The final chapter - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu The final chapter - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

The final chapter

Blijf op de hoogte en volg Kelly

04 Oktober 2018 | Australië, Adelaide

Wineryday
Na aankomst in de grote stad was het weer eventjes wennen maar alles went behalve een vent zeggen we dan maar. Nadat Johnny op zijn plek stond meteen naar het winkelcentrum om een apple store te bezoeken! Mijn telefoon lag al 4 dagen in coma, dat kan niet goed zijn! Gelukkig heeft de apple dokter hem wakker kunnen maken dus ik ben weer bereikbaar whoehoe. In de stad even rondgelopen en heerlijk gegeten bij een restaurantje. Daarna terug gelopen naar de camping en ons bedje opgezocht want morgen wordt een lange dag voor Petra en mij.

Voor we op de ferry terug (er kunnen trouwens ruim 48 auto’s op) reden, heeft Petra contact gehad met The Taste of Barossa. Dit is een tour om langs een aantal wijngaarden te gaan om lekker wijntjes te proeven. Deze gedachte maakte Petra en mij helemaal blij, kevin wat minder dus die besloot in de stad te blijven.

De volgende ochtend even wat huishoudelijke taken gedaan zoals wasjes en afwas! Daarna gingen Petra en ik naar het afgesproken punt, een hotel een paar straten verderop. Daar werden we al snel opgehaald door een busje waar ongeveer 20 personen in konden & kon de tour beginnen door de mooie Barossa Valley. Wat een geweldig leuke chauffeur hadden we, heel enthousiast en hij wist veel te vertellen. Eerste stop was bij een reservoir, een van de grootste in Australie. Mega grote afscheiding waar je overheen kon lopen & als er iemand aan beide zijdes stond, konden die via de dam met elkaar praten. Heel apart maar super leuk om te horen.

Na deze korte afleiding was het tijd om naar de eerste wijngaarde te gaan, een geweldig mooi gebouw met zij gebouw en kleine fontein voor de deur. Eenmaal binnen gingen we een aparte ruimte in waar we uitleg kregen hoe we de wijn moesten proeven (glas draaien, ruiken, kleur controleren, slokje, lucht slurpen & uitspugen) dat uitspugen gebeurde natuurlijk niet, zonde van die lekkere wijntjes. We kregen zes verschillende wijntjes en dit was de enige wijngaarde met een rode bubbel wijn, speciaal voor kerst & de schenker dronk het wijntje het liefst met chocolade taart. Die beleving kregen wij helaas niet. Het was best leuk om alle verschillende wijntje te proeven en de uitleg erbij, best interessant. Na deze tasting gingen we de auto weer in om naar de volgende plek te gaan, nog meer wijntjes proeven! Maar eerst even door een leuk stadje gewandeld en een koffie gescoord. Het was eindelijk ook een keer lekker weer geworden dus we waren blij met onze korte broeken.

Daarna reden we verder naar de volgende wijngaarde, een mega groot landhuis met prachte ruimtes maar erg gehorig. Dus die vrouw die uitleg gaf, kon niemand echt verstaan. Weer zes heerlijke wijntjes geproefd waaronder een rosé die we niet konden laten staan, daar ging een flesje van mee. De fles werd tijdens de lunch al genuttigd want die was in de ruimte ernaast. Wat heb ik genoten, er stonden allemaal bordjes met stukjes brood, toast, kaasjes, groentes, enkele dipjes en opvulling natuurlijk. Wat heb ik genoten zeg van die heerlijke lunch.

Na de lunch een korte wandeling onder de koala bomen naar de volgende wijngaarde en olijfboerderij. Ondertussen zat de nodige alcohol al in ons bloed en konden we nu rustig aan doen. Je kon zelf aangeven welke wijnen je wilde proeven en hoeveel, op deze locatie hebben we vooral genoten van de zon met enkele wijntjes.

Voor de verandering reden we even naar een mooi uitzichtpunt, nouja we dachten mooi maar het uitzicht was niet mega bijzonder. Op naar de laatste wijngaarde, dit leek wel op een woonhuis maar de binnenkant was mooi en strak. Het eerste wat we kregen was ‘a party in a glass’ een zoet sparkeling wijntje. Erg lekker om mee te beginnen, daarna nog 5 wijntjes geproefd en toen waren we er wel klaar mee. Het einde van de dag was aangebroken en het was tijd om naar huis te gaan! De hele dag genoten van de gezellige groep, lekkere wijntjes & het lekkere eten.

Terug op de camping moesten we snel de was van de lijn trekken want het begon te spetteren, even ons borrel uurtje ingelast met de rosé en herenigd met Kevin. Nadat Johnny weer een beetje opgeruimd was, zijn we een hapje gaan eten & terug gegaan. Tijd om even lekker serie te kijken & te douchen. Ondertussen kregen we nog even een flinke regen/onweersbui over ons heen maar ik stond toch warm onder de douche dus who cares?

Nadat Johnny en onze spullen allemaal opgeruimd waren zijn we begonnen met Johnny zijn tank leeg rijden. Eerst even langs het hostel om onze spullen te dumpen, Petra ging even informeren voor een tourtje en daarna naar het strand en haven van Adelaide. Langs de boulevard even een broodje gegeten en wat winkeltjes bezocht. Ik had nog wat dingetjes nodig voor op mijn werk. Mijn nieuwe baan is in het midden van Australië en welgeteld 17 uur rijden (incl stops). Het is in de middle of nowhere dus ik moet genoeg voorraad mee nemen (shampoo, snacks & werkkleding). Daar heb ik erg me best op gedaan met een extra tas met snacks en kleding en een tas met werkschoenen. Daarna hebben we Johnny in bad gedaan en uitgezogen om hem weg te brengen. Ajuuu Johnny, bedankt voor de mooie dagen! Een lach en een traan, maar afscheid nemen bestaat niet. Met een ubertje naar het hostel & lekker uiteten gegaan, Kevin trakteeeert! Kevin wilde graag nog kangaroo en krokodil eten dus dat werd geregeld. Bij een fancy restaurant aangeschoven, waar ik voor de tweede keer in twee weken mijn legitimatie moest laten zien om een borrel te krijgen, en genoten van het heerlijke eten. Na het eten was het nog steeds Kevin’s feestje dus zijn we naar een shisha lounge geweest! Dat was me een gezellige laatste avond. Vandaag zijn laatste dag al weer. Genoten van gratis pannenkoeken voor ontbijtje, dit hostel is echt geweldig! Kevin heeft zijn tas ingepakt en toen zijn we nog een rondje door de stad geweest, ik heb nieuwe werkschoenen (dit was me nog eens een avontuur) en nog een extra paar jeans gescoord. Gezellig over een marktje gelopen & toen even onderuit. Kevin moet vanavond het vliegtuig in dus die wilde even rustig aan doen, dikke prima natuurlijk! Zometeen ga ik hem uitzwaaien, me pyama aantrekken & morgen genieten van me laatste vrije dag. Vrijdagavond stap ik in de bus naar Kulgera busstation, daar word ik opgehaald door Kimberley. Zij is mijn nieuwe werkgeefster! Tijd voor een nieuw avontuur in de middle of nowhere.

Ik heb er erg zin in & zal na dit verhaal niet veel meer te vertellen hebben omdat ik lekker aan het werk ga! Natuurlijk laat ik nog even weten hoe het daar is maar voor nu, is dit het! Hopelijk hebben jullie ervan genoten & tot het volgende avontuur :)

  • 04 Oktober 2018 - 08:14

    Irma:

    Wat een geweldig verhaal weer. Heel veel plezier, succes en geluk bij je nieuwe werkgever.

  • 04 Oktober 2018 - 09:26

    Mirjam:

    Wat een leuke laatste dagen samen. Succes met je nieuwe Job, en voor Kevin goede terugvlucht.

  • 04 Oktober 2018 - 11:47

    Linda:

    Leuk om weer te lezen Kel
    Veel werkplezier bij je volgende baan!

  • 04 Oktober 2018 - 17:54

    Mirjam:

    Zo dat is echt in de middle of nowhere... ben benieuwd, succes

  • 04 Oktober 2018 - 19:19

    Corina:

    Veel plezier bij je job. Ben benieuwd. En goed reis naar de middle of nowhere.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 11386

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: