Hoog bezoek in Thailand - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Hoog bezoek in Thailand - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Hoog bezoek in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Kelly

05 Januari 2017 | Thailand, Ban Khao Lak

Na een hele lange dag reizen, 2 bootjes en 3 busjes aangekomen in Ao Nang. Het eerste gedeelte met een nederlands meisje gereisd en later met twee nederlandse jongens die naar hetzelfde hostel gingen. Om 8uur vanochtend vertrokken van me hostel en 7uur in de avond aangekomen bij het hostel. Me spullen neerlegd en lekker een hapje eten met een borrel met de jongens. Terug in het hostel gebruik gemaakt van de happy hour en nog dansjes gemaakt. Niet te laat gemaakt, lekker gedoucht en me bedje in gegaan. Dit was me een lange tweede kerstdag.

S ochtends met een andere nederlandse jongen ontbeten bij de starbucks en een childagje gehouden. Lekker aan het strand gezeten en langs de boulevard gelopen. Daarna gedoucht en een powernapp gedaan (ja dat was echt nodig). S avonds lekker gegeten en in het hostel een lekker drankje gedaan. Natuurlijk hebben we de avond afgesloten in de kroeg! De avond duurde niet zo lang want opeens gingen alle lichten aan en het geluid uit! Met fluitjes werd iedereen naar buiten geloosd. Van horen zeggen was er een drugtest of iets maar het was erg vreemd.

De volgende dag had ik echt een lazy day. Ik ben pas om 2 uur me hostel uitgelopen om te ontbijten en lekker op het strand gezeten. Bij het strand een bijzondere ontmoeting met een thai die het leven niet meer zo zag zitten want hij was kortgeleden gescheiden en hij zag zijn zoontje niet meer. Desondanks was hij erg dankbaar want ik had hem een sigaret gegeven en er niks voor gevraagd. Hij bleef me maar bedanken, ik kreeg nog een gelukhanger van hem en het was wel even gezellig. Daarna lekker onder de douche gestapt en me tas ingepakt. Om 6uur de zonondergang bekeken vanaf het balkon van het hostel en gegeten met de jongens. En zeker de laatste avond konden we de kroeg natuurlijk niet overslaan. Lekker drankjes gedronken & dansjes gemaakt. Ao nang zou ik zeker weer terug komen, wat een heerlijke plek!

De volgende stop is Khao Lak, s ochtends opgehaald bij het hostel en naar het busstation. Nadat de bus een uur te laat is vertrokken, ben ik toch echt onderweg! Op naar me tantie en oom, die vanavond aankomen in dit prachtige land!

Aangekomen in Khao Lak na een veelste lange busreis maar ik ben er. Even langs de supermarkt geweest en onderuit gegaan! Savonds lekker gegeten met twee mensen van het hostel, douchen en me tante en oom opwachten! Ik zat er om half 11 in de avond al helemaal klaar voor maar ik moest mijn geduld tonen. Uiteindelijk om half 1 een groepsknuffel bij de voordeur van het resort. Eindelijk waren ze dan aangekomen in het prachtige Thailand. Nadat ze ingecheckt waren en naar de kamer waren gebracht hebben we roomsercive besteld en kreeg ik allemaal leuke cadeautjes uit nederland. Waaronder een super mooie pandora bedel van Maaike, old amsterdam kaas, een kraslot, rituals & choco pepernoten! Super bedankt schatjes <3. Gezellig even een borrel gedronken en gecrashd op de bank in de kamer. De volgende ochtend lekker uitgeslapen & een rustig dagje gepland. Eerst een meeting met Coen van Tui en een leuke tour geboekt. Daarna lekker even het stadje in geweest, ons nieuwjaarsduik geboekt en een lekkere pancake gegeten. Smiddags op het strand gelegen en een cocktail gedronken bij het strandhutje. In de avond lekker uiteten geweest met een traditioneel thaise hap. Na het eten afscheid genomen en lekker ons bedje in gegaan.

De volgende dag verzamelen in het resort om plan de campagne te maken. Eerst naar de waterval, daarna naar een locale markt en chilmiddag want het was oudjaarsdag. De chauffeur wilde ons nog iets laten zien voor we naar de waterval gingen. Het schip dat is gestrand tijdens het tsunami in 2004. Erg indrukwekkend om de foto's en het schip te zien. Dan ga je wel beseffen wat een geluk wij hebben dat we daar niet bang voor hoeven te zijn. Na een korte stop aangekomen bij de waterval. De watervallen (het was een 5delige waterval) waren prachtig maar mijn klimskills zijn de laatste tijd wel wat minder geworden. Gelukkig allemaal overleefd & zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Het was wel super leuk om te doen maar heel warm. Na het klimmen werden we afgezet bij de locale markt, daar een hapje gegeten en een lekkere mangojuice genuttigd. Na het marktje terug naar het resort om een dutje te doen en te douchen. Irma had al 3 rondjes resort gelopen voordat ik wakker werd, blijkbaar had ik het nodig. Lekker uiteten geweest & daarna op het strand van het resort lichtjes gekeken. Er werden ontelbaar wensballonnen opgelaten en het was prachtig om te zien. Zelf ook nog een ballon op laten gaan. Om 12uur geproost op het nieuwe jaar en lekker ons bedje opgezocht.

1 januari 2017, wat gaat de tijd toch onwijs snel. Al bijna 3 maanden onderweg en nog maar 5 weken te gaan. Ongelofelijk dat ik zoveel heb mee gemaakt in z'n korte tijd. 2017 zal voor mij ook in het teken van reizen staan want dit smaakt naar meer. En super tof dat ik oud&nieuw samen heb kunnen vieren met Irma en Peter.

Om de traditie voort te zetten gaan we vandaag lekker duiken. Om half 7 uit de veren om naar de boot te gaan. Daar kreeg iedereen een instructeur aangewezen en een korte rondleiding. Ik had in eerste instantie een andere instructeur maar die vroeg of ik niet liever met hun mee wilde duiken, ja tuurlijk is dat leuker! 5 minuten later was het geregeld en konden we lekker met zijn 3e duiken. De rit naar de Silimilan eilanden was heftig, ruig en lang. Na 3 uur hobbelen en zweven eindelijk aangekomen bij de duikspot. We moesten allemaal op tijd klaar staan zodat we snel het water in konden. Om 11.21u begon ons nieuwjaarsduik. Irma was eerst nog even aan het vechten met de gewichten. In de oceaan is het anders duiken dan in meren. Maar uiteindelijk een super duik gemaakt op een mooie stek. Na de lunch gingen we de tweede duik maken. Om 1341u gingen we het water weer in waar ome peter zijn kuit heeft bezeerd. Wederom een super duik en mooie vissen gezien. Ik heb zelfs nog even op tuna's kunnen jagen. Grapje, maar ik heb ze wel gezien! Wat een grote beesten zeg. Nadat we boven waren en op de boot stonden riep een van de bemanningsleden dat er een schildpad rondzwom. Super leuk voor Irma en Peter om toch nog een schildpad te zien maar jammer dat we niet nog in het water lagen. Toen iedereen aan boord was is de terugreis ingezet, weer de 3uur durende tocht naar de pier. Gelukkig was het water minder ruig maar nog steeds niet prettig. Wat was ik blij dat ik weer met beide voeten op de grond stond. We werden met de taxi naar het hoofdbureau gebracht want we moesten ons deel nog betalen. Daarna wachten op de taxi die ons naar het resort bracht en daar lekker eten besteld. Net lekker hapje gedaan en nu onderuit. Ik geloof niet dat het heel laat gaat worden vandaag.

De dag erna was lekker een childag! Met ome peter zijn voet ging het nog steeds niet lekker dus vandaag dagje aan het strand gelegen, tot het ging regenen. Daarna lekker op bed en op het balkon gehangen. S avonds meiden avond tijdens het eten, gezellig even met tante irma op stap! Daarna nog even onderuit in de kamer & lekker betijds naar bedje toe want morgen moeten we uitgerust zijn voor ons dagtour naar het James Bond eiland. Super zin in en hoop dat het gaat met ome peter zijn voet!

Vroeg uit de veren om op tijd bij het resort te zijn. Want we werden om half 9 opgehaald en dan moest ik daar zijn natuurlijk. Ik kreeg nog post van de receptie van mijn hostel, er was iets misgegaan met de betaling dus er stond nog een bedrag open. Helaas ging ome peter niet mee, zijn voet is nog steeds dik en pijnlijk. Belasten maakt het waarschijnlijk alleen maar erger. Maar irma en ik gaan ervoor vandaag. Het busje in en de planning voor vandaag besproken met de gids. Gezellig met nog twee Nederlandse stellen, een Engelse en twee Franse stellen. Na een half uurtje bus hebben we de eerste stop, tussen de ananasvelden. Wat grappig om te zien hoe ananassen groeien. Daarnaast stonden nog rubber bomen en papaya bomen. Erg leuk om even een stop te maken. Daarna gingen we door naar een pier, even plaspauze voordat we de longtail boot op gingen en daarna het water op. Eerste stop was kano varen, afgezet op een grote boot die als vlot diende. Vanaf daar gingen we per twee de kano's in en werden we rond gevaren langs de rotsen en door grotten. Lekker veel foto's en selfies gemaakt. De hoge golven weer getrotseerd en terug op de grote boot. Daar hebben we de foto gekocht die werd gemaakt bij het instappen en even wachten tot de groep compleet was. Daarna vertrokken we richting James Bond eiland. De natuur is zo prachtig hier, alle rotsen en mangroves. Het is echt prachtig. Dichter bij James Bond eiland kwamen er steeds meer bootjes en mensen te voorschijn. Gelukkig gingen we het eiland zelf niet op want dat leek wel een mierenhoop. Na het rondje om het eiland duurde het niet lang voor het rustiger werd. Daarna werd de reis vervolgd door de mangrove die naar een mooie grot leidde. Een korte klim door de grot en een prachtig uitzicht over de mangrove. Na de grotronde gingen we naar een dorp op het water. Alle huisjes en restaurants stonden op palen. Super geinig om te zien. Er stond zelfs een moskee in het dorp. Na de goed verzorgde lunch zijn we even door het dorp gelopen en aan de andere kant weer ingestapt om de reis te vervolgen. Het mocht even duren want er was een stel die constant overal spulletjes wilde kopen of zien of aanraken. En in de boot moesten we wachten omdat ze aan het bidden waren. Ik snap die mensen wel maar ga dan op prive tour. Want dit was best vervelend. Na een korte rit terug naar de pier om in de auto te stappen naar een belangrijke tempel in de buurt. Het was een hele mooie met erg veel boeddha's. Er liepen ook allemaal aapjes rond die werden gevoerd door de mensen erom heen. Na 20 minuten gingen we door naar de laatste stop, de watervallen. Helaas was de waterval niet zo indrukwekkend en begon ik last te krijgen van mijn knie waardoor klimmen niet echt prettig werd. Daarbij wilde niemand zwemmen en verder om hoog raadde de gids niet aan ivm muggen en insecten. Toen hebben we maar een korte stop gedaan met een drankje en zijn we terug naar resort gebracht. Even de bonnen gepakt en naar de duikschool gelopen, aangegeven dat het niet zo best geregeld was. Daarna nog even een tosti gegeten van de 7eleven, langs de pharmacy en toen lekker gegeten in het resort.

Vandaag was ik al vroeg wakker dus heb ik me tas ingepakt en ontbijt gehaald. Daarna ben ik doorgereden naar sensimar (resort). Met Irma even een paar krukken gescoord want Peter zijn voet werd er niet beter op. En lekker aan het strand gezeten. Ondertussen zitten we in de taxi naar Mai Khao om op bezoek te gaan bij vrienden van Irma en Peter. Super gezellig een borreltje gedronken en lekker uiteten geweest. Na het uiteten waren we terug gebracht en heb ik nog even een laatste keer genoten van me bank. Terug in het hostel me laatste dingen ingepakt en klaar gelegd.

Vandaag is de dag, dat kelly door reizen mag. Super jammer dat ik niet langer kon blijven en stom om weer afscheid te nemen maar ik heb genoten van de week met mijn lieve tante en oom! Bedankt voor deze gezellige week en tot over 4 weken :)

  • 05 Januari 2017 - 09:38

    Leon:

    Hoi kellebel, leuk verhaal en weer een hoop meegemaakt, ben trots op je

  • 05 Januari 2017 - 15:37

    Irma:

    Kelly het was zeker super gezellig Thanks. Het is , was en gaat zeker in de herhaling.

  • 07 Januari 2017 - 11:37

    Mirjam:

    Hoi Kelly, wat super Nieuwjaarsduik op die plek samen met Irma en Peter. Jullie kunnen mooi terug kijken op een bijzondere week samen. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 11399

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: