Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Kelly

01 Oktober 2018 | Australië, Port Fairy

Daar gaan we dan, een week naar uit gekeken & nu mogen we! Vanuit de achtertuin vertrokken naar Brighton, het strand van Melbourne en ons eerste stop. Op dit bekende strand staan de super schattige badhuisjes. Johnny even geparkeerd & lopend over het strand verder. Daar stonden ze dan, mooi en kleurrijk te staan! Natuurlijk vele foto’s geschoten en ik ben ranger geworden! Ik heb een zeester geholpen het water te vinden. Wat een geinige beestjes zijn dat toch. Na de fotoshoot en flink wat kou kleumen zijn we maar door gegaan naar Torquey, het begin punt van de G.O.R.

Samen met Petra op zoek naar het grote billboard wat er moet staan, niemand die verteld had dat die een eindje verderop stond. Als kinderen zo blij toen we eindelijk dat board over de weg zagen. Even een foto maken natuurlijk, lets begin this trip! Het is echt een geweldige route langs de kust met mooie uitzicht plekjes en te gekke stranden.

First stop, Lorne. Een klein dorpje op de route van GOR & een echte toeristen pleister. Allemaal leuke winkeltjes en restaurantje, toeristen centrum en supermarktje. Rhonda had verschillende adresjes opgezocht waar we gratis konden kamperen, naar het eerste adres gereden & dat was niet z’n succes. Op de parkeerplaats kwamen we al een vreemd figuur tegen, een gipsy uit Australië, die wel graag wilde mee eten als we iets over hadden hmm. Maar we konden het kampeerterrein niet in met Johnny en het was best afgelegen dus terug naar het dorp & het informatie centrum. Daar vertelde ze ons dat alles dicht was vanwege het laag seizoen. Heel apart want het was schoolvakantie, het ligt aan de GOR en het is een van de eerste dorpjes van de rit. Maarja, je kan niet alles hebben. Toen hebben we Kevin verstopt & naar de receptie gegaan om een plekje te betalen (je betaald hier per persoon dus Kevin duikt elke keer onder de banken). Daarna vol verbazing gekeken waar we heen reden, de receptie zit aan de kant met de slagbomen & het kampeer terrein is gewoon een afslag van een rotonde. We konden daar dus zonder te betalen gaan staan want Roger (de gipsy) had ons de codes van het toilet gebouw gegeven. Toen hebben we even borrel momentje gedaan & even rondje gelopen, daarna lekker gegeten en ons bedje in gegaan. Het was nog best fris buiten maar niet koud gehad die nacht.

De volgende dag ons sportpak aan want Rhonda had een waterval opgeschreven waar we echt even langs moesten. Het was ongeveer anderhalf uur rijden en 20 minuten lopen, keuze snel gemaakt. Nadat we de waterval gezien hadden, hebben we nog een stuk doorgelopen! Lekker even anderhalf uur beweging gehad, ook wel nodig met die lange ritten & borrelmomenten. Terug bij Johnny even een douche genomen, afwas gedaan & de Great Ocean Road verder gereden naar Port Campbell.

Eerst een stuk boesboes & een stuk duinen, helaas niet meer van die mooie kliffen en baaien. Maar het was erg leuk om te rijden & goed dat ik achter het stuur zat, anders moest ik de auto uitwassen. Er zaten zoveel bochten in de route dat ik ongeveer 4x in een uur heb gevraagd aan kevin of hij niet misselijk werd achterin. Gelukkig heeft hij een stevigere maag als ik! Net voor Port Campbell zijn de twaalf apostels, een giga toeristentrekker dus daar moesten wij natuurlijk ook een stop maken. We werden helemaal gestoord van alle Aziaten die daar rond lopen, de herrie van helicopters die daar rondvlogen, mensen die tegen het verkeer in rijden (ja Aziaten zijn blijkbaar ook niet allemaal gewend om links te rijden) en fotoshoots maken. Maar het uitzicht was geweldig & we hebben ons eigen leuke foto’s kunnen maken! Op naar het informatie centrum voor een leuke camping, we werden naar een camping gewezen waar het niet zo duur was. Kevin mocht zich weer verstoppen onder de bank & we moesten de camper een beetje gunstig neerzetten omdat het nogal klein was! Klein beetje bezwaard gevoeld omdat het zo kleinschalig was en voor de ‘community’ maar de portemonnee wil ook wel eens wat. Het werd weer eens tijd voor een borrelmoment, we hadden een lekker kaasje en dipjes met chipjes gekocht dus we hebben genoten. Iedereen had toen even zijn eigen momentje en toen moesten we alweer eten! Maar dit keer lekkere veggiesss met burgers en aardappels, soms denken we wel aan de carbs. Gezellig gesprekje gehad met wat Belgische meiden want we maakte gebruik van de campingkitchen. Ondertussen nog wat aanspraak van een Australische dame die wat rondreist tussen het werk door haha. Na het eten even de afwas gedaan, lekkere warme douche & op ons bedje gaan liggen. Soms heb je van die dagen, dan ben je helemaal KO.

De volgende ochtend vond ik het dan ook niet raar dat ik om 7uur al wakker was. Even mijn berichtjes gekeken om erachter te komen dat de helft van mijn verhaaltjes niet op internet stond omdat ik emoticons (plaatjes) gebruikte, daar heb ik even snel verandering in gebracht. Tijd om wat te gaan doen, tafel en stoelen klaar gezet voor ontbijt, me bed opgeruimd & omgekleed! We zijn nog nooit zo vroeg gaan rijden want half 9 vertrokken we van de camping. De wonderen zijn de wereld nog niet uit ... Het was dan ook niet zo vreemd dat de uitzichtpunten nog erg rustig waren op het laatste stukje van de GOR. Dat is voor de verandering ook best fijn, op naar het volgende avontuur maar eerst nog even een tussenstop op de heenweg anders zitten we te lang stil haha. Will be continued...

• 01 Oktober 2018 - 08:36

Irma:

Klinkt allemaal weer leuk. Best veel borrelmomenten maar dat doen jullie goed. Lekker genieten. En zo te zien doet je phone het weer. Have fun.

• 01 Oktober 2018 - 16:01

Linda:

leuk om weer met jullie mee te reizen zo!

• 01 Oktober 2018 - 20:13

Mirjam:

Klinkt goed hoor

• 01 Oktober 2018 - 20:12

Mirjam:

Hihi mijn halve verhaal verdwijnt ook na de emoticons..
    Wat een trip zeg, heul veul kilometers en prachtige uitzichten