Eiland hoppen in Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Eiland hoppen in Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Kelly

16 December 2016 | Thailand, Krabi

De volgende ochtend kwam ik erachter dat mijn planning een beetje krap gepland was dus uit me bed geschoten, de laatste dingen ingepakt, ontbeten & gas op die lolly naar het vliegveld. Natuurlijk liep dit tegen alle verwachtingen in beter dan ik dacht & was ik veel te vroeg op het vliegveld. Gelukkig maar want de rijen waren niet om aan te zien & toen ik bij de balie kwam, bleek dat ik een bewijs van vertrek moest hebben. Hier had ik niet op gerekent dus moest nog even snel een ticket boeken, natuurlijk gaat er dan wat fout! En ja hoor, de balie mevrouw had zich vergist in de datum en ik moest een dag eerder mijn ticket boeken. Weer een nieuw ticket kopen & toen kreeg ik eindelijk mijn boardingpass. Jeetje wat een drama weer & een hoop centjes. Vanavond maar even uitzoeken of ik wat terug kan krijgen als ik de vluchten annuleer. Nadat ik me boarding pas had, ging het allemaal snel! Moest me ehbo schaartje weg gooien bij de duane, vond het wel geinig want heb er al 5 vluchten mee gevlogen en meerdere keren door duanes geweest. Bij de gate wachten, waar ik een grijs vermoede kreeg dat me vlucht vertraagd was omdat de gate later open ging. En ik kreeg mijn gelijk want 40 min later dan gepland gingen we dan eindelijk de lucht in. Een korte vlucht van een uur en 10 min, wat uiteindelijk een vlucht van een uur en 40 min werd vanwege de zware regenval in Phuket. Het is weer een warm welkom in thailand, goed begin haha! Gelukkig komt er na regen zonnenschijn en ging de landing erg soepel. Op het vliegveld werd ik opgehaald door Sam, die ons liet zitten in Sumatra, maar gratis ritje naar me hostel is prima toch haha. Onderweg even ergens gegeten want ik viel zowat om & een simkaartje gekocht voor me telefoon. Daarna zijn we naar het hostel gereden en heb ik ingecheckt, nadat ik mijn spullen had neergelegd zijn we nog even naar Patong gereden. Daar kwam ik erachter dat me hostel op de verkeerde plek zat. Lucky me vandaag ! Maar weet niet of ik het vol gehouden had, super drukke barstreet met overal proppers en ladyboys. Eind van de avond werd ik weer afgezet bij me hostel, lekker gedoucht en me bedje opgezocht.

Vandaag ga ik even kijken of ik een supermarkt kan vinden & moet me bootje/hostel boeken naar Phi Phi. Dat wordt mijn volgende stop. Verder heb ik niet zoveel gedaan want in de buurt was niks te doen. Maar ik moet toegeven, het is wel leuk alle oude gebouwen te zien.

De volgende ochtend vroeg uit de veren want werd om 8 uur al opgehaald om naar Phi Phi te vertrekken! De bus uitgestapt, de boot opgestapt en met ruim 2 uur stond ik op Phi Phi. Na een klein half uurtje lopen was ik al bij me hostel, lekker aan het strand & lekker weertje. Ik kon nog niet me kamer in maar kon wel me spullen achterlaten. Toen ben ik met twee meiden even een rondje gelopen & terug gekomen om ons spullen op de kamer te zetten. Nu lekker onderuit bijkomen van de reisjes & genieten van de zon :) s' avonds zou ik borrrels gaan drinken met twee meiden uit me kamer maar die planning werd al snel veranderd want ze waren in slaap gevallen. Toen ben ik beneden wat gaan drinken en zag een meisje knock out op een stoel slapen met iemand ernaast. Toen heb ik gevraagd of alles goed ging en de rest van de avond met Nanne (het meisje wat ernaast stond) gedronken. Wij waren tijdens het beerpongen en yenga aan het op letten dat Kelsey niet wakker werd, toen dat wel het geval was moesten we snel handelen. Ze rende rechtstreeks naar het water/zee die voor de deur is. Dus Nanne ging erachter aan om te zorgen dat ze niet verdronk en ik paste op de spullen. Die avond heb ik voor het eerst kennis gemaakt met absint, blijkbaar zat dat in mijn emmertje met cocktail. Dit is echt de heftigste alcohol die ik ooit gedronken heb en dat heb ik gemerkt ook. De volgende dag werd ik super duizelig en misselijk wakker. Dus ik heb de tweede dag niet zoveel gedaan overdag. S avonds besloten om maar wat te eten met dezelfde meiden & toen voelde ik me weer kip lekker! Voor het eten nog even een tourtje geboekt om alle hoogte punten van Phi Phi te beleven, want daar kom ik natuurlijk ook voor. Beide wilde graag een tattoo laten zetten en dat plan werd doorgezet. Na het eten doorgelopen naar de tattoo shop & daar hebben we tot in de vroege ochtend gezeten. Het zijn echt geweldige tattoo's geworden maar jeetje wat duurde het lang. Voor mij ging het ook al weer kriebelen maar ik heb me ingehouden. Daarna lekker me bedje in om de laatste hele dag te genieten van een boottochtje. Ik vond het echt super tof om te doen. Met een longtailboot, zoals ze dat noemen hier, zijn we eerst naar monkey beach gevaren waar we konden knuffelen met aapjes en leuke foto's konden maken. Daarna zijn we langs de viking caves gevaren, super gaaf om langs te varen maar er blijkt dus ook iemand te wonen. Diegene heeft stijgers neergezet en zijn eigen inrichting gemaakt. Dat lijkt me ook wel wat met die temparatuurtjes hier, lekker in een grot wonen. Na de viking caves zijn we doorgevaren naar een baai waar we gingen snorkelen tussen miljoenen visjes, helaas was het water best troebel waardoor je niet erg ver kon kijken maar het was wel leuk! Na de visjes zijn we doorgevaren naar Maya beach, op bezoek bij bae (Leonardo di Caprio).Wat een prachtig mooie baai is dit, super helder water en mooi gezicht. Jeetje wat een avontuur was het om daar te komen. Vanuit de boot werden we vlak bij de rotspartij afgezet om lopend door het water met giga rotsen naar de ingang te klimmen. Natuurlijk ging ik al na 4 stappen onderuit want met de golven en gladde stenen was het niet anders. Uiteindelijk boven het water was het avontuur nog niet afgelopen want we moesten door een rotspartij om naar de ingang te komen. Nadat we de rotsen hadden getrotseerd, kwam er nog een stuk met allemaal stukjes koraal. Dit doet natuurlijk hardstikke pijn als je erop staat. Ik geloof dat ik liever op hete stenen lopen. Na het gekke rotsgedeelte kwamen we terecht in de jungle. Een jongen, van hetzelfde hostel, heeft hier slangen gezien dus opletten waar je loopt. Het pad kwam uit op Maya Bay, wauw wat een prachtige plek is het! Het water is super helder en door de laaghangende zon zag het eruit als paradijs. Geef mij ook maar z'n hutje aan het strand met Leonardo naast me. De terug weg was wederom hel nadat ik me 4 keer had open gehaald en 20 keer gevallen. Na de wedstrijd te hebben gewonnen van de stenen moesten we wachten tot iedereen terug was. Helaas waren 3 personen de tijd vergeten waardoor we erugg lang moesten wachten. Na Maya Beach doorgevaren naar een andere baai waar ook het water super helder was en het gesteente mooi begroeit was. Na dit rondje wat het tijd om wat dichter naar huis de gaan om de sunset te kijken (die verstopt was achter de wolken) en met plankton te zwemmen. Het was onder tussen donker en was nog drijf nat van het avontuur om naar Maya Bay te komen dus ik heb overgeslagen. Ik heb de plankton al eerder gezien in Lovina en het was niet veel mooier hier. Nadat we terug kwamen op phi phi heb ik samen met Gurwan wat gegeten bij het beste restaurantje van het eiland en terug naar het hostel. Nog even drankje gedaan en toen was het tijd om te douchen en verder te borrelen. Ondertussen moest ik me tas ook in pakken want de volgende ochtend moest ik er al vroeg uit om mijn boot te halen. Ik heb echt een super avond gehad. We gingen borrelen, beerpong en yenga spelen. Daarnaast natuurlijk dansjes maken op de muziek. Via Gurwan leerde ik weer meer mensen kennen en werd het nog gezelliger. Halverwege de avond was het tijd om naar de tattoo shop te gaan, zit ik weer haha. Weer kwamen de kriebels op zetten maar weer heb ik ze weerstaan. Gurwan heeft de belijning van de wereldkaart laten tatoeëren. Het is echt een super toffe tattoo geworden. Heel toevallig kwam ik daar twee mensen uit me kamer tegen, die waren die ochtend vertrokken naar iets rustigers. Dus daar heb ik een tijdje mee staan praten. Gurwan had er best wel last van tijdens het lopen geloof ik haha! Daarna nog wat dansjes gemaakt en lekker pizza gegeten met knoflook saus, dat hebben ze in Indonesië niet! Was weer gezellig avondje, morgen vervolgd mijn reis zich naar het tegenover gestelde van Koh Phi Phi. Bye Phi Phi, hello Koh Lanta.

Na een kort dutje aangekomen op het bloedhete koh lanta. Samen met twee andere meiden een tuktuk gedeeld en naar mijn hostel. Wauwie wat ziet het er super leuk uit! Het lijkt wel een gigantische boomhut. Beneden is er een lounge plek met meerdere tafels en een breed bed. Dan zijn er boven nog meerdere kamers en aan de zijkant. Ik heb lekker een kamer beneden haha. De bedden zijn wel redelijk om te huilen want me matras is misschien maar 5 cm dik maar het is super leuk. Meteen al contact met de vrijwilligers die er werken en daar lekker mee gegeten en naar strand geweest. S' avonds lekker een borrel gedaan bij een fullmoon party, nee die zijn niet hetzelfde als de echte maar het was gezellig! We zaten bij een strandtentje met leuke muziek en bodypaint. Opeens was het water zo dicht bij dat ik me een beetje zorgen maakte om me slippers want die had ik uit gedaan. Dat is pech, 1 schoen was weg. De zee kwam zover dat die enkele schoenen had mee genomen waaronder die van mij. Dus ik moest verder op blote voetjes, gelukkig niet de enige want twee andere meiden waren ook een slipper kwijt.
Na wat drankjes en dansjes was het weer mooi geweest en gingen we met de tuktuk naar huis. De volgende dag gingen we snorkelen met een groepje van het hostel. Ik had er super zin in want de prijzen van duiken viel onwijs tegen. S ochtends opgehaald bij het hostel gingen we op pad met zijn 7e. Bij de pier even wachten en de boot op, traditioneel in een longtail boot. Na ruim een uur vragen (en een dutje) kwamen we aan bij de eerste snorkelplek. Gelukkig scheen de zon dus was het zicht beter. Helaas viel deze plek tegen, weinig vissen en weinig koraal. Onze reis werd voortgezet naar een privé strand waar we gingen lunchen. De lunch was prima en ze hadden hele lekkere omelet. Het strand was echt prachtig. Dus daar hebben we lekker genoten en op naar de tweede snorkelplek. Deze was nog teleurstellender dan de eerste want er was niks te zien en om de haverklap werd ik gestoken door een mini kwal. Dit is niet echt wat ik van het snorkelen verwacht had. Ons laatste stop was een onderwater grot met uitkomst op een strand. Ik had echt geen idee wat ik moest verwachten maar het was super tof. Dit maakte de hele tocht weer goed. Vanaf de boot gingen we met reddingsvesten het water in en via een lange tunnel in het water naar het strand. Het was best gevaarlijk en heel donker maar echt mooi. Het strand ligt binnen in een soort krater. Het was echt het hoogtepunt van de reis. Bij terugkomst lekker gedoucht en gegeten, daarna wezen borrelen in het hostel.

Vandaag de dag heb ik al een ticket geboekt om door te gaan naar Koh Samui, morgen ochtend 8uur. Een scooter gehuurd, op twee super mooie stranden gelegen & lekker gegeten in een restaurantje waar ongeveer alles fout ging en lang duurde. Precies zoals je in azie moet verwachten. Daarna naar het tweede strand en nog wat gedronken aan het strand. In de avond even over het eiland geraced om wat te eten bij de pier haha! Die scooter ging zo hard en het was zo leuk. Zometeen me tas inpakken en dan ga ik door naar de volgende eiland! Bye Lanta, Hello Samui.

  • 16 December 2016 - 17:43

    Leon:

    Je bent lekker bezig topper had ook niet anders van je verwacht, have fun, kijk uit met je slippers, je weet, de zee geeft en neemt, groetjes

  • 17 December 2016 - 11:32

    Irma:

    Hij gaat lekker zo. Weer fantastisch geschreven, ik blijf om je lachen , Dat is pech 1 schoen was weg. Je weet het ook wel te brengen en te beschrijven. Ga zo door. Tot gauw.

  • 18 December 2016 - 20:41

    Corina:

    weer leuke avonturen om te lezen, veel plezier in Samui.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 11399

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: