Helloooo Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Helloooo Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Helloooo Sydney

Blijf op de hoogte en volg Kelly

17 September 2018 | Australië, Sydney

Hello beautiful Sydney

Vrijdagavond afscheid genomen van Kuala Lumpur & op naar Sydney, jammer genoeg was de vlucht weer erg vermoeiend (lees jankende babies) maar ik had wel een lege stoel naast me waardoor ik lekker kon liggen. Ook het eten viel deze keer erg mee, lekker pannenkoekjes als ontbijt gekregen. Aan het begin van de vlucht kregen wij een formuliertje mee, daarmee moet je laten zien waar je heen gaat, hoe wat waar wanneer waarom wat je aan heb hoe je eruit ziet wanneer je weggaat. Ze willen graag alles van je weten. Langs een erg gezellige douane man, ahum & door naar de tassen. Ik had paracetamollen en olie uit thailand mee genomen dus dat had ik maar even aangegeven. Toen mocht ik een extra rondje langs de puppy's. Kevin stond er op afstand van te genieten.

Daarna liepen we vrij soepel naar de trein & op naar het hostel. Half 1 waren we, zwaar vermoeiend en bevroren, aangekomen in het hostel! De bedden waren nog niet klaar maar ik had genoeg te doen. Tassen op de kamer gegooid, ontbeten, koffieeeeee en door naar de bank om mijn rekening te openen. Rondje winkelcentrum en kevin in bed gelegd om op zoek te gaan naar een telefoonwinkel. Ik moet hier bereikbaar zijn ofcourse! Een hapje eten hoort daar ook bij, een warme douche & ons bedje opgezocht want de volgende dag stond DEFQON op de agenda.

Wat een nacht, zwaar beroerd geslapen en wat een schatjes op de kamer! We hebben mee kunnen genieten van hun leuke stapavond & snorconcerten maar dat mocht de pret niet drukken. Ontbijtje scoren en naar de trein, via een groepsapp af gesproken met 80 andere nederlanders om de trein naar Penrith station te nemen. Even wakker worden & beseffen dat het ontbijt nog in de kamer lag, kans gemist maar we zaten in de trein. Op het station was het de menigte volgen en naar de bussen lopen, het vervoer is echt mega chil geregeld in Australië. De trein was gratis & de bussen stonden in grote getallen klaar om alle feestgangers naar het terrein te brengen. In de bus gelijk contact met twee jongens uit Nederland, die alleen waren gekomen. Uit de bus gestapt, langs de colonne agenten die ons een beetje zenuwachtig maakte maar ook wel indrukwekkend was. Ik denk dat er zeker 30 agenten alle feestgangers zaten te bekijken. En de eerste gespot die afgevoerd werd. Ook iets waar ze in Nederland van kunnen leren, voor de ingang moesten die twee jongens even hun tickets wisselen en stonden Kevin en ik even te wachten. Een aantal meter verderop stond een groepje jongens die de aandacht hadden van een van de honden die rond liepen. Toen de hond voor een van die jongens ging zitten, kwamen er twee agenten aangelopen, mocht de jongen zijn handen in 1 vouwen en mee lopen. Dat feestje was van korte duur, bye bye. Wij, als brave Nederlandsers, mochten gewoon doorlopen & me tas even gedumpt bij de garderobe haha, ja ze hebben geen kluisjes maar garderobe. Ondertussen hadden de jongens nog een Nederlander erbij betrokken en met zijn 5e hebben we de hele dag genoten van de harde deuntjes van Defqon. Wat een heerlijk feestje was het & wat hadden we lekker weer.

Het is een stuk kleiner als in Nederland maar heb er zeker niet minder van genoten. De muziek stond wel een stukje harder als in Nederland dus ons tweede aankoop (biertjes op de eerste plek natuurlijk) waren oordopjes. Na een hoop dansjes en drankjes (water kon je gratis halen, regeltjes in Australië zijn best chil lees: gratis water bij alcohol & zonnebrand verkrijgbaar op het terrein) tijd om een hapje te eten. Toen kwamen we gozlemes tegen, wat zou dat zijn? 6 rondjes langs alle tafels waren we er nog niet achter & internet hielp niet erg mee, wisten we het nog niet. Genoten van alle mensen die kaakschuivend over het terrein gingen & alle grote ogen, wat gingen sommige mensen hard. Een paracetamol halen was wel erg moeilijk, niet voor mij maar voor een van die jongens, hij moest eerst 10/15 min zitten & een formuliertje invullen voor die het kreeg haha. Na een dikke eindshow & een hoop vuurwerk, tijd om richting huis te gaan. Wat hebben we genoten maar wat waren we moe. Even snel me tas opgepikt & toen naar de bussen. Duwen, proppen en trekken maar we zaten opgestapeld in de bus. In de trein zaten we een stuk relaxer, mocht ook wel want dat was ruim een uur rijden. Op station de eerste al gedag gezegd, die moest nog een halte verder. Voor de deur van station naar ons hostel gewezen door de ander & na een warme douche, moe en voldaan naar me bed. Wat een heerlijke dag zeg.

Je snapt natuurlijk zelf ook dat de nacht weer erg gezellig was met de snorconcerten dus de volgende dag hadden we een klein opstart probleem. Toch maar even de energie gezocht om wat te doen en Sydney verkent met de benenwagen, ja je leest het goed! De benenwagen, heerlijke wandeling gemaakt door deze geweldige stad met de nodige tussenstops. Lunchen in het park, biertje in de botanische tuinen & een Pokémon moment bij het Opera House. Alle mooie plekjes van Sydney bezocht, een extra trui gekocht (ja het is hier best koud) en neergeploft bij het Hard Rock Cafe. Tja dan kan een biertje niet wegblijven natuurlijk, later op de avond kwam een van de jongens ook een biertje doen dus tussendoor een hapje gegeten bij een foodcourt, eindelijk ben ik erachter wat Gozlemes zijn & ze zijn erg lekker. Het is een turks gerecht met deeg gevuld met groentes en kaas. Ik had gozlemes met spinazie en feta, erg lekker maar het vult heel erg. Bij het Hard Rock Cafe genoten van prachtig uitzicht, goed gezelschap en een heerlijk biertje.

De volgende ochtend hadden we weer afgesproken om de stad door te gaan. De dierentuin, sky tower & bondi beach stonden op de planning, deze planning was al in het water gevallen voor we begonnen want wij waren te laat. Oepsieee! Half uurtje later dan afgesproken aangekomen bij het hostel waar we iemand gingen ophalen & toen door naar de ferry. Een paar keer verkeerd gelopen & een lekkere koffie verder, stonden we te genieten van het uitzicht op de brug & het Opera House vanaf de boot.

Lekker aapjes kijken in de dierentuin, vanaf de ferry met een gondel naar de ingang & toen besefte we al dat we ons een beetje vergist hadden in de grote van het park. Waar we ongeveer twee uur voor uitgetrokken hadden, werd 4,5 uur. Wat een mega groot park was het maar super leuk om doorheen te gaan, weer eens wat anders dan Artis. Jammer dat ze overal aan het park aan het knutselen waren maarja, je kan niet alles hebben. Ondertussen was het bijna 5 uur voor we weer op de ferry terug gingen en besloten we om een plek te zoeken om een hapje te eten (en nog eens langs de h&m voor een extra trui, ik heb wel goede ideeën). Met zijn 3e neergeploft bij een chinees noodle restaurant om ons buik rond te eten, wat was het lekker maar een strijd! We waren gedwongen om met stokjes te eten, halloooo dat kan ik toch helemaal niet. Pijn, moeite en veel oefenen is het me toch gelukt om meer dan de helft van die mega kom op te krijgen. Na het eten terug naar ons hostel om ons reismaatje te ontmoeten, ja vanaf morgen reizen we verder met zijn 3e. Via facebook kwam er een berichtje voorbij van iemand die een reismaatje zocht naar het zuiden, daar gaan wij heen & we hadden nog een plekje over. Gezellig even zitten praten, plannen maken & besproken hoe en wat. Nu was het tijd voor het minder leuke deel, onze spullen inpakken. Het blijft altijd een strijd maar ik heb gestreden & gewonnen, alles zit ingepakt & ben er klaar voor! Morgenochtend om 10u uitchecken & dan vertrekken wij naar ons campertje om onze reis voort te zetten, slaaplekker & de groeten uit Sydney.

Bye beautiful city, helloooo camper!

• 17 September 2018 - 11:39

Irma:

Natuurlijk willen jullie de puppies zien vandaar de aanschaf van paracetamol, hahaha.
    En dat extra rondje lopen is weer goed voor de kilometers hahaha.
    Have fun.

Leon:

I❤️Goed verhaal,lekker kort.

• 17 September 2018 - 16:40

De Buurtjes:

Je maakt tenminste wat mee haha

• 18 September 2018 - 04:36

Linda:

je haalt er echt alles uit wat erin zit he?

• 18 September 2018 - 19:11

Corina:

lege stoel? huh, Kevin nu al achtergelaten? eeh, grapje.
    veel plezier in sydney.