Eiland hoppen is ten einde, hallo vaste land :) - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Eiland hoppen is ten einde, hallo vaste land :) - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen is ten einde, hallo vaste land :)

Blijf op de hoogte en volg Kelly

26 December 2016 | Thailand, Koh Tao

Goedemorgen op deze zonnige morgen. Me tas is ingepakt en ik ben klaar om te gaan. Nog even een broodje scoren bij het bakkertje om de hoek en dan komt de minivan al. Na een perfecte timing van klaarstaan, lekker onderuit in het busje naar Krabi. Vanaf krabi krijg ik een ander busje die me naar Koh Samui brengt. Ondertussen ben ik 3 bussen verder en me dag is al bijna voorbij. Zometeen het laatste ritje met de boot en dan lekker naar me hostel!

Jeetje wat ging de boot tekeer zeg, super hoge golven en veel deining. Niet echt een goed begin van de gedachte aan een zonnig eiland. Voordat we op de boot stapte begon het al te regenen. Op de boot heb ik Claudie leren kennen. Een meisje uit Londen en toevallig gaat ze naar hetzelfde hostel dus konden mooi een taxi delen. Super toevallig dat we in hetzelfde hostel zitten. Gelukkig was het opgehouden met regenen tijdens de taxi rit maar het water stond tot aan de knieën op sommige stukken. Aangekomen in het hostel werd ik uitgenodigd voor diner met haar en een vriend, die al in het hostel was. Heerlijk uiteten geweest en het was super gezellig. Daarna lekker me bedje opgezocht want ik was kapot na alle feestjes en borrels. De volgende ochtend was ik al weer veelste vroeg wakker. Lekker beneden genoten van het zonnetje die ik mee gebracht had van Koh Lanta. Ik maakte er eigenlijk een grapje van maar vandaag was echt lekker weer. Nadat we lekker hadden ontbeten/geluncht zijn we op de pier gaan zitten in het zonnetje. Daarna wat gegeten aan het strand en terug gegaan naar het hostel. Jeetje wat had ik een rose biertje gemist maar met een Belgische eigenaar is dit snel opgelost. Lekker een biertje gedronken en weer aan het strand gaan zitten bij een live bandje en een borrel.

De beste manier om je maandagochtend te spenderen is natuurlijk op het immigratie bureau dus ik dacht: doe is gek! Achterop bij de eigenaar van het hostel op weg naar immigratie om mijn visum te verlengen. Mijn visum loopt tot 7 januari maar ik wil tot 3 februari blijven. Na de nodige formulieren en de nodige minuten wachten vond de immigratie dat ik nog wel wat nachtjes mocht spenderen in Thailand. Ik was erg blij dat we betijds weg gingen want achter mij kwam een hele horde mensen. De eigenaar moest even wat dingen regelen en als hij op tijd terug was dan kon ik mee terug rijden. Toeval bestaat toch wel want het moment dat ik het bureau uit liep en bijna achter op bij een taxi mannetje zat, kwam hij aanrijden. Lekker gratis taxi terug naar huis. Alles bij elkaar heeft me misschien ander half uur gekost. Dat is best oke! Terug bij het hostel was clau nog aan het uitslapen maar die kwam al snel beneden. Spullen overgebracht naar de dorm room en lekker ontbijtje gescoord bij de buren. Tijdens het ontbijt plannen gemaakt voor de dag om een scootertje te huren en Koh Samui te verkennen. Via een facebook groep had ik iemand leren kennen die ook wel mee wilde dus gezellig met zijn 3e op pad gegaan. Eerste 4 stops waren tempels, jeetje wat een giga dingen zeg. Maar echt super mooi met alle kleuren en details, love it! Daarna zijn we naar een strandje geweest wat nog niet zo bekend is bij de toeristen dus daar hebben we lekker rustig een ijsje gegeten om vervolgens door te gaan naar de winkeltjes want ik heb nieuwe slippers nodig. De slippers waar ik nu op loop hebben geen zool meer over. Na de hele dag rond rijden waren we wel toe aan wat verkoeling dus zijn we het zwembad in gedoken bij het appartementencomplex van Tania. Na het zwembad opwarmen in de stoomsauna en lekker terug naar het hostel om te douchen. S' avonds zijn we naar de nightmarket geweest om lekker te eten en een drankje gedaan op het strand waar een show was met vuurdansers. Wauwie wat zijn hun kundig met vuur en dan te bedenken dat je nooit met vuur mag spelen. Hun weten in ieder geval wat ze doen & ze zijn er goed in ook. Het was echt super tof om naar de kijken als die gespierde armen en sixpacks. Wie gaat daar nou niet van kwijlen. Na dat de drankjes op waren, ons laatste ritje naar huis gemaakt om moe en voldaan in slaap te vallen. Wat een heerlijke dag was dit :) morgen ga ik met de boot door naar het volgende eilandje, Koh Phangan.

De ochtend is aangebroken. Tijd om de scooter terug te brengen en mijn tas in de pakken. Clau werd al vroeg opgehaald en ik kon nog even blijven hangen want de pier is aan de overkant. Net toen clau werd opgehaald begon het toch hard te regenen, het was niet meer leuk zo erg! Binnen no time stonden de straten vol met water tot aan je enkels en sommige plekken zelfs hoger. Mensen moeten hier echt blij zijn met een jeep of truck die hoog staat. Gelukkig was het droog tegen de tijd dat ik naar de pier moest maar droge voetjes heb ik niet gehouden. Bij de pier even wachten & hop de boot op. Gelukkig is het niet een lange rit naar Phangan, na een uurtje varen stond ik al in de volgende haven. Op de boot een braziliaans meisje ontmoet, namen uitgewisseld zodat we contact konden houden en misschien iets konden afspreken. Helaas heb ik haar niet meer kunnen vinden via facebook. Met de minivan werd ik naar mijn hostel gebracht. Wauw dit hostel is zo mega groot. Er ligt een zwembad in de voortuin, heel veel kamers, restaurant/bar, voetbalveld en zelfs een gedeelte met gewichten. Ik kan hier me spierballen wel gaan kweken. Op me kamer kennis gemaakt met me enigste roomie, danny geloof ik. Daar heb ik s' avonds mee gegeten en lekker gelounged met nog een jongen. Ondertussen ben ik zo moe van alle tripjes dat ik lekker ga slapen & waarschijnlijk niet voor 11 uur me bed uit kom, grapje! Ik zal er wel om 8 uur naast staan.

Haha mijn grapje werd waarheid, ik heb heerlijk uitgeslapen tot half 11. Ik kan er weer even tegen aan. Helaas is mijn plan voor vandaag wel in het water gevallen. En dat is nogal letterlijk want het regent pijpenstelen hier. Als het zo blijft wordt het een netflix en chill dagje! Tot nu toe is het ook erg rustig in het hostel dus gezelligheid is op dit moment nog ver te zoeken. Helaas kwam ik erachter dat de halfmoon erg dure entree had dus die heb ik helaas over moeten laten gaan maar met biertjes drinken nog geen moeite gehad! Morgen gaat mijn reis door naar Koh Tao om de kerstdagen te vieren met Clau en wie weet wie ik tegenkom.

Dit had dus echt niemand verwacht maar ik had een paar keer gesprek gehad met een meisje en die wilde ook wel naar de halfmoon! Ondanks dat het zo duur was toch gegaan en wauw wat een avond! Dansjes gemaakt, nieuwe mensen leren kennen & genoten. Wat een heerlijk feestje was het. Behalve het feit dat ik 7uur pas thuis was en om 11uur moest uitchecken. De ochtend viel daarom ook erg zwaar, gelukkig had ik het meeste al ingepakt & was ik binnen no time op de bank onderuit gezakt. De taxi zou om 11.45u ons ophalen (ja er gingen nog een paar naar koh tao) en dan om 1230 met het bootje. Natuurlijk rekening houdend met de thaise tijden werd dat een half uur later. In de boot was lekker alle ruimte dus me tas neergelegd, sarong als dekentje & lekker tukkie gedaan. Wat deed dat me goed zeg, we hadden een leuk groepje die vanuit het hostel naar Koh Tao gingen dus daar gaan we contact mee houden! Onderweg naar me hostel hoor ik opeens me naam, zit Marre in het restaurantje naast de straat. Marre is een collega van La Cubanita. Hoe toevallig is dat haha en nog even gekker te maken ook nog in hetzelfde hostel. Super toevallig maar echt leuk! Na het inchecken meteen actie ondernomen om te gaan duiken & twee duiken geboekt :) morgen 12 u mag ik weerr, jeeeej! Straks ga ik lekker eten met clau en een vriendin & dan lekker vroeg me bed in anders overleef ik morgen niet!

Haha dat vroeg naar bed is een beetje mislukt door een netflixje voor het slapen gaan maar ik kon toch uitslapen. Lekker ontbeten bij de bistro om de hoek & daarna spullen gepakt en naar de duikschool. De duikschool wordt gerunt door nederlanders dus heerlijk even nederlands lullen. Om 12 uur gingen we richting de boot en na een kort ritje waren we aangekomen op de eerste plek om de eerste groep te droppen. Daarna gingen we naar de plek waar wij het water in gingen. Wat een prachtig koraal hier, zeker niet verwacht maar heel tof! Alle kleuren in het water, blauw groen paars rood en de grappige vissen. We hebben morenen, zeesterren en heel veel vissen gezien. Het was echt een heerlijke duik! Nadat iedereen verzameld was op naar de tweede stek. Na een korte break en een koekje gingen we ten onder op zoek naar Nemo. Twee keer trappelen met mijn flippers en we hebben nemo gevonden. Wat een super schattige visjes. Wist je; Nemo's wordt zwart als ie ouder wordt. (Bepaalde soorten) Alleen de jonge visjes zijn oranje. Films zijn zo misleidend, dag mooie gedachte aan Nemo. Nadat we afscheid hebben genomen van familie Nemo hebben we nog super mooie en grote koraalstukken gezien en enkele morenen. Natuurlijk ook honderd duizend vissen en het was weer een mooie duik. Om 5 uur was ik weer terug aan de kant & me logboek geschreven. Daarna lekker douchen, omkleden & op naar kerstavonddiner met Clau en Sofie. Heerlijk gegeten bij een classy restaurant met leuke lichtjes en lampionnen. Daarna nog even op het strand gezeten en sterren gekeken. Terug in het hostel kwam ik Marre tegen op het balkon waar ik nog even mee naar de supermarkt ben geweest want ik had DORST en lekker gekletst.

MERRY CHRISTMAS

Ja, het is kerst & het is ruim 30 graden met een heerlijk zonnetje. Dit vervaagd mijn kerstgevoel wel maar het is heerlijk vertoeven. Vandaag ga ik lekker snorkelen met de meiden :) na een lekker kerstontbijtje met broodje brie en een ice coffee heb ik me tour voor morgen geboekt & me spullen gepakt om te snorkelen. Nadat ik de meiden heb opgehaald zijn we doorgelopen naar het strand waar we erachter kwamen dat het toch wel duur is om over te steken naar de snorkelplek. Daarom besloten om ons dagje lekker op het strand te vertoeven. Wat een heerlijk dagje aan het strand, zonnetje, biertje & een brownie en mijn kerst is gemaakt! Eind van de middag lekker douchen, omkleden en contact gehad met het thuisfront om kerstcadeautjes uit te pakken :) super leuk om daar toch een beetje bij te zijn. Daarna hebben we lekker kerstdiner gegeten met zijn vieren! Het plan was eigenlijk om nog een borrel te drinken ergens maar we waren allemaal best moe dus heb ik in het hostel lekker me tas ingepakt en gaan slapen.

Vandaag was ik al voor me wekker wakker, dat is niet altijd fijn maar vandaag wel! Me laatste spullen ingepakt, uitgecheckt & een lekker ontbijtje gehaald terwijl ik nu zit te wachten op de boot die me weer naar het vaste land brengt. Dit was mijn laatste stop van het eilandhoppen. Nog een paar nachtjes slapen en dan komen Irma en Peter al naar thailand, waar ze een leuke verrassing ligt te wachten!! Bye bye beautiful islands of Thailand <3

  • 26 December 2016 - 11:19

    B.Schuijt:

    Heerlijk dat wij op deze manier mee genieten van jou reis,
    maar wij wisten niet dat jij zo;n zuipert bent geworden ha,ha,ha
    ga maar lekker verder genieten.
    Oma en Opa

  • 27 December 2016 - 14:15

    Mirjam:

    Was zeker leuk "samen" kerst-ontbijt en cadeautjes te delen. Jij lekker na een heerlijke dag zon en wij warm bij de kachel en onder de kerstboom. Dank je xx

  • 27 December 2016 - 15:11

    Irma:

    Kelly wat maak je er weer een geweldig verhaal van. Je ballon ( die bij je ouders hangt) is fantastisch. Wij gaan nu de koffers inpakken en vliegen morgen naar jou toe maar wat ik niet leuk vind is dat je mij zo nieuwsgierig maakt met je verrassing. Wij laten het dus maar over ons heen komen hahaha. Tot snel.

  • 30 December 2016 - 09:48

    Corina:

    Heerlijke verhalen weer. Wat grappig dat je dan een collega tegenkomt, terwijl je zo'n end van huis bent. Goede kerstdagen gehad, nu op naar oud & nieuw! Have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 11394

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: