Lalala, update vanuit Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Lalala, update vanuit Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Lalala, update vanuit Thailand

Blijf op de hoogte en volg Kelly

14 Januari 2017 | Thailand, Chiang Mai

Tranen van blijdschap, tranen van geluk noem het hoe je wilt maar we hebben weer een traantje gelaten bij het afscheid. Vandaag gedag zeggen tegen Irma en Peter om mijn reis te vervolgen naar het prachtige noord Thailand. Een korte vlucht met kleine vertraging maar ik was er al snel. Onderweg nog z'n lekkere vliegtuigmaaltijd gehad (lees; liever kattenvoer) en bij aankomst was ik binnen een kwartier bij me hostel. Wat een heerlijk schone plek, konden ze bij het vorige hostel nog wel wat van leren. Super toffe eigenaar, origine frans maar woont al 15 jaar in Thailand. Plannen gemaakt met een ander meisje (of vrouw) uit me hostel en daar ook lekker even wat mee gegeten. Voor de rest lekker rustig aan gedaan & nu lekker op bedje serie kijken. Ik ben te moe om gezellig te doen. Morgen gaan we de bekendste tempel van Chiang Mai bezoeken & de volgende dag staat olifanten knuffelen op de planning.

Lekker ontbijtje gegeten & me olifanten geboekt voor morgen. En omdat de voorspellingen niet zo best zijn heb ik voor zondagochtend een kookles geboekt! Nu wachten op twee andere meiden en dan gaan we samen naar de tempel. Nadat we de nodige snacks hadden ingeslagen zijn we naar de tuktuk gelopen. Daar moesten we even wachten tot er genoeg mensen waren & daar gingen we. Gezellig en knus met zijn alle in de auto gepropt. Aangekomen bij de tempel was het onwijs mistig en was het begonnen met regenen, gelukkig had ik een paraplu mee gepakt uit het hostel. Deze tempel staat in de bergen en we moesten meer dan 300 treden stappen. Gelukkig was het niet zo erg als het lijkt maar het was even pijnlijk met me knie. Het was echter een prachtige tempel met mooie details en kleuren. Helaas was het uitzicht nogal mistig en de boomtoppen waren niet zo spannend. Daar heb ik met Kristin een warme chocomel gedronken & gewacht tot de andere meiden uitgekeken waren. Daarna nog even langs de winkeltjes gelopen en terug naar de taxi. Op de terugweg nog even gestopt bij een waterval langs de weg & nu lekker chillen in het hostel. Het weer hier is op dit moment om te huilen, zo hou ik me bruine benen niet natuurlijk. S avonds lekker wezen eten en borrelen met een gezellig groepje en daarna lekker me bed in want morgen ga ik naar de olifanten.

Ik was weer lekker betijds wakker waardoor het langer duurde voor ik naar de olifantjes ging. Lekker simpel ontbeten & me spullen klaar gelegd. Toen was het wachten op de taxi van de olifanten. Ondertussen was Kristin ook beneden en hebben we onszelf even gek gemaakt over de olifantjes en om kwart voor 12 stond daar dan eindelijk de taxi. Nog even twee andere opgepikt en toen gingen we. Halverwege een pauze van 20 minuten is erg overbodig was maarja, het is niet anders. Na een lange rit eindelijk aangekomen bij de olifantjes, whoehoe! We kregen traditionele kleding aan en rennend kwamen de olifantjes de berg af. Twee mama's en twee babies, o wat waren ze schattig en klein! Vanaf dat moment was het puur genieten! Na een korte uitleg gingen we de olifanten voeren en konden we foto's maken. De kleintjes racede alle kanten op en de mama's gingen er achteraan, soms wel erg gevaarlijk maar het zijn natuurlijk wilde beesten. Uiteindelijk waren er 5 grote olifanten en twee babies. Het was echt geweldig! Daarna gingen we het modderbad in met de olifanten en ontstond er een mega modder gevecht met alle mensen die er waren! Veel te hard gelachen toen iemand een volle klodder modder in zijn gezicht kreeg en er meerdere keren iemand viel. Ook de olifanten werden lekker ingesmeerd en gingen liggen in de modder. Het was zo leuk om te zien dat de olifanten er echt van genieten en niet gedwongen worden. Toen alle olifantjes gemodderd waren gingen we naar de rivier om ze weer af te spoelen. Niet alleen de olifanten maar ook iedereen die betrokken was bij het moddergevecht. Heerlijk om de olifantjes zo te zien genieten en water spuiten met hun slurf. Het was echt een geweldige ervaring. Daarna even afspoelen en konden we wat eten en nog even knuffelen met de olifanten. Na een korte afscheidsspeech kregen we een tasje en een kaartje van facebook. Daar komen de groepsfoto's op die gemaakt zijn. Daarna weer terug gebracht naar het hostel. Daar even ons verhalen verteld & snel onder de douche gestapt. Na de douche me kleding gewassen en gegeten, me was opgehangen en tijd om onderuit te gaan want jeetje wat ben ik moe. Morgen vroeg uit de veren want ik ga een cooking class volgen. Vandaag begon wel weer lekker het zonnetje te schijnen dus dat is hoopvol.

Wat begon als een bewolkte dag eindigde in een lekker warme dag! Op naar de kookklas. Door een super leuke eigenaresse opgehaald uit het hostel waar haar enthousiaste eigenaar wachtte in de auto. Met een leuk groepje zijn we naar de markt gereden en kregen we uitleg over alle verschillende groentes en kruiden. We mochten ook zelf even rondlopen en kijken wat ze hadden. Daarna in de auto gestapt en naar de cookingschool gereden. Een super mooi gebouw met een giga achtertuin waar ze eigen groente en kruiden verbouwen. Na een korte uitleg van alles wat in de tuin groeide, gingen de schortjes om en konden we beginnen. Het eerste gerecht was een appetizer. Ik had gekozen voor de springrolls. Alle groente en tofu gesneden, de groente gewokt en ingerold. Daarna in de hete olie en hadden we een heerlijke verse springroll. Het volgende gerecht was een soepje. Ik had gekozen voor de thaise versie van groente soep. Alle groente en kruiden gesneden & toen konden we beginnen. Vlam in de pan & kokkerellen. Alle gerechten in het pannetje, beetje sojasaus, opserveren en proberen. Heerlijk soepje, al zeg ik het zelf. Tussendoor het dessert klaar gemaak, ik had gekozen voor mango sticky rice! Dit is echt het beste wat ik ooit heb gegeten & zo makkelijk te maken. Je heb kokosmelk, suiker, zout, bakpoeder, rijst en mango nodig. Thats it en de combinatie is overheerlijk. Vervolgens gingen we de groentes klaar maken voor de pad thai en een curry paste voor groene curry maken. Curry paste is zo makkelijk om te maken en super lekker, het ziet er een beetje uit als pesto. Natuurlijk deed ik het geen wat het personeel sterk afgeraden had, in me ogen wrijven. Gevolg; huilen als een baby en water in me ogen laten gieten door 1 van de teachers. Nadat het beter ging lekker de curry klaar gemaakt en daarna de pad thai. Dit hebben we met de groep lekker gegeten & toen was de dag alweer voorbij. Bij het afscheid nog een kookboekje mee gekregen met alle recepten dus dat wordt smullen thuis. Na de kookcursus heb ik me tas ingepakt en ben ik met een meisje uit me hostel naar de nightmarket geweest. Wauw ik heb nog nooit zo veel mensen bij elkaar gezien! Het was onwijs druk maar super leuk en natuurlijk het nodige geld uitgegeven. Ik heb een nieuw paspoort hoesje gekocht, armbandje, enkelbandje en wat souvenirs. Op de weg terug een lekkere pancake gekocht en toen was het tijd om te douchen en slapen. Morgen gaat mijn reis verder naar Pai.

De dag dat ik mag uitslapen lukt het natuurlijk weer niet. Ik was om half 9 al wakker terwijl ik pas tussen half 1 en 1 uur wordt opgehaald. Toen me tas georganiseerd, ontbeten & gewacht. De bus was er lekker betijds en werden afgezet op station, daar overgestapt in de volgende bus & op naar Pai. Wat een hel rit was het zeg, er zitten ruim 700 bochten in de route dus je snapt nu vast wel hoe de situatie in de bus was. Ik had gelukkig me pilletjes genomen maar andere waren niet zo voorbereid. Twee in de bus waren niet helemaal voorbereid dus die waren erg blij dat er zakjes in de bus waren. Na 3 uur in de bus aangekomen in Pai. Het busstation is super dicht bij mijn hostel dus met 5 minuten was ik er al. Ik was net even lekker aan het zitten, kwamen er twee bekende gezichten voorbij. Twee mensen van me vorige hostel zijn ook naar Pai gekomen en die stonden voor de deur. Helaas waren er geen bedjes meer vrij maar wel even nummers gewisseld zodat we contact kunnen houden. Zometeen ga ik lekker naar de volgende nightmarket om eten te scoren en wie weet wat de avond brengt.

De laatste dag van de twee mensen die ik heb leren kennen in Chiang Mai, wat te doen! Lekker een scootertje gehuurd en de omgeving bekeken. Eerst zijn we naar een waterval geweest die enigzins tegenviel en daarna naar de hotsprings, die zeker niet tegenvielen. Wat een heerlijk warm water was het! Ruim een uur in het water gelegen en toen was het tijd om wat te eten. Maar toen gebeurde het, wolkbreuk. Heerlijke koude douche op de weg terug dus eerst maar besloten om naar het hostel te gaan om te douchen en omkleden & daarna wat te eten scoren. Na een overheerlijke maaltijd even tijd om te chillen om vanavond weer naar de nightmarket te gaan & een borrel te drinken. Als het morgen weer wolkenbreuken dag is dan ga ik niet veel doen & wil nog zo graag naar Pai Canyon. O wacht, ik heb nog een paar dagen extra haha! Ooit ga ik er wel komen dus.

Na me namiddag dutje had ik al een beetje last van een opgezwollen oog. Helaas was dit de volgende ochtend uitgebreid met uitslag vlekken over me armen, benen, rug en gezicht (ofwel overal) Me gezicht is wat dikker en zitten bultjes dus ik zie er niet erg florissant uit. Vandaag maar lekker een rustdagje gehouden en dit heb ik uitgebreid met de volgende dag want ik voel me nog steeds niet ideaal. Maar relaxen in Pai is echt geen straf, wat een heerlijk dorpje!

Hmm nog een dag dat ik me niet zo prima voel. Dit begint een beetje vervelend te worden maar het is me laatste dag en daar wil ik wel wat van maken natuurlijk! Lekker ontbeten bij een tentje om te hoek met havermout & een cappuccino. Dit was echt het lekkerste wat ik ooit heb gegeten, thuis ook maar maken met kokosmelk. Daarna mee geweest met fre naar de tattoo shop want ze had een mooie laten tekenen en als er tijd was zou die ook meteen getatoeëerd worden. Ik ben gezellig bij haar gebleven tot ik weg moest want heb afgesproken met twee meiden van Koh Lanta om naar de Pai canyon te gaan. Super leuk om die meiden weer te zien en snel een taxi geboekt. Daar begon de klim, wat een enge stukjes soms. Klimmen en klauterend door de canyon om de mooiste plekjes te vinden. Daarna lekker gezeten op het randje om de zonsondergang te kijken. Dit was echt mega mooi! Een van de mooiste zonsondergangen die ik ooit heb gezien. Terug in Pai hebben we lekker de markt afgestruind om allemaal hapjes te proberen & daarna terug naar de tattooshop want ik was aan de beurt! Ik kon me niet meer inhouden. Gezellig met alle meiden in de shop. Mijne is niet zo groot dus die was zo klaar. Daarna heb ik me tas ingepakt en lekker me bedje in gedoken. Jeetje wat was het koud vannacht. Heb met me vest en handdoek om me voeten geslapen want ik hield het niet meer.

Na een koude nacht was de ochtend niet veel beter. Jeans & vest aan en een ontbijtje scoren. Om 12 uur ga ik weer terug naar Chiang Mai om morgen de reis te vervolgen naar Chiang Rai. Lekker de witte tempel bezoeken en nog een beetje uitzieken. Want hier kan ik niet mee om gaan als dit 3 weken blijft hangen. Mocht ik de busreis overleven, begint mijn volgende verslag in Chiang Rai. En laten we hopen dat de tijd niet te snel gaat :) ciaooo!

  • 14 Januari 2017 - 20:27

    De Buurtjes:

    Heb je fotootjes gezien van de olifanten, wat schattig en leuk hoe je beschrijft over de belevenissen in de modderpoel! Hoop dat je snel opknapt.

  • 16 Januari 2017 - 18:35

    Irma:

    We hebben zeker een traantje gelaten maar kunnen ook terug kijken naar een paar hele gezellige dagen. We hebben genoten , lekker chillen,cocktailtje drinken, marktje,waterfall ,eten,zwemmen,James Bond eiland en natuurlijk de mooie duiken die we hebben gemaakt. Wij doen het graag nog een keer over. Geniet nog even van het mooie hoge noorden en dan spreken we elkaar snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 11394

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: