Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

11 December 2018 | Australië, Magnetic Island

Na twee maanden werken op een station in the middle of nowhere, is de tijd gekomen voor een nieuw avontuur.

Afgelopen twee maanden heb ik gewerkt voor een super lief gezin, papa mama & 2 heerlijke kinderen. Mijn prioriteit lag bij de kinderen maar ook bij het team. Ik zorgde ervoor dat het eten klaar stond drie keer per dag. Smoko(koffietijd), lunch & diner, leerde hoe iedereen zijn of haar koffie dronk. Tussendoor lekker spelen met de kinderen, bakken en braden, tuinieren en schoonmaakwerkzaamheden. Ik ben een aantal dagen mee geweest om te helpen met vee drijven (op een dirt bike/crossmotor), kijken bij vaccineren, inladen van het vee & zelfs geholpen met een killer. Eens in de 3/4 maanden schieten ze een koe om de vriezer en magen te vullen. Het was best een beetje vreemd, helemaal voor mij natuurlijk maar ik vond het best interessant en heb zelfs een beetje geholpen. Buiten werk om hebben we de kroeg platgelopen, ik heb op kleiduiven geschoten en leuke feestjes mee gemaakt. Ik heb echt een super leuke tijd gehad en ben blij dat ze me terug willen zien in februari. Tijd om vakantie te vieren whoehoe.

Mijn avontuur gaat beginnen in Cairns, een van de kustplaatsen van Australie. Na een korte vlucht van Alice Springs naar Cairns aangekomen in mijn hostel, super net en gezellig hostel. Meteen bij aankomst op zoek gegaan naar accessoires voor mijn go pro want duiken staat hoog op mijn to do list & dan wil ik mijn kerstcadeau wel kunnen gebruiken. Na een rondje stad en wat boodschappen even langs de tourdesk gelopen om wat informatie te vragen over Cairns, wat begon met ‘wat’ informatie vragen eindigde in een planning van de halve maand. In ander half uur tijd hadden ze een te gekke maar drukke planning voor me gemaakt. Dit hield in dat ik de volgende ochtend vroeg al weer op pad ging. Dinsdagochtend vroeg uit de veren en mijn tas in de luggage room gelaten om mij te melden bij de duikschool, ja je leest het goed, de duikschool. In verband met het weer en de golven had de tourdesk aangeraden om meteen de volgende dag te vertrekken. Daar ging ik al weer, 3 dagen op een boot vertoeven. Gelukkig zat het weer onwijs mee en heb ik heerlijk genoten. Ik heb 11 super mooie duiken gemaakt waaronder 2 nachtduiken en een diepe duik. Aan het einde van de 11 duiken had ik dan netjes mijn Advanced duikbrevet gehaald, jeej voor mij. Tijdens de duiken genoten van al het moois waaronder schildpadden, white tip reef sharks, een barracuda en mega grote vissen. Tegelijkertijd mooie plaatjes kunnen schieten met mijn nieuwe go pro, waar ik erg blij mee ben. Helaas komt aan al het mooie een eind dus ook de 3 dagen duiken. Onderweg terug naar de haven zijn we bijna gekapseisd, grapje! Maar de golven waren echt extreem hoog en zelfs mijn reispilletjes waren daar niet tegenop gewassen dus ik heb de laatste 3 uur naar de horizon & de binnenkant van papieren zakjes gekeken. Terug in het hostel stond ik nog steeds een beetje te wiebelen onder de douche en dat bleef ook nog een paar dagen. Om de 3 dagen duiken af te sluiten en alle brevetten te vieren, zijn we met zijn alle de kroeg in gegaan & een borrel gedronken.

Ik kon het niet te laat maken, wat natuurlijk wel is gebeurt, want de volgende dag had ik al weer een tourtje naar de watervallen en het Daintree Rainforest geboekt. Enkele uurtjes geslapen & toen de wagen in met Uncle Brian dagtours. Samen met twee andere meiden een leuke dag gehad, helaas was het regenachtig dus niet veel gezwommen en was ook niet nodig want we waren al zeiknat. Daar zat ik dan, zeiknat en moe in een busje met een tourguide met ADHD of een coke verslaving want die man was niet rustig te krijgen. Met zijn flauwe grappen en getetter maakte hij de dag wel een beetje vermoeiender. Terug in het hostel was ik ook wel toe aan iets te eten en een flinke borrel, samen met mijn roommate wat eten gescoord en een borrel gehaald bij de bar. Later schoven nog twee meiden aan die ik in de ochtend tegenkwam die ook een tour gingen doen. Met zijn 4e even het een en ander uitgezocht voor mijn verdere avontuur & de avond afgesloten in de club. Wat hebben wij gelachen, super leuke en verschillende mensen kom je tegen daar en het was echt mega groot. Ik geloof niet dat ik hoef te melden dat ik de volgende dag erg weinig had uitgevoerd. Zondag was echt een rustdag, ondanks dat ik even wat boodschappen heb gescoord en een regenjack want het weer zit nog niet erg mee. Terug in het hostel mijn tas ingepakt want die nacht moest ik de bus al weer hebben naar de volgende plaats. Ik heb mijn best gedaan om even te gaan slapen maar het was veel gezelliger om een biertje te gaan drinken & een hapje te eten met mijn kamergenoten, aju slaap. Na een paar borrels met een gezellig groepje ging de helft de stad in en ik deed verstandig, ik bleef in het hostel. Even een douche nemen en laatste dingen inpakken om vervolgens naar de bus te lopen. Wat was ik blij met mijn nieuwe regenjack. Het regende zo hard, leek wel alsof ik in Nederland was. Samen met een Iers koppel ben ik naar de bus gelopen en afgereisd naar Townsville om op de ferry naar Magnetic Island te stappen. Het ging allemaal zo snel dat we al om 7 uur in de ochtend in het hostel waren. Toen hebben we onze tassen in de luggage room gelaten en het eiland gaan verkennen in de regen, thank god voor mijn regenjas. Dat gezellige Ierse koppel had het ook naar huis zin, als je denkt dat nederlanders kunnen klagen dan had je even mee moeten gaan. Ik heb me dood gelachen om hun, ik kon er wel om lachen. Je kan heel weinig doen aan het weer dus dan maak je er maar het beste van. Lekker koffie gedronken en geprobeerd een koala tour te doen, maar die ging niet door vanwege het weer. Eind van de middag terug in het hostel, even gedoucht en op me bed gelegen want ik was kapot. Toen was het al weer borreltijd, gelukkig ben ik daar heel goed in! Samen met een Nederlands meisje een hapje gegeten en mee gedaan aan de bingo met een borrel. Ik was er eigenlijk meer voor de support want ik had niet mee gedaan maar het was super gezellig. Niet te laat gemaakt en toen ik me bed zag, lag ik in coma. Vandaag even lekker een dagje niks doen, me verhaaltjes bijwerken en me route bijwerken.

Dit was het weer even voor vandaag, op naar het volgende avontuur!

  • 11 December 2018 - 03:47

    De Buurtjes:

    Heerlijk en fijn om weer een uitgebreid verslag te lezen! Wat een kanjer ben je met al die avonturen. Heel veel plezier nog x

  • 11 December 2018 - 04:00

    Irma:

    Toppertje, we hebben weer genoten van je verhaal.

  • 11 December 2018 - 05:01

    Mirjam:

    Wat leuk weer om te lezen.. en wat heb je alweer veel gedaan en beleeft. Top hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 11397

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: