tijd voor een update - Reisverslag uit Banjar Belanjong, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu tijd voor een update - Reisverslag uit Banjar Belanjong, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

tijd voor een update

Blijf op de hoogte en volg Kelly

10 Oktober 2016 | Indonesië, Banjar Belanjong

Daar ben ik weer, nadat ik aangekomen was in Kuta heb ik eigenlijk niet zoveel meer gedaan. Kuta is onwijs druk en toeristisch, daarbij kwam de warmte en die combinatie zorgt ervoor dat ik niet vooruit te branden was. Mijn hostel zat in de hoofdstraat en dat was erg leuk maar het verkeer is zo druk dat het haast onveilig is om over te steken niet, Kuta is niet helemaal mijn ding. Maar ik wou natuurlijk niet al me tijd besteden in bed. De eerste dag heb ik niet zoveel gedaan, de tweede dag ben ik een rondje gaan lopen richting een groot winkelcentrum en een opvangcentrum voor schildpadjes. Het winkelcentrum was zo groot dat ik er ruim een uur rondjes heb gelopen. Er waren veel burgerkings, KFC's en starbucks te vinden dus daar moest ik ook maar een bezoekje brengen. Aan de ene kant van het winkelcentrum liep je de straat op & de andere kant liep je een gezellige boulevard op. Allemaal restaurants en kraampjes aan de rechterkant en de golven aan de andere kant. Klein stukje doorlopen & ik liep op het strand met me voeten door de zee. Op zoek naar het opvangcentrum, dit zit aan het strand van Kuta om de schildpadden populatie te helpen overleven. Zij patrouilleren op het strand op zoek naar schildpadden die hun eieren komen leggen, graven de eieren op en broeden ze uit. Zodra alle kleine schildpadjes ter wereld zijn worden ze weer uitgezet. Ik had gehoord dat je een schildpadje kon uitzetten, dat leek me wel erg leuk maar bij aankomst bleek dat ik ruim 2 uur moest wachten. Dat vond ik wel erg lang maar wel een foto gemaakt van de kleine schildpadjes want die stonden al klaar in grote bakken. Ze waren zo onwijs schattig dat ik er wel eentje in me broekzak wou stoppen maar er stond iemand bij die alles in de gaten hield :( terug door het winkelcentrum en naar het hostel waar ik mee gevraagd werd om een naar een supermarkt te gaan. Prima, leuk sight seeing in Kuta. Na een flinke wandeling aangekomen bij de supermarkt & weer terug wandelen, jeetje wat had ik het warm. Vanaf dat moment eigenlijk niks meer gedaan, alleen me been optillen kreeg ik het al zo warm van dat ik gek werd dus lekker onder de afkapping gezeten met zn alle. Rond een uur of 11 ben ik maar gaan douchen en slapen. Omdat het zo druk en warm was in Kuta dacht ik al snel na over een volgende plek om te gaan, er was toch niet erg veel te doen & chillen kan ook ergens anders dus na veel twijfelen de volgende dag eerder uitgecheckt om naar de volgende plek te gaan. Een uber (goedkope taxiservice) gereserveerd en op naar Sanur, Denpasar. Ik had een super leuk hostel op het oog en dat is het zeker. Mooie badkamer, gezellige plek & een zwembad. Daar was ik toch zo blij mee, dus nog geen kwartier na aankomst lekker het badje in gedoken. Het viel me als eerst wel op dat de leeftijd erg hoog lag. Er zijn twee stellen van oudere leeftijd & een moeder met haar zoon. Gelukkig had mijn kamer nog 5 bedden vrij & werden die snel gevuld. Als eerst een canadees, hij lag eigenlijk op een andere kamer maar door omstandigheden (lees stinkende snurkende kamergenoot) mocht hij verplaatsen. Een echte sales man en erg gezellig. Die avond had ik via hem erg snel contact met de andere kamer en gingen we met z'n 6e uiteten, hoera er was ook een Nederlands meisje bij. Kon ik toch even lekker Nederlands praten. Geheel toevallig waren er 3 van de 6 vegetarisch waardoor de keus al snel viel op pizza, gelukkig ben ik daar altijd voor in dus dat kwam mooi uit. We gingen vrij betijds weg dus waren eerst nog even een borrel gaan drinken op het strand, een bitang radler smaakt zo slecht nog niet. Uiteindelijk zijn we met z'n 4e pizza/pasta gaan eten en 2 jongens gingen ergens varken van het spit of iets dergelijks eten. Na het eten weer terug naar het hostel waar de laatste vier kamergenoten aankwamen. Twee belgen en twee Oostenrijkers (uitwisseling studenten uit Singapore), gezellig z'n mannenkamer. We zaten lekker onder een soort veranda met zijn alle & dronken een borrel, en de jongens gingen pokeren! Ik ben zo goed in verliezen dat het me niet verstandig leek om mee te doen ondanks dat het niet over grote bedragen ging. Rond 11 uur vond ik het wel tijd om te douchen en dat kon lekker op mijn gemak want de rest was toch buiten haha! Daarna nog even gezeten, slaap lekker gewenst en de foto's van me camera gehaald. Helaas waren ze niet zo rustig, echte mannen. Ik sliep half toen ze binnenkwamen en ik was klaarwakker dat ze gingen slapen. Ik was er al op voorbereid maar het was heel heftig om om 6 uur ochtends een wekker te horen & die jongens die hun tas nog moesten pakken om naar de airport te gaan. Daarna nog even me ogen dichtgeknepen & vandaag heb ik lekker helemaal niks gedaan, ben even heen en weer gelopen naar een supermarktje voor water. Vanochtend mijn volgende plek vastgelegd naar de Gili's, kom maar op met mijn duikbrevet. Ik slaap daar iets luxer dan de bedoeling was maar wel erg lekker! Straks maar lekker betijds gaan slapen & op naar mijn volgende (onderwater) avontuur. Bye Sanur :)

  • 10 Oktober 2016 - 12:31

    Linda Janssen:

    Wat leuk om weer wat van je te lezen! De schildpadjes had ons ook wel leuk geleken. Wat een heel andere wereld dan hier!

  • 10 Oktober 2016 - 16:53

    Irma:

    Geweldig hoe je dit allemaal opschrijft. Ga zo door. We reizen zo lekker met je mee. Succes en veel duikplezier op de gili eilanden. En een beetje luxe mag toch wel

  • 10 Oktober 2016 - 17:22

    Mirjam:

    En dan zeg jij dat je niets gedaan hebt. Valt reuze mee, winkeltjes, boulevard, strand, schildpadjes, uit eten.....erg leuk om te lezen en juist goed dat je een beetje rustig aan de temperatuur en de cultuur went. En de tijd neemt om je volgende avontuur uit te zoeken, het duiken. Veel plezier op de Gili eilanden.

  • 10 Oktober 2016 - 17:31

    Leon:

    Yo kellygoestoasie je bent lekker in de weer geweest, genoeg te doen gehad lijkt me en ja die warmte zal je toch aan moeten wennen, maar het vooruitzicht om je brevet te halen gaaf hoor, succes op je volgende locatie hoor het wel als je lekker gedoken hebt

  • 14 Oktober 2016 - 10:50

    Opa Wal:

    Het is leuk om je te Volgen nog veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 11399

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: