Melbourne, the good one! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Melbourne, the good one! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Melbourne, the good one!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

26 September 2018 | Australië, Melbourne

Oeps, blijkbaar slaat het hele verhaal niet op bij het gebruik van emoticons dus bij sommige verslagen miste een stukje! Alles is bijgewerkt dus jullie kunnen het nog even teruglezen, vandaar die goede korte verhalen.

Zoals ik al had verteld, is de volgende bestemming erg dichtbij! Dus we konden rustig aan doen. Petra ging een rondje hardlopen, kevin uitslapen & douchen en ik was even aan het bellen & opruimen, Johnny even geveegd en opgeruimd, afwas gedaan & de watermeloen gesneden want die moest echt op! Goed verhaal lekker kort. Nu het leuke gedeelte, vlak bij de camping zit een Chocolate factory. Daar hebben we heerlijk ontbeten & lekker chocola gekocht natuurlijk. Ik ben en blijf een chocolade addict.

Hello Melbourne

Na het ontbijt even gebeld met ons volgende verblijf plek. Rhonda en Alex, andere vrienden van Petra. We mochten Johnny bij hun in het tuintje parkeren. Weer super lieve mensen die onwijs gastvrij zijn, we mochten gebruik maken van het toilet, douche, ontbijt uit de kast trekken, ze hadden helemaal informatie voor ons opgezocht. Wauw, ze heeft zelfs wasjes voor ons gedraaid! Dit keer hadden we wel een bedankje gekocht maar evengoed voelt het vreemd om bij een vreemde zo gebruik te maken van alles.

Alex heeft ons na een kopje thee/koffie naar het station gebracht om een soort ov chipkaart te kopen voor de treinen en tram, incl beschrijving welke trein en tram we nodig hadden. Dus S’ middags zijn we de stad in gegaan om rond te kijken en wederom warme kleding te kopen aangezien de rest in de was zat. Melbourne is echt een geweldige stad, een art city. Kleine steegjes vol met restaurantjes en koffie tentjes, dure designer kleding maar ook H&M natuurlijk. Sommige steegjes zijn helemaal bedekt met de mooiste graffiti tekeningen, wat een details & kleurtjes! Natuurlijk even een terrasje gepakt & lekker rondgelopen langs het water en een klein marktje. Rhonda en Alex hadden allemaal steegjes en dingen opgeschreven waar we vast heen konden gaan & s’ avonds weer op de goede tram terug naar huis. Vanaf de tram een klein wandelingetje terug & toen wilde we hallo zeggen maar alles zag er heel dicht uit dus dachten we dat ze weg waren of al sliepen. Toen besloten wij maar wat eten te maken & ruzie met Johnny want die deed stoer (lees; tweede accu was leeg, lichtjes die het niet doen, ramen die niet open willen, gaspitje die niet fatsoenlijk werkt) Wij begonnen dus lekker met koken van wat groentes toen we opeens het licht aan zagen gaan, stond Alex naast Johnny om te vragen of we binnenkwamen. Ze waren dus al die tijd thuis en geloofde niet dat we de weg terug gevonden hadden haha! Na het eten nog even een borreltje gedaan met Alex en Rhonda & toen was het tijd om te slapen, slechte idee ever. Ik was blij dat ik extra kleding had want me pyama zat in de was & die van Petra ook, het was dus echt weer een frozen night. Echt genieten ...

De volgende ochtend snel een warme douche genomen want me vingers en tenen begonnen af te sterven. Daarna kon kevin even opwarmen en hebben we lekker ontbeten met kopje thee en koffie. Even bijgepraat met Rhonda want die was naar de tandarts geweest & toen het stadje in. Even snel langs de aldi voor iets te drinken onderweg & de tram in, uurtje later waren we in de stad.

Doelen voor vandaag, erg veel wandelen want beweging komen we een beetje te kort met al die afstanden rijden. Door ACDC lane met gave paintings op de muur & naar de botanische tuinen. Nu mogen we wel even op ons billen zitten dus gaan we een rondje met de gratis tram, the city circle. Een oldskool tram wagonnetje die een rondje om de stad gaat & je kan overal uitstappen waar je wil. Dat ging niet helemaal als gepland, de kant die we op wilde daarvan was de tram er even mee gestopt dus hop de andere kant op! Dat dachten nog 60 mensen dus de tram was overvol! Op naar het haventje van Melbourne, daar stond een mega reuze rad! Bijna net zo groot als the London Eye, grapje ze zijn niet te vergelijken. Even rond gesnuffeld door de winkels erom heen, erg leuk dat ze overal sale hebben & me backpack geen tovertas is. op naar ons volgende afspraak, kevin gaat een tattoo laten zetten!!! Maar eerst even een goede maaltijd eten natuurlijk, naar de Nando’s om een lekkere wrap te eten! Veel keuze was er ook niet in die wijk want het is of Aziatisch of dicht. En de Aziaten komen ondertussen onze neus wel een beetje uit. Maar drie kwartier later & een hoop pijn was Kevin klaar & had ie een mooi plakplaatje! Daar moet op gedronken worden, omw de skybar! Klein stukje door de stad lopen & over een brug met erg leuk uitzicht, gingen we de Eureka Tower in. Na 30 seconde en ploppende oren stonden we in de bar & konden we mooie plaatjes schieten! Het was erg jammer dat er zoveel lichten waren die de foto beïnvloedde. Na een borreltje op hoogte gingen we richting huis! Lekker bij Rhonda en Alex op de bank vertellen wat we allemaal gedaan hadden. Rhonda bood toen aan om binnen te gaan slapen, omdat het s’nachts zo koud werd. Daar hoefde we niet echt lang over na te denken! Zo lekker hebben we nog niet geslapen, een echt bed met lekkere warme dekens! Helaas vloog de nacht voorbij & gingen we de volgende ochtend door om te beginnen aan de Great Ocean Road. Natuurlijk hebben we nog een lekker ontbijtje genuttigd en gedag gezegd tegen die lieverds. Op naar Lorne, ons eerste stop van de great ocean road.

• 27 September 2018 - 04:33

De Buurtjes:

Wat een avontuur weer, leuk om te lezen x

• 28 September 2018 - 13:58

Corina:

Melbourne, a place to go to, dussss.