Hit the road Johnny - Reisverslag uit Canberra, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Hit the road Johnny - Reisverslag uit Canberra, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Hit the road Johnny

Blijf op de hoogte en volg Kelly

20 September 2018 | Australië, Canberra

Ondanks dat 10u erg vroeg leek om uit te moeten checken, waren we om 9 uur al uitgecheckt. Na een korte nacht snel uitchecken voor de gekte begon & ontbijt scoren voor we naar de camper gingen. Om 10u afgesproken met Petra bij ons hostel. Helemaal klaar om te gaan hebben we een uber besteld & zijn we naar ons camper gegaan.

Klein halfuurtje rijden, uurtje wachten & we mochten gaan. Wat een heerlijk campertje hebben we :) onze camper is gedoopt tot Johnny, met h-n-n-y. Met Johnny naar de dichtstbijzijnde supermarkt gereden en de eerste boodschappen gedaan. Op naar de Blue Mountains, een rit van ongeveer 3 uurtjes rijden. Dat is best prima te doen, super mooi uitzicht & ploppende oortjes onderweg maar wat is het geweldig mooi daar. We hadden niet echt een plan waar te kamperen dus naar het informatie centrum gereden & meteen kunnen genieten van een prachtig uitzicht. Op naar de camping en een plan maken voor de volgende dag. Een kleine planning in elkaar kunnen zetten wat we gaan doen & welke route. Daarna tijd om lekker te koken, te wassen & ook ons camper om te bouwen naar slaapplekje. Gieren lachen brullen maar het is gelukt! Eindelijk geïnstalleerd, alle was & afwas gedaan, tijd om een douche te nemen & te gaan slapen. Uitchecktijd weer om 10u in de ochtend maar we wilde gaan hiken dus we gingen evengoed vroeg uit de veren. Een rare nacht, wel geslapen maar vaak wakker door de KOU (ja de KOU). S’nachts zijn de temperaturen ongeveer hetzelfde als in Nederland in de winter. Zodra de zon ondergaat, gaan de temperaturen rond de 5 graden. Ik heb dan ook geslapen met een sportbroek en een vest want ik zou mezelf niet zijn als ik het niet koud had. Lekker ontbijtje gegeten & in de benen het national park in. Trappetjes op en trappetjes af, uitzichten links & uitzichten rechts, wat een mooi park is het. Gelukkig werd het weer wat warmer waardoor het wandelen nog leuk werd. Na 2 uurtjes in de natuur hadden we er wel genoeg van, ook omdat de routes erg onduidelijk waren aangegeven.

Terug bij de camper tijd om het volgende stuk te gaan rijden, op naar Canberra! Canberra stond eigenlijk niet op de planning maar anders werd het hele stuk rijden wel erg veel. Gelukkig heeft Petra een Australisch rijbewijs dus kan ik afwisselen met haar. De camping in Canberra was een beetje vaag, het zat op een mega terrein voor tentoonstellingen in vee. In Canberra meteen de stad in om wat extra kleding te kopen tegen de kou, want ja hier was het ook erg koud! Ondanks dat het de hoofdstad van Australie is, vind ik niet dat het z’n naam verdient. Het was eigenlijk heel klein. Gelukkig wel warme kleding kunnen scoren & toen terug naar onze camper, wat ook nog een avontuur was met de bus & alle wegopbrekingen. Bij het campertje een lekkere maaltijd gemaakt, veggies met aardappeltjes en vleesje. Lekker Hollands genieten. Na het eten afwassen, bedden op maken & douchen! Jeetje wat was het weer koud. Ik had al een trui, lange broek & warme sokken aan maar deze nacht was echt drama. Amper geslapen & heel erg koud gehad. Ongelofelijk dat je 16000km vliegt om van het koude weer af te zijn & je zit er hier nog kouder bij dan in Nederland. Maar dat mag de pret niet drukken, het ochtend zonnetje kwam weer op om ons op te warmen. Ontbijtje in de zon, inpakken & wegwezen op naar Bairnsdale! Daar wonen vrienden van Petra en mogen we de camper op de oprit zetten voor een nachtje. Super lief & gezellig natuurlijk :)

Op dit moment zitten we in de camper midden in een national park & hebben super mooie views onderweg! Heel gek hoe het hier overloopt van weiland naar droge vlaktes naar bergen! De laatste twee uurtjes rijden& dan kunnen we weer even relaxen :) tot de volgende update

• 20 September 2018 - 03:35

De Buurtjes:

Prachtig verhaal weer x

• 20 September 2018 - 05:48

Irma:

Leuk verhaal maar wie is Petra

• 20 September 2018 - 09:28

Mirjam:

jee dat is best kilometers vreten.. pittig hoor en dan ook nog links rijden.. erg leuk om te lezen. Ben reuze benieuwd naar de foto's. En vertel, waar kennen jullie Petra van, daar ontmoet ? Groetjes en succes.

• 20 September 2018 - 14:58

Donovan:

Goed verhaal lekker lang!! Nee grapjee klinkt leuk schat❤️❤️, heeel veel plesieer nog babee

• 21 September 2018 - 09:27

Corina:

goed verhaal, lekker kort ;-) hihihi,
    nice! en die views, krijgen we die ook nog ergens te zien? instagram/facebook?
    groetjes