Mijn laatste dag is aangebroken :( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Mijn laatste dag is aangebroken :( - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Mijn laatste dag is aangebroken :(

Blijf op de hoogte en volg Kelly

02 Februari 2017 | Thailand, Bangkok

Mijn laatste paar dagen Bangkok gaan beginnen. Zometeen word ik opgehaald en naar Khao San Road gebracht. Daar blijf ik 3 nachtjes in een hostel en dan me laatste twee nachten rustig aan doen in een resort bij de airport. Het is zo vreemd om te weten dat ik over een week thuis op de bank zit na 4 maanden reizen door het prachtige azie. Alle mooie dingen die ik heb mee gemaakt en gedaan, alle vreemden die vrienden werden en avonturen die ik heb ondergaan.

Rond een uurtje of 4 eindelijk aangekomen in me hostel, spullen op bed gedumpt en maar even in chilmodus. Z'n hele dag reizen is best vermoeiend. Nog even bijgekletst met wat nederlanders en begin van de avond rondje Khao San Road gedaan om nog wat souvenirs in de slaan en hapje te eten. Bij een barretje nog even de wedstrijd van Nadal vs Federer gekeken, helaas Nadal. En terug naar het hostel, nog even geborreld met wat hostelgangers en toen vond ik het wel mooi geweest. Op naar me bedje!

Vandaag ben ik echt niet vooruit te branden, ik moet echt wat ondernemen maar heb er geen kracht voor. Als ik wat kracht heb ga ik naar Wat Phro en langs de Giant Swing. Daarna ga ik Terminal 21 checken want het schijnt dat alle toiletten een eigen thema hebben, dat klinkt best leuk! Ik moet het nog even bespreken maar misschien wordt het alleen winkelcentrum. Ehm ja, het werd alleen winkelcentrum! Ik had niet zo zin om veel te ondernemen en als ik het vandaag allemaal doe, wat ga ik morgen dan doen. Dus rond een uur of 1 richting het winkelcentrum met tim om de restroomtour te doen. Natuurlijk begonnen we onderaan & hebben we ongeveer 10 toiletten gezien met allemaal verschillende thema's. Ik moest ondertussen ook plassen dus ben in roma gaan plassen. Staat er toch een super de luxe toilet met brilverwarming, billenspoeler, billendroger, airco en nog veel meer. Het was echt te grappig om te zien! Op de bovenste verdieping nog even een lunchje genuttigd en een koffie bij de starbucks. Daarna zijn we weer terug naar het hostel gegaan. Na een veelste lange rit kwamen we aan bij het hostel en kwam ik een meisje van Koh Chang tegen. Super toevallig, daar heb ik lekker mee gegeten bij een vega restaurantje en even rondje Khao San Road om de laatste souvenirs te scoren.

De volgende ochtend voor de zekerheid maar een wekkertje gezet want anders mis ik straks nog het ontbijt. Na het ontbijt me spullen gepakt en begonnen met wandelen. Eerst over Khao San Road op zoek naar het steegje waar Nena haar tattoo heeft laten zetten & daarna lekker gelopen naar Wat Pho. Wat een mega terrein zeg, ik was bijna bang dat ik de liggende boeddha ging missen. Maar last best, daar was ie. En wat was ie groot & wat ben ik stom. Ik heb een lensje gekocht voor me telefoon in KL maar die had ik natuurlijk niet mee. Evengoed even leuke foto's gemaakt en toen lopend naar de giant swing & naar old siam winkelcentrum. Vanaf de giant swing via een supermarktje naar het hostel gelopen. Z'n dagje wandelen zonder genoeg water is niet aan te raden. Het middagplan is nog onbekend, het kan twee kanten op maar dat is even afwachten. De middag werd niet veel soeps, het was warm en had niet zoveel zin om eruit te gaan. Heb lekker me tas ingepakt met mijn 100 souvenirs en ben lekker filmpje gaan kijken. S' avonds op pad om even lekker te eten & nog even gefacetimet met mijn omatje. Daarna lekker gedoucht en op bed gaan liggen. Onrustige avond gehad want werd vaak wakker en kon moeilijk in slaap komen. Ik was dan ook voor me wekker weer wakker.

