Oeps, ik loop een paar dagen achter - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Oeps, ik loop een paar dagen achter - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Oeps, ik loop een paar dagen achter

Blijf op de hoogte en volg Kelly

23 September 2018 | Australië, Phillip Island

Bairnsdale

De laatste loodjes waren nogal pittig maar we hebben het overleefd! Kleine zoektocht in het dorpje naar het goede huis, of eerder goede land. Wat een grote huizen staan hier in de omgeving. We reden de oprit op & hoopte dat we goed zaten, gelukkig kwam Kevin (opletten, er zijn nu twee kevin’s) aangelopen. We zaten op de goede plek en wat werden we vriendelijk ontvangen. Petra heeft 5 maanden op een camping gewerkt en allemaal contact gehouden met de mensen die daar kwamen, Kevin en Nell waren er daar twee van. Zij zijn aan het huis zitten bij hun dochter die een paar dagen weg is. Heel groot huis, heel veel meer land eromheen, een aantal koeien en schapen, 3 lieve honden & een klein appartement naast het huis waar een van de zoons in woont. Het uitzicht hier is ook echt prachtig. We konden meteen aanschuiven onder de veranda voor een borrel en een hapje. ‘S avonds werd er ook goed voor ons gezorgd met een lekkere BBQ.

We waren eigenlijk van plan om de volgende dag weg te gaan maar Kevin stond erop om ons mee te nemen naar een leuk dorpje in de buurt & naar hun vakantie huisje. Alle drie waren we wel van mening dat een dagje rust wel erg fijn was & aangezien we er de tijd voor hebben, waarom niet. De volgende dag moesten we 9.30u uiterlijk weg, wekkertje gezet opgefrist & aan het ontbijt om 9uur. Daarna gingen we op pad, in de auto door de bergen. Ik zat in het midden van de auto dus ik zat op schoot bij Kevin of bij Petra, ligt eraan welke kant de bocht op ging. Ook Dale was mee, de tackel van Kevin en Nellie. Wat een schatje maar echt een dikkertje. Na een uurtje namen we een bospad naar private property. Nellie deed het eerste hek open & Kevin mocht het volgende hek doen. Drie hekken en een riviertje verder kwamen we op een soort binnenplein tussen de bergen. Er staan twee huisjes & een toiletgebouw. Wat een geweldige plek, zomers gaan ze daar met de hele familie (ongeveer 10 caravans) daar kamperen. Inclusief grote BBQ en vuurplaats. Klein stukje de berg op geklommen om te genieten van het mooie uitzicht.

Nadat we alles hadden bewonderd & Nellie haar boompjes water had gegeven, gingen we door naar Dargo. Een dorpje waar alles nog een beetje western stijl was. Super leuk tankstationnetjes met winkeltje & een hotel/bar. Daar hebben we in de tuin een borrel gedronken & hebben we lekker geluncht. Wat een heerlijke plek & een geweldige sfeer. Daarbij zijn Nellie en Kevin echt super lieve mensen, vol met leuke verhalen! Na de lunch gingen we weer richting huis, Nellie even thuis afgezet en langs hun eigen huis om even wat dingen te halen! Ook gingen we even langs de Kmart (soort primark in Australie) om kleedjes te scoren voor de nachten. Op naar huis waar de borrel en hapjes al klaar gezet waren. Een vriendin van het stel kwam ook logeren & die schoof ook gezellig aan, Ronda met haar twee poedels. Wat een gezelligheid met al die hondjes. S’ avonds heerlijk aan de veggies gezeten & een borreltje, toen gingen Nellie en Ronda football kijken. Een echte Australische sport, Kevin en Petra gingen er lekker bij zitten. Kevin (onze gastheer, even ter verduidelijking) en ik bleven aan tafel zitten en bleven lekker kletsen. Kevin heeft al een hoop mee gemaakt, met zichzelf (hij is twee benen verloren met een werkongeluk) en zijn vrouw is ziek. Hij wil ons graag nog een keer terug zien! Meteen even contact gegevens opgeslagen en nog eens super bedankt voor de gastvrijheid. De volgende ochtend wilde we betijds gaan rijden om te zorgen dat we iets aan ons dag hebben. Om 7 uur ging het wekkertje, opfrissen, opruimen & aan het ontbijt. Afscheid genomen van die lieve Kevin en Nellie! Wat een gastvrije mensen zijn het toch, echt lief! Next stop; Phillip Island.

Met 3,5 uurtjes rijden kwamen we aan op Phillip Island, het vakantie oord van Melbourne. Om 12 uur waren we aangekomen op onze camping, even installeren en plannen maken. Lekker wandelingetje naar het informatie centrum & tickets gekocht voor het Koala Centrum en de Pinguïn Parade. Jammer genoeg kennen ze geen openbaar vervoer op het eiland dus terug om Johnny op te halen & op avontuur uit.

Het koala centrum was best klein maar wel erg leuk om eventjes rond te lopen. Koala’s van dichtbij gezien en gespot in de bomen in het park! Daarbij ook nog een kleine Walibi zien rondspringen maar geen slangen. Dat vind ik niet zo jammer haha. Even door het winkeltje gewandeld en toen zijn we met Johnny doorgereden naar een dorpje op het eiland. Erg leuke plek met twee strandjes en een pier, even een rondje gelopen en op terras beland om een hapje te eten.

Daarna was het tijd om naar de pinguïns te gaan. Wat hadden we er zin in. Allemaal plannen bedacht om kleedjes mee te nemen,dikke kleding aan te doen & iets te drinken en eten mee te nemen. Nouja alleen het eten en drinken gedeelte is goed uitgepakt. In die hal waar souvenirwinkeltjes, restaurantjes en informatiebalie waren even een kopje thee gescoord en toen doorgelopen naar de tribune. We wilde natuurlijk wel een mooi plekje. Gelukkig hoefde we maar een uur/anderhalf uur te wachten & was het niet zo koud. Tijdens het mensen kijken ging de tijd best snel, toen ging Niklas (een van de rangers die daar rondliep) even een verhaaltje doen over de pinguïns en wat regels, zoals geen mobile devices. Want het licht is een bedreiging voor die beestjes (zij zien dat als vijand en dan durven ze het water niet meer uit) dat werd nog 6x omgeroepen in het engels en chinees maarja, je hebt ze er tussen zitten. Eindelijk werd het donkerder en kwamen de eerste pinguïns het water uit gestrompeld om de duinen in te duiken, terug naar de nesten. Het was best grappig om mee te maken maar ze kwamen niet echt dichtbij. Die man beweerde dat ze 30cm of hoger waren maar daar durf ik nog wel even een discussie over aan te gaan. na een drie kwartier zandkorrels tellen zijn we over de vlonders terug gelopen naar de uitgang & hebben onderweg nog een paar van die schattige beestjes gezien. Wat was het leuk om die beestjes door de duinen te zien gaan & je zag ze overal, zelfs een paar 100 meter van het strand af. Daarna was het tijd om Johnny thuis te brengen, in het donker! Gelukkig hoefde ik niet te rijden maar we hebben het rustig aan gedaan. Geen botsingen met kangaroo’s en koala’s & op de camping aangekomen, tijd om lekker onderuit te gaan.

We hebben het niet erg laat gemaakt & de volgende ochtend konden we rustig aan doen want ons volgende bestemming is maar 2 uurtjes rijden. Dit was het weer voor deze keer, anders wordt het wel te veel van het goede! Ajuuuuu

• 24 September 2018 - 06:09

Leon:

Alweer zo een leuk verhaal

• 24 September 2018 - 15:06

Corina:

nice, nice, nice, veel in parken dus, die zijn daar genoeg om dieren te spotten/zien. Leuk hoor.
    En steeds weer in goed gezelschap, doen jullie goed. Is gezellig en zij kunnen vertellen waar je wat kan zien/bekijken natuurlijk.

• 24 September 2018 - 18:44

Irma:

Wat een leuk verhaal weer. Pinguïns, koala's wat zijn ze leuk hè.

• 24 September 2018 - 21:36

Mirjam:

Klinkt helemaal super.. en wat bijzonder gastvrij.. lief hoor. En de koala’s en pinguïns natuurlijk ook helemaal leuk