Noord Thailand, check! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Noord Thailand, check! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Noord Thailand, check!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

23 Januari 2017 | Thailand, Kanchanaburi

let op, alle mai's en rai's kunnen verwarrend zijn!!

Eigenlijk was ik van plan pas in Chiang Rai te gaan typen, doe ik ook maar nog even een opmerking over de terug weg naar Chiang Mai. Ergens in de bergen hoorde ik de meiden achter me heel enthousiast praten dus ik dacht wat is er aan de hand? Doe ik me ogen open, rijden er een stuk of 15 ferrari's langs. Gele, rode en grijze modellen. Natuurlijk was mijn reactie vermogen te laat om te filmen :( helaas.

Na een nachtje chiang mai vervolgt de reis naar Chiang Rai. Het relaxe bergdorpje met de beroemde witte tempel. Dat is ook het enige waarvoor ik hier kom en daar stopte we onderweg al even. De nodige foto's gemaakt natuurlijk & toen door. Geheel toevallig zag ik in Chiang Mai iemand waarmee ik op de kamer sliep in Pai en die ging ook naar Chiang Rai. Zelfde hostel in Pai, aan de overkant in Chiang Mai, zelfde busje naar Chiang Rai & ook nog zelfde hostel en kamer hier. Best wel geinig maar hij komt uit een deel van engeland waar het accent zo raar is dat ik er vrij weinig van versta, sorry! Even naar de supermarkt gelopen en een hapje gegeten. S avonds nog een leuk marktje opgezocht en rond gelopen. Super leuke olifantenbroek gescord en wat souvenirs.

Vandaag de dag lekker vroeg uit de benen want ik ga een tempeltour doen. Ik werd tussen 8 en half 9 opgehaald door de tourguide. Eerst stop waren de theevelden. Wat een giga mooi uitzicht en het was nog vroeg dus prachtig met de opgaande zon. Tweede stop is de witte tempel, vandaag ga ik ook naar binnen!! Wat een pracht verschijning. Het is geweldig om alle details en spiegeltjes te zien die erop verwerkt zijn. Aan de binnenkant, waar we geen foto's mochten maken (wheeeeh), stonden tekeningen van batman, superman, michael jackson, de terminator en vele andere figuren. Het is 1 van de eerste tempels die zulke moderne figuren heeft. De ontwerper is ook nog erg jong. Op naar de volgende tempel, de blauwe. Geweldig mooie tempel, met een mooie buddha maar ik begin steeds meer tempelziek te worden. Deze lijkt een beetje op de tempels uit indonesie. Na 20 minuutjes al naar de volgende stop, black house. Kom maar op! Het was wel mooi maar niet echt bijzonder. Er lagen wel giga grote vellen van krokodillen en slangen in het huis, dat was wel vet! Tijdens de tour opgetrokken met Randy, een vader van twee kinderen uit Canada. Wat een prachtvent! Hij heeft super leuke verhalen & we maken overal foto's van elkaar. Heb geloof ik nog nooit zoveel foto's gehad waar ik zelf op sta, dan zegt ie; is leuk voor je moeder joh HAHA. Na de blackhouse gingen we naar een karen stam, de stam waar vrouwen heel veel ringen om hun nek dragen. De tourguide vertelde dat ze hier al 15 jaar wonen en wachten op een Thaise indentiteit. En omdat de koning overleden is duurt het nog langer. Ofwel die mensen worden gewoon hier gehouden om geld aan te verdienen want je moet entree betalen. Dat vond ik niet zo gepast dus ben rond gaan lopen en gewacht bij het busje. Nadat iedereen terug was (en ik van Randy heb gehoord dat het echt zo erg was) gingen we naar de monkey cave. Helaas kon ik niet helemaal naar de grot komen want die was in een berg gelegen met heel veel trappen. Daar ging me knie niet mee akkoord. Toen zag ik 1 van de verzorgers gemeen doen tegen de apen en toen was ik er klaar mee. Terug naar de bus! Lekker even onderuit voor ons lunchstop. Over het algemeen voor georganiseerde lunches was dit goed te doen, behalve de rijst en pad thai want dat was koud. Lekker biertje gedronken met Randy en naar de grensovergang met Myanmar. Super tof uitzicht en een geinige tempel, er werd een beetje kermis muziek gedraaid en overal stonden anime poppetjes. De tourguide heeft heel veel uitgelegd over monniken en dat is zeer interessant. Zelfs ik kan monnik worden maar dan moet ik me haar scheren, no way dus. Een na laatste stop was de golden triangle. Het punt waar myanmar, loas en thailand gescheiden worden door een rivier. Geinig om even te kijken maar niet heel bijzonder. Daarnaast was nog een tempel en een giga boeddha beeld en toen was het tijd voor de laatste stop bij het opium museum. Verwacht er vooral niet teveel van want het kaartje dat je krijgt als entree is het leukst! Best teleurstellend maar we hebben een leuke groep dus het was gezellig! Even een kijkje genomen bij de winkeltjes en heb ik me weer even koopziek gedragen. Ik kan natuurlijk niet met lege handen thuiskomen. De terugreis was eigenlijk veel te lang en plotseling hadden we een extra stop bij een tempel waar de zonsondergang heel mooi was. Hij had wel gelijk maar iedereen was het wel zat aan het worden. Ik was ook wel een beetje kapot van de hele dag. S' avonds een rondje gelopen op de night bazaar en lekker met me voetjes omhoog! Morgen een relaxdagje en me reis naar bangkok regelen. Morgenochtend ga ik op pad naar Bangkok om Kelsey gezelschap te houden, die heeft niet meer zoveel geld & die vliegt vanaf bangkok door. Gezellig om weer te meeten, zin innn!

Vroeg in de veren, te vroeg op het vliegveld & een paar minuten vertraging. Het valt me mee vandaag, over 45 minuten in Bangkok en op zoek naar een taxi!

Wat een bangkok een mega stad zeg, van alles te zien en te doen. Mega veel verkeerd want er stond overal file. Het duurde ook maar liefst 40 minuten voordat ik bij me hostel was. Bij me hostel aangekomen lekker even drankje gedronken en toen was kelsey er al! Samen zijn we naar een vriendin van haar gelopen en hebben we gegeten. Daarna even in de chilstand en in de avond naar een super leuke nightmarket geweest om drankje te doen en lekker te eten. Daarna doorgelopen naar de skybar om te genieten van het mooie uitzicht. Daarna terug naar het hostel en lekker me tweepersoonsbedje opgezocht. De volgende ochtend kwam Dominique aan in Bangkok. Een vriendin van Daimi. Daar ben ik s' middags heen gegaan en samen met twee andere nederlandse jongens zijn we naar het koninklijk paleis geweest. Het was echt mega druk met locals die allemaal zwart gekleed gingen. Daarbij natuurlijk alle toeristen en het was mega warm. Voor de deur nog even een sarong/olifantenbroeken gescoord om ons te bedekken en rond gelopen. Het is echt heel mooi en gaaf om daar rond te kijken. De koning ligt nog steeds in zijn eigen huis. Het was binnen de muren zo onwijs warm dat we daarna allemaal kapot waren. Allemaal lekker ons hostel opgezocht en s' avonds ben ik naar de bioscoop geweest met Kelsey, Yerin en een Canadese jongen. Na de film in het cafe nog even gezeten & weer me heerlijke bedje opgezocht. Me laatste dagje Bangkok wou ik eigenlijk nog naar een tempel maar alle plannen werden om gegooid en toen ben ik lekker wezen shoppen met Kelsey. Tussendoor lekker gegeten en nog een keer naar de bioscoop geweest, het is hier zo goedkoop! Terug nog even een koffietje gedronken & toen was het tijd om me spullen in te pakken. Ik word er steeds beter in, mag ook wel na 4 maanden.

Ondertussen ben ik al een uur onderweg naar het busstation waar ik met de bus naar Kanchanaburi ga. Het verkeer is echt drama maar het heeft wel wat. En de bus gaat toch nog de hele dag dus alle tijd :) het is toch weer wat anders dan opgehaald worden bij je hostel en afgezet worden bij je hostel. Op het busstation staan zeker 50 kraampjes met busorganisaties die roepen waar je heen wil. Ik heb bij de eerste die vertrok me kaartje gekocht, me backpack tussen me benen & me rugtas ernaast in de bus. Lekker comfortabel zitten zo de komende twee uur. Gelukkig werden halverwege al mensen eruit gezet & tot die tijd had ik me middagdutje kunnen doen. Bij het busstation lopend naar me guesthouse & daar was ik dan al weer. Hallo Kanchanaburi, maar even kijken om een tourtje te boeken langs de waterval & natuurlijk de brug. Mocht ik er tijd voor hebben ben ik ook wel benieuwd naar het museum. Met een jongen uit me kamer even rondje stad geweest, drankje gedaan & film gekeken. Dan wordt het nu tijd om te slapen want we gaan de bus van 8uur nemen, dat betekent 7.15u opstaan :(

Ik denk dat het opstaan het ergste is van de hele wereld. Wat een moeite had ik met me ogen openen na een zo goed als slapeloze nacht. Dan denk je; slaap wel even in de bus! Nouja dromen mag?! De bus was propvol en best krappe bankjes. Na 1,5 uur rijden aangekomen in het national park & daar begon de wandeling. Na een hoop watervallen zag ik het somber in voor mijn knie en ben ik afgehaakt. Lekker relax me boek gelezen bij een waterval in het zonnetje. Dit was zeer zeker geen straf. Na 3 uurtjes begon ik me we af te vragen of die andere al een keer onderweg waren & heb ik besloten om de bus terug te pakken. Ik wou ook nog graag naar de brug over river kwai. Terug op het busstation lekker een taxi gepakt want het begon al best laat te worden, sprintje getrokken door het museum waar ik niet wijzer van werd en over de brug gelopen. Daarbij de nodige foto's en selfies gemaakt natuurlijk :) nog even souvenirtjes en boodschappen gescoord & terug naar het hostel. Verenigd met de twee klimmers en samen lekker gegeten. Na het eten lekker douchen en chilstandje, morgen gaat de reis verder naar Ayutthaya! Ciaoooo

  • 23 Januari 2017 - 15:48

    Irma:

    Nou je laatste twee weken gaan in, jammerrrrrr. Maar zo te lezen heb je en ga je de nodige leuke dingen nog doen. Veel plezier nog even. Ayutthaya, river kwai , langnekken helemaal geweldig. Ik kijk uit naar onze filmavondennnnn hahaha. Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 11392

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: