Kangarooooooo - Reisverslag uit Emu Bay, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Kangarooooooo - Reisverslag uit Emu Bay, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Kangarooooooo

Blijf op de hoogte en volg Kelly

01 Oktober 2018 | Australië, Emu Bay

Kangaroooooooooo

Na een hele dag rijden met Johnny vonden wij het wel tijd om te stoppen. We hebben flink wat kilometers gereden en het werd borreltijd. Via een app op me telefoon (die er toen nog niet mee gestopt was) een hotel gevonden die kampeerplek aanbood voor niets. Bij aankomst toch maar even gevraagd, het klopte! Het enigste wat ie hoopte was dat we iets kwamen drinken of eten bij hem. Daar stonden onze oren wel naar, Johnny neergezet & naar de bar gelopen om een borrel te doen. Het was best gezellig! Ons borrel uurtje werd naar de bar verhuist & een hapje kon daar niet aan ontbreken. We hebben nog nooit zulke lekkere nacho’s en garlic bread gegeten voor z’n prijs. Halverwege de avond vond mijn telefoon het tijd om opnieuw op te starten maar niet meer aan te gaan, het apple teken staat in beeld maar verder gebeurt er niets. Erg vervelende timing want ik zou de volgende dag horen of ik aangenomen ben voor een baantje op een boerderij (au pair, catering en schoonmaken in combinatie met het voeren van de koeien). Van alles geprobeerd om hem aan de praat te krijgen en toen maar geaccepteerd dat ie rust nodig heeft. Teveel biertjes gedronken denk, of heb ik het over onszelf haha. Eindstand; goedkope staanplaats maar dure rekening & hoofdpijn als ontbijt haha! De volgende ochtend wat niet echt lekker, op het echte ontbijt na. De barman zei dat er een wafeltentje naast het hotel zat, gerund door een Nederlandse die verhuisd is naar Australie. Maar eerst een bak koffie gehaald & de ferry gebeld.

Jaaa waar zouden we nou heengaan? Ik zal het even vertellen, ons volgende avontuur leidt ons naar Kangaroo Island. Onze ferry ging alleen pas om 10uur s’ avonds, erg laat maar die vrouw zei: bel ons s’middags even om te kijken of er toch eerder plek vrij is gekomen. Na onze heerlijke wafels richting de ferry gaan rijden, via een paar dorpjes even inkopen gedaan & ingecheckt voor de ferry. Johnny in de rij gezet & toen was het wachten tot we ingeladen werden (gelukkig konden we mee op de ferry van 15.00u).Wat geweldig om te zien hoe alle auto’s ingeladen werden, tot op de millimeter werd gevuld met auto & helemaal vol. Toen mocht ik inparkeren, beetje zenuwachtig want we gingen achteruit maar die mannen geven zulke goede aanwijzingen dat ik binnen een paar minuten perfect geparkeerd stond. Op naar boven om te kijken hoe ze de laatste plekken vulde en of ze Johnny heel hielden. Natuurlijk deden ze dat, de toppers. Best jammer dat ik niet even auto’s geteld had maar denk dat er zeker 30 auto’s op stonden. Op naar Kangaroo Island!

Na een uurtje varen mochten we weer de voertuigen in om het eiland op te rijden. Omdat we eigenlijk een hele late ferry hadden, stonden we dichtbij op de camping. Na ons welverdiende borrel uurtje (ja die houden we erin) hebben we een rondje door het dorp gelopen & over het strand terug naar de camping. Lekker pannenkoekjes gebakken & ons bedje opgezocht, wat waren we moe.

Next day was ik weer mega vroeg wakker maar kon ik even mijn iPad installeren om contact te houden met de buitenwereld en een rondje om wandelen. Toen ik terug kwam was iedereen wakker, inpakken omkleden ontbijten allesss & toen konden we het eiland verkennen. Even bakkie koffie gedaan in een naastgelegen dorp & getankt in het volgende dorp, daar hebben we ook even een rondje gelopen omdat het er zo leuk uitzag. Toen kwamen we uit op een pier, daar stonden meerdere mensen te vissen voor inktvis. Een man had een inktvis gevangen en die lag op de steiger, toen gleed zijn dochter zowat uit over dat beest omdat ze miet zat op te letten! Gieren lachen brullen daar haha. Naast de pier aan beide kanten zaten rotspartijen, die werden beide benut door de zeeleeuwen. Paar mooie plaatsjes geschoten (Petra en Kevin vooral haha) en toen weer door naar het echte werk. Op het eiland is er een Seal Bay, een strand waar allemaal zee leeuwen liggen te chillen. Daar aangekomen even een entree betaald natuurlijk & over de vlonders naar het strand. Wat een geinige beestjes zeg, lekker luieren op het strand. Wij genieten van alle zeeleeuwen en het prachtige uitzicht. Toen was het tijd om weer verder te gaan, we noemen het eiland maar eigenlijk is het ongeveer net zo groot als Nederland haha. De route brengt ons langs mooie stukken land en mooie uitzichten, zelfs onderweg nog een mega egel gespot die wilde oversteken. Op de helft van de route ligt een mooi natuur park, hier zijn we neergestreken op een campingplaats en het park wezen verkennen. Het begon allemaal een beetje stroef met huilende kinderen en weinig wildlife maar we werden beloond met een aantal wilde kangaroo’s, wally’s en koala’s. Nu is het toch echt tijd voor ons borrel moment, straks lekker koken & een warme douche want de temperatuur is nog steeds -10, grapje. Het is s’nachts niet meer super koud maar het mag wel even iets warmer alsjeblieft. Tijdens het koken kregen we bezoek van wat nachtdiertjes op zoek naar een lekker hapje, erg grappig maar ze kwamen eng dichtbij.

Eh, ik neem mijn woorden terug. Vannacht hebben we gelogeerd in het mortuarium, wat een kou zeg! Zelfs de stoelen buiten zat een laagje ijs op dus het lag niet aan ons, weer een moment of appreciation voor de kleedjes die we hebben gekocht. We zijn nog nooit zo vroeg opgestaan en weggereden, op zoek naar warmte en mooie uitzichtpunten. Naast een te gekke vuurtoren, gekke stenen en mooi uitzicht hebben we ook nog schattige zeeleeuwen gezien. Die lagen lekker te chillen op de stenen langs het water. Genieten dat het was, maar er stond nog een fris windje. Een mooie wandeling gemaakt en terwijl we terug liepen dacht ik nog wen walvis te zien, nouja een stukje van zijn rug en het spuitgat. Maar ik weet het niet zeker, de zee was nogal onrustig. Met een leuke stop onderweg bij een lavendelboerderij om het locale biertje te proeven, waarvan degene zonder alcohol het lekkerst smaakte haha! Toen werd het al weer tijd voor ons borreluurtje, even de snacks ingeslagen en naar de camping. Heerlijk van het zonnetje genoten met een hapje, drankje en een goed boek. Daarna onze sociale contacten even bijgehouden en avondeten te maken, de camper begint nu wel een beetje leeg te raken. Ons laatste dagen komen er al aan.

Afgelopen nacht hebben we geslapen als baby’s, de douche was heerlijk & de nacht was niet koud. We konden rustig aan alles een beetje inpakken en ontbijten want de ferry gaat pas om half 12 en we stonden redelijk dichtbij. Op de terugweg nog een stukje off road gedaan met die gekke Johnny, en volhouden dat ie deed! Echte topper, misschien dat ie straks wel nieuwe schoenen nodig heeft maar dat is niet ons probleem. In het dorpje nog even koffie (een gewoonte die ik niet ga opgeven haha) gehaald en de ramen schoongemaakt, klein rondje gelopen en plannen gemaakt voor Adelaide. Mijn plannen zijn duidelijk, naar de apple store. Een leven zonder telefoon is makkelijk in te denken maar het is toch wel fijn om bereikbaar te zijn, helemaal straks tijdens mijn nieuwe baan (JA I GOT THE JOB). Daarvoor moet ik ook even nieuwe kleding scoren & naar de bank om de laatste dingen te regelen.

Wij gaan optimaal genieten van de laatste paar dagen Adelaide & dan is het tijd om afscheid te nemen van Johnny, Kevin en ook Petra gaat een andere kant op. Wat een geweldige trip hebben we gemaakt en mooie herinneringen, bedankt Kevin en Petra!

• 01 Oktober 2018 - 20:29

Mirjam:

Klinkt super !! De zeeleeuwen lijken me inderdaad ook gaaf. Gefeliciteerd met de job. Is het in Adelaide ? Zo Kevin hoef je eindelijk niet meer onder de banken te duiken.. geniet nog even van een paar dagen samen Hihi en jullie borreluurtje en daarna voor Kevin goed reis terug en voor de ladys succes overthere

• 03 Oktober 2018 - 19:12

Corina:

Wat een gave verhalen, kangaroo Island, zeeleeuwen, inktvissen vangen, en dan een job, yes, ben benieuwd wat je ervan vindt. Wanneer begin je?
    En dan je telefoon weer laten maken, top. Nou we horen het wel weer. Kevin, goede reis terug!

• 04 Oktober 2018 - 08:52

De Buurtjes:

Super wat een mooi verslag weer en gefeliciteerd met je baan!