Vandaag ga ik voor de laatste twee nachtjes naar een resort vlak bij de airport. Dan hoef ik niet om 5 uur ochtends te vertrekken van mijn hostel maar om 6 uur haha! Toch een uurtje verschil. Daar ga ik lekker genieten van me eigen kamer en eigen badkamer. Ze hebben ook een zwembad en misschien nog even een thaise massage mee pakken.

Het blijft vreemd om niet meer te bedenken hoe ik ergens heen ga of waar mijn volgende stop gaat zijn. Geen hostels meer hoeven zoeken of uitzoeken hoe ik ergens het snelst kom. Het enige wat ik nog moet regelen is de taxi naar het resort en mijn taxi naar de airport. Dan is mijn avontuur al weer voorbij.

In de taxi naar mijn hostel/resort. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet en of ik al meteen me kamer in kan. Ik hoop van wel want kan wel een lekkere douche gebruiken. Er is verder niks bijzonders in de buurt dus ik kan nog even genieten van netflix & een goed boek voordat ik thuis weer het ritme in ga. Na afgelopen nacht zou een middagdutje ook geen slecht idee zijn. En wat een heerlijk kamertje heb ik, ik kan kiezen welk bed want heb een tweepersoonsbed en een eenpersoonsbed in me kamer. Een klein balkonnetje en een heerlijke douche, kan eindelijk weer even in me blote billen lopen haha :) gister een rondje gedaan over de night market en naar de supermarkt geweest. Vandaag even kijken of het zwembad wat is en misschien een lekkere massage nemen. Vandaag is al weer mijn laatste dag van mijn avontuur. Morgen 9.30u (Thaise tijd, Nederlandse tijd 3.30u) vertrekt mijn vliegtuig van bangkok airport naar Amsterdam met een kleine tussenstop in Stockholm. Dan is het weer over met nieuwe dingen ontdekken, voor nu.

Deze 4 maanden waren geweldig, ik heb veel geleerd en gezien. Dingen gezien die ik eigenlijk niet voor mogelijk hield. Waar je over leest maar nooit ziet. Maar ook mooie dingen, lieve mensen die dankbaar zijn met alles wat ze hebben. Terwijl dat hooguit een dak boven hun hoofd is, niet het dak die wij kennen. Kinderen spelend op straat, kinderen die verkopen om naar school te kunnen, kinderen van jonge leeftijd met sigaretten, kinderen in uniform die trots naar school lopen. Ouders die hard werken, op het land, in de winkel, op straat maar altijd met een lach. Heel soms heb je dan ook wel iemand zonder lach maar iedereen heeft wel eens zijn dag niet. Het was speciaal om deze gebeurtenissen te mogen mee maken, te mogen zien. En ik wil iedereen bedanken die ik onderweg heb ontmoet, mede dankzij jullie is deze reis geworden zoals ie is & het was geweldig. Toch is geweldig niet helemaal het woord. Deze reis was gezellig, mooi, geweldig, interessant, alleen, overweldigend en vooral speciaal.

BEDANKT!

  • 02 Februari 2017 - 07:51

    Irma:

    Bedankt voor al je verslagen . Het was Top. Wij zijn heel heel heel blij dat we je hebben ontmoet in Khao lak. Wij vonden het ,ondanks alles, een hele gezellige week. We doen het graag nog een keer over. Goeie reis en we gaan elkaar snel zien.

  • 02 Februari 2017 - 07:51

    De Buurtjes:

    Een groot avontuur waar je op kan terugkijken. Geniet nog even en heel hele fijne vlucht terug. Tot gauw x

  • 02 Februari 2017 - 18:31

    Mirjam:

    En jiij ook zeker bedankt...voor al je mooie, spannende ontroerende lieve leuke verhalen. Elke keer weer leuk om te lezen en zo je reis een klein beetje mee te beleven. Azië heeft een grote indruk op je achter gelaten waar je met veel plezier op terug kan kijken. Hoop er ooit ook nog eens te komen, hoe en wanneer .. geen idee maar toch !! Hele goede reis en tot morgen xx

  • 02 Februari 2017 - 23:33

    Corina:

    Zo Kelly, 't zit er op. Genoten van al je verhalen! geweldig en wel 100 souvenirs!
    Fijne terugreis, zie je snel en we horen dan graag live over je avonturen, loved it!

  • 03 Februari 2017 - 10:56

    Linda Janssen:

    Wat was het leuk om al je avonturen te lezen!! Goede reis en tot vanavond!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 11393

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: