende cheese cakes. We kregen het alleen niet helemaal op dus Lucia had ook mee gegeten. Dat was helemaal geen straf! Die avond lekker even bijgepraat met me tante uit Marokko & werd ik aangesproken door de receptioniste, zij kwam ook uit IJmuiden. Wat is de wereld toch weer klein. Daarna was ik lekker in slaap gevallen want ik was kapot. De volgende ochtend weer vroeg wakker, ontbijtje maken & me wasjes gedaan. Daarna moest ik even een rekening rechttrekken van de Vapiano want ze hadden te veel afgeschreven. Na een half uurtje wachten was dat ook geregeld en kon ik onderuit op het strand. Wat word ik toch bruin hier, dat zal wel leuk zijn om te lezen aangezien het in Nederland best koud is haha! Eind van de dag even boodschappen gedaan want ik mocht koken voor Jikke en mezelf. Jikke kwam pas laat aan dus ik ga lekker koken. Niet heel spannend maar wel perfecte timing want Jikke kwam aangelopen en toen was ik klaar & hebben we lekker pasta pesto met spinazie, champignons en tomaatjes gegeten. En toen was het tijd voor een borrel natuurlijk! Dat hebben we grotendeels van de nacht volgehouden maar de prijzen zaten mee, een corona voor 4 dollar is echt heel goedkoop. Normaal betaal je er 9 dollar voor dus daar moesten we gebruik van maken. Dat heb ik de volgende ochtend ook wel gemerkt, ik heb nooit zo erg last van een hangover maar die dag. Gelukkig trok het wel snel weg & kon ik weer naar het strand! Ik had nog niet echt wat gegeten dus was best hongerig geworden, dat hebben we goed opgelost door een lekkere burger te eten bij Betty (Betty’s burgers). Mijn eerste maaltijd van de dag haha! Daarna nog een lekker toetje gehaald, een overheerlijke brownie met ijs & een cappuccino. Even langs Jikke haar hostel want daar zou een kroegentocht vertrekken maar die hadden we gemist dus zijn we maar ergens een drankje wezen drinken. Met plezier gekeken naar strippende mannen en met plaats bevangende schaamte gekeken naar een bikini contest (dit was echt een aanfluiting) tot we bijna in slaap vielen. Morgen gaat de reis weer verder, bye Surfers Paradise.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 11386

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: