Wat g ik de eilanden missen :( - Reisverslag uit Trat, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Wat g ik de eilanden missen :( - Reisverslag uit Trat, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Wat g ik de eilanden missen :(

Blijf op de hoogte en volg Kelly

29 Januari 2017 | Thailand, Trat

Hello Ayutthaya, je was een stuk dichterbij dan ik dacht. Om half 9 vertrokken en om half 1 waren we in Ayutthaya. Even zoeken naar het hostel, spullen neergelegd en een borrel gedronken. Nadat we de kamers in konden tijd voor een napp, best mislukt want kon niet slapen. Die jongen van Kanchanaburi is ook meegekomen naar Ayutthaya en die lag lekker te snurken. Ik heb toen maar even een snackie gescoord (jaaaaa toastie <3) en buiten gezeten. Tot het moment dat ik misselijk werd, verdomme heb ik weer. Mijn avond ziet er nogal saai uit, muziekje luisteren & slapen. Gelukkig slaap ik met een snurker op de kamer, dat helpt altijd zo goed bij betijds slapen... Morgen maar even al het moois bekijken in Ayutthaya.

Na een rare nacht met snurkers, dromen en erg vaak wakker worden lekker ontbijtje genuttigd in het zonnetje. Later kwam die jongen erbij zitten en vertelde dat hij eerder naar bangkok zou gaan. Ik mag dus lekker alleen op pad vandaag, avontuurtje in me eentje. Gewapend met de kaart, flesjes water, snackies en me telefoon ging ik op pad langs al het moois. Super gave ruines en tempels die niet meer gebruikt worden. Ook de boeddha in de boom gezien, die was gaaf maar wel kleiner dan ik dacht. Door de mooie parken op zoek naar de volgende tempels en onderweg even een shake gescoord. Tussendoor even een looppauze want had niet me handigste wandelschoenen aangedaan (lees; teenslippertjes niet mijn birkies want die liggen al in de vuilnisbak #rip) Vanaf de liggende boeddha heb ik een tuk tuk gepakt naar het tempelcomplex net buiten de stad, was me net iets te ver lopen. Het was schitterend en het was echt lekker temparatuurtje. Na 4 uurtjes wandelen en tempels bekijken vond ik het wel weer mooi geweest en ben ik terug gegaan. In het hostel ging ik nog even na vragen hoe ik naar Koh Chang kan komen vanaf Ayutthaya en toen zei ze dat nog iemand dat van plan was. Super toevallig en gezellig want dan heb ik een reismaatje. Op terras kwam ik in gesprek met een Nederlands meisje die haar vakantie net was begonnen. Heel gezellig mee gezeten & borreltjes gedronken. Morgen gaat het wekkertje betijds want we hebben om 8uur de bus, als ie om 8uur gaat #thaisetijden.

Wat een nacht, alweer super veel gedroomd maar beter geslapen als gister. Ik was voor me wekker wakker dus lekker opgestaan, laatste spullen ingepakt en relax ontbeten. Even snel een boodschapje halen bij de 7eleven voor onderweg en naar de bus. Nouja zoals ik al noemde ging de bus niet om 8 uur maar om kwart voor 9 pas toen die vol was. Daarna nog even file gepakt in Bangkok & de metro naar de airport want daar gaat de bus vandaan naar Koh Chang. We hebben ons uiterste best gedaan maar we waren te laat om de bus van 11uur te halen. Op de airport maar even ons tickets gehaald, iets gegeten en nu maar wachten op de bus. Wat duurde deze dag lang maar na 12 uur reizen netjes afgezet bij me hostel! Lekker een hapje gegeten & douchen want ik ben bekaf. Onderweg nog even me laatste 3 duiken geboekt in deze mooie omgeving & morgen lekker dagje aan het zwembad :) kan natuurlijk niet met melkflessen terug komen op Nederlandse bodem.

Ik ben zo niet gemaakt om de hele dag aan het zwembad te liggen, na 4 uurtjes had ik het wel gezien en ging ik even wat eten bestellen. Toevallig kwam op dat moment ook Lotje aan, jk had haar leren kennen in Ayutthaya en die zou de dag erna naar Koh Chang gaan. Daar heb ik even wat mee gedronken en toen zijn we over het strand gaan lopen, super toffe zonsondergang gezien! Dat ga ik wel echt missen, overal super mooie zonsondergangen kijken. Daarna hapje gegeten op het strand en nog even sterren gekeken. De volgende dag was ook niet erg actief, even naar de supermarkt geweest en souvenirs geshopt. Op de weg terug mijn was gehaald. Het zwembad in gedoken, de zee in gedoken, de douche in gedoken en aan het strand gegeten. Niet te laat me bed in want morgen ga ik hele dag duiken. Super zin in, ondanks dat ik wakker werd gehouden door 2 snurkers.

S' ochtends vroeg eruit om lekker te ontbijten en wachten op het vervoer van de duikschool. Ze zouden me rond 8 uur ophalen, helaas waren ze er om half 9 nog niet dus heb ik maar even gebeld! Gelukkig had ik gebeld want ze waren vergeten mij op het lijstje te zetten. Anderhalf uur later was ik dan toch nog aangekomen, snel mijn materiaal passen en de boot op! Op naar de eerste duikplek, het HTMS wrak. Het was super gaaf om te duiken daar, heel het schip is bedekt met oesters en zee egels. We zijn ook stukken door het wrak gezwommen maar daar ben ik nog niet zo goed in. Ik stootte overal tegenaan, oepsie. Net lekker een lunch genuttigd en dan mag ik vanmiddag nog twee keer duiken! De tweede duik was ook geweldig, het water was echt perfect dus we hadden ver zicht. Allemaal leuke visjes gespot en prachtig koraal! Het is nog zo mooi op deze plek. We hebben een mooi rondje gezwommen en toen weer terug op de boot klimmen. Even tijd om op te warmen en iets te drinken om vervolgens nog een laatste duik te maken. We hadden deze duik een school met inktvis gezien. Het zag er zo leuk uit hoe ze zwemmen met zijn alle. Ze waren allemaal blauwig dus lastig te zien. Maar hun oog viel onwijs op in het water. Denk dat er toch wel zeker 20 inktvisjes zwommen. Later tijdens de duik kwamen we nog een mega triggerfish tegen. Deze kan wel eens agressief worden naar duikers dus daar kreeg ik het wel een beetje benauwd van. Maar het is goed gegaan! Weer super tof koraal gezien & echt heel veel. Daarna was het al weer tijd om terug te gaan, zo jammer! Me laatste duikdag zit er weer op. Heb toch even mooi 17 duiken mee gepakt tijdens mijn avontuur. En hele mooie dingen mogen zien, mantarays, schildpadden, haaien, heel veel vissen, nemo's en kleurrijk koraal. Met de taxi werden we weer afgezet bij ons hostel/hotel. Was ie bijna weer voorbij mijn hostel gereden, net als in de ochtend haha! Meteen onder de douche gestapt en me tas ingepakt want had me was ook nog niet opgeruimd. Daar werd het wel tijd voor natuurlijk. Daarna een biertje gedaan met Lotje en zijn we gaan eten langs de weg met een groepje. Eerst zouden we naar een barretje gaan maar ik was zo aan het instorten dat ik heb overgeslagen. Lotje vond het ook wel mooi geweest dus zijn we samen op het strand nog even een biertje gaan drinken en nog even genoten van de sterren. Daarna lekker me bedje opgezocht want na een slapeloze nacht en een dag duiken was ik wel op. Slaaplekker!

Helaas zit uitslapen er nog niet in dus vroeg wakker. Alweer voor me wekker haha! Dan ga ik me maar klaarmaken, de laatste dingetjes ingepakt en klaargelegd dan kan ik nu rustig ontbijten, zo uitchecken & dan ben ik klaar om mijn laatste dagen te vertoeven in Bangkok. Bye beautiful Koh Chang, see u again!

  • 29 Januari 2017 - 08:40

    Mirjam:

    Wat super zo je laatste weekjes op zo n prachtig eiland en prachtige duiken..

  • 29 Januari 2017 - 10:33

    B.schuijt:

    we hebben genoten van je verhalen en ga zo
    door maar de tijd gaat dringen om naar huis te
    gaan maar je bent weer welkom.

  • 29 Januari 2017 - 12:03

    Irma:

    Lekker die laatste paar dagen op een lekker eilandje. doe je goed. 17 duiken super en nu in Nederland duiken nou ik kan je zeggen dat is heel wat anders maar we gaan het zeker een keer doen hahaha. Succes in Bangkok. Goeie reis terug vrijdag. We zien je snel.

  • 29 Januari 2017 - 12:15

    Karen:

    Geniet nog lekker van je laatste paar dagen.....je zal de snurkers niet missen denken. .;))
    Tot snel..xx

  • 29 Januari 2017 - 16:57

    Corina:

    Hé Kelly, 17 duiken, doe je goed, zoveel moois gezien, echt gaaf.
    enne die souvenirs passen ze nog bij je in de tas?
    nog even en je bent weer hier en die melkflessen? ach in een lange broek hier zie je die niet hoor ;-)
    bye, bye, tot snel, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 11389

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: