Eilandjes hoppen in Australië - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Eilandjes hoppen in Australië - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Eilandjes hoppen in Australië

Blijf op de hoogte en volg Kelly

17 December 2018 | Australië, Whitsunday Islands



Na een relaxdag was ik wel weer toe aan een beetje actie. Met het Ierse stel afgesproken om een rondje te racen in de (jaaaa schrik niet) roze barbie auto. Zij hadden de auto gehuurd en gingen nog een ochtend rondrijden en vroegen of ik mee wilde. Ja daar zeg ik geen nee tegen, heerlijk een briesje door je haar want de temperatuur was 29/30graden zweetheet. Afgelopen paar dagen heeft het best heftig geregend dus lekker vochtig. First stop, supermarkt! Wat is een roadtrip zonder ice coffee en water. Next stop, medisch centrum. Rachael heeft een blaasontsteking, die hadden we afgezet want we wisten niet hoe lang het ging duren. Toen zijn wij doorgereden naar de wallaby’s. Een rots partij waar die beestjes leven & je kan ze voeren maar dat heb ik niet gedaan. Ook erg weinig wallaby’s gezien maar er was een hele leuke met een baby. Daarna door gereden naar de forts trail. Een wandeling langs de forten van het eiland, langs dit pad zitten vaak koala’s in de bomen. De verhalen die ik al gehoord had, waren erg positief. Daar ging ik dan, met mijn goede gedrag een berg oplopen met 30 graden. Onderweg bleek het toch niet zo erg te zijn, was best een lekkere workout & wandelen is best lekker. Helaas vonden de koala’s het niet zo lekker met dit weer want die zaten allemaal verstopt! En gelijk hebben ze ook, toen ik terug was werd ik opgehaald door het Ierse stel in de barbie auto & ben ik lekker het zwembad in gesprongen. Eindelijk tijd om een kleurtje te kweken. S’avonds met de vereniging van Nederlanders een borrel gedaan & genoten van hoe andere mee deden met een gek spel. De volgende ochtend was het weer erg warm, alleen vandaag is de dag dat ik weer door ga. Rustig ontbeten & me spullen ingepakt, lekker nog even relaxen aan het zwembad & toen naar de bus en ferry en bus en lopend naar het volgende hostel.

Op naar Airlie Beach, een van de vele hoogtepunten langs de oostkust van Australië. Vanaf Airlie Beach ga ik een tour doen naar de Whitsundays, een eilanden groep zoals je ze in de film ziet. Witte stranden, blauw water & mega mooi koraal. Ik ga op tour met een catamaran & weer 2 nachtjes op zee slapen! Nog even en ik ontwikkel echte zeebenen, dat zou toch wel erg lekker zijn. Ik moet nog even afwachten of het doorgaat want Owen komt langs de whitsundays. Kleine intro over Owen, het is geen gezellige reiziger die houdt van een feestje maar meer een gekke wervelwind zoals een cycloon. Als Owen zijn route langs de oostkust voortzet, net als alle backpackers, dan wordt mijn tour waarschijnlijk gecanceld. Maar we gaan het zien, eerst maar eens in Airlie Beach aankomen.

Aangekomen in Airlie Beach begon het heerlijk met regen, zeik nat aangekomen in het hostel maar kon gelukkig snel inchecken & kwam weer bekende tegen. Daar heb ik lekker een drankje mee gedronken, 1 drankje werden er 2 en toen begonnen we maar ons eigen kroegentocht. Super gezellige avond gehad maar vooral een goedkope haha. De drankjes werden voor ons bijgeschonken. Eindstand van de avond, me bedje maar snel opgezocht & de volgende ochtend de hangover aanvaarden. Gelukkig hoefde ik niet veel te doen, inchecken voor de boot & wat boodschapjes. Toen dat gedaan was, heb ik samen met Jikke aan de lagoon gelegen.

Eind van de middag kreeg ik een berichtje over mijn tour. De havenmeester heeft de haven gesloten & de tour is gecanceld. Helaas maar had er stiekem al een beetje rekening mee gehouden dus alles omgeboekt en geregeld. Tijdens het eten van ons eigen gemaakte overheerlijke pasta salade werd ik gebeld dat het weerbericht was veranderd en dat we toch konden vertrekken, jeeeeeej! Die avond me tas ingepakt & klaar gemaakt om te vertrekken. De volgende ochtend me tassen in een storage geplaatst en rondgehangen tot we de boot op konden. Om half 3 gingen we dan hoor, bewolkt maar onwijs vochtig! Heerlijke dag gehad en hele gezellige groep op de boot. Lucky us, de enigste boot die uitvaart naar de Whitsundays! Na dat we de banaan hadden uitgetest was het tijd om te chillen & avondeten. Na het eten spelletjes gedaan en alle bedden klaar gelegd. Toen was iedereen wel erg snel vertrokken, best grappig maar iedereen was ook echt moe. Gelukkig heb ik altijd wat aan me slaapskills, elk uur gezien en van ieder kriebeltje werd ik wakker. Vervolgens lag ik rustig te slapen & toen brak de hel los, wat een regenbui hebben wij gehad. Hopelijk was dit de laatste regen voor vandaag.

Helaas kwamen de buien op en aan maar we gingen toch lekker snorkelen dus nat werden we toch wel, op twee verschillende plekken geweest. Was super leuk om weer eens te snorkelen en mooie plaatjes kunnen schieten met mijn go pro. Toen iedereen weer aan boord was, gingen we naar Whitehaven. De place to see wanneer je naar de whitsundays komt. Natuurlijk begon het knetterhard te regenen toen we daarheen moesten en we hadden best lang de tijd. Maar het was echt prachtig dus lekker gezwommen met stingray’s, gescrubd met de mineralen en fotoshoots gehouden. De regen was iedereen wel een beetje zat ondertussen. Hop terug naar de boot, waar we via een klein bootje per 8 terug gebracht werden naar de catamaran. Terug op de boot begon het weer mega erg te regenen en de golven waren woest. Gelukkig niet zo erg als tijdens het duiken want ik werd er niet ziek van. Ik stond naast een jongen die wel bang was dus daar stond ik de hele tijd mee te praten tot de golven weer minder werden. We liggen nu in een baai omringt door gave watervallen, die allemaal iets heftiger zijn door alle regen maar heel mooi. Ik geloof dat er ruim 7 om ons heen zitten.

In de avond gezellig spelletjes gespeeld & toen de eerste zijn matras ging klaar leggen werd het een oorlog wie waar ging slapen en echt te kinderachtig voor woorden... maar oke, ik heb weer een prima plekje en lekker geslapen dus heb niks te klagen. De volgende ochtend was ik als eerste wakker, vraag me niet waarom. Dus heb ik mooi even de tijd om mijn verhaaltje bij te schrijven. Nadat alles opgeruimd was & de buikjes gevuld gingen we naar een van de watervallen om te klimmen. Lekker glad en hoog maar wel tof! Ik ben niet helemaal naar boven gegaan want alles wat je omhoog kruipt, moet je ook weer naar beneden. Terug op de boot was het tijd om te relaxen en terug naar de haven. Onderweg nog een heerlijk zonnetje en terug in Airlie beach zijn we nog met een groepje ergens wezen lunchen als mooie afsluiter van het weekend. Daarna ben ik officieel hostelcrasher geworden want ik mocht lekker douchen en me spullen inpakken in de kamer van twee meiden die ik heb leren kennen onderweg. Beetje onhandig om dat op straat te doen natuurlijk. Nog even aan de lagoon gelegen en toen was het al weer tijd om naar de bus te gaan. Waar zal mijn busje dit keer heen gaan ?? Dat zien jullie vanzelf, see ya!

  • 17 December 2018 - 18:16

    De Buurtjes:

    Een echte zeebonk wordt je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 11388

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: