tulamben, niet tulambjen - Reisverslag uit Banjar Ubud Kaja, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu tulamben, niet tulambjen - Reisverslag uit Banjar Ubud Kaja, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

tulamben, niet tulambjen

Blijf op de hoogte en volg Kelly

18 Oktober 2016 | Indonesië, Banjar Ubud Kaja

Na een paar rustige dagen ben ik weer in voor wat spanning. Vandaag aangekomen in Ubud & ga morgen een leuke tour doen langs enkele hoogte punten maaaaaar dan heb ik nog niet verteld wat voor gave dingen ik heb gedaan :) na de gili's ben ik beland in Pandangbai, een wat vervallen en niet echt onderhouden stad! Vanaf de boot lopend naar het hostel waar ik een nachtje zou verblijven om niet te hoeven haasten of ergens pas laat aan te komen. Achteraf had ik dat beter wel kunnen doen want ik was aangekomen in een schuur. Bij aankomst ontvangen door 4 kleine blaffende honden maar wel een aardige eigenaar. De kamer was klein, vies en oud, thank god ik bleef maar voor 1 nachtje. De douche en wc zaten in een smalle doorgang zonder deur of douchegordijn, lekkere privacy. Gelukkig sliep ik met een Nederlands meisje dus dat was erg gezellig. Ik heb in een nachtje slapen z'n 16 muggenbulten geteld, waarvan er enkele zijn uitgegroeid tot eiland :( met de vriendelijke groeten van de kapotte klamboe over mijn bed. Laten we dit maar snel vergeten en zorgen dat ik snel naar mijn volgende bestemming kan; Tulamben. Ik heb nog steeds moeite met het schrijven & uitspreken bijna net zoveel moeite als ik ervoor heb moeten doen om er te komen. Op sommige plekken werkt Uber en Grab (soort taxi service) erg goed! Van Kuta naar Sanur geen problemen gehad maar toen kwam padangbai, daar rijden dus blijkbaar geen ubers en grabs. Uiteindelijk via een Nederlands/Indonesische medegast een taxi kunnen regelen die me naar Tulamben bracht. Aardig wat centjes en 2uur later toch aangekomen in mijn volgende dorm, wat een prachtig schone plek. Het was zo netjes dat ik er stil van werd. Daar werd ik een stuk blijer van :) Meteen bij aankomst twee duiken gepland voor de volgende dag, o wat had ik er zin in! Op aanraden van de buurman (super bedankt voor de tip!!) ben ik naar Tulamben gekomen voor de schipswrak van de US Liberty. Natuurlijk ook nog een andere mooie duik gemaakt maar niet te ver op verhaal vooruitlopen. Nadat ik me duiken had gepland, kreeg ik mijn materialen en moest ik de volgende ochtend om 8 uur klaar staan. Eerst nog even lekker gedoucht en gegeten met andere dormslapers, het was echt heel gezellig! Ik was best moe, gelukkig de rest ook dus lekker betijds slapen & nog twee dingen duiken. Om kwart over 7 lekker ontbeten met een pannenkoek & roereitje. Daarna moest ik even wachten op iemand die van een ander hotel kwam & daarna klaar maken voor de eerste duik. Op naar het strand & het water in, eerste duik naar de Dropp Off. Een mega grote wall met koraal en mooie vissen, het was echt een super mooie ervaring. Na een korte pauze & nog twee duikers klaar maken voor de tweede duik naar het schipswrak. Het was erg jammer dat er twee duikers mee waren die nog erg oncomfortabel waren in het water waardoor we erg langzaam gingen maar het was echt super mooi, wat een prachtige plek om te duiken. Zo bijzonder dat het schip nog zo mooi is gebleven en dat de dieren er hun huis van gemaakt hebben. Het was 1 van mijn mooiste duiken die ik heb gemaakt ( van de 6 haha). Na het duiken lekker geluncht bij het restaurantje en nog even een korte wandeling gemaakt om geld te pinnen, bus naar Ubud te regelen en te shoppen. Daarna heb ik even gerelaxt op me kamer & me plannen op de tafel gegooid. S'avonds lekker gegeten bij een restaurantje met mooi uitzicht over zee & de maanopgang. Het was heel mooi om een rode maan te zien op te komen en te veranderen in geel. Daarna lekker me bed opgezocht, een paar kamergenoten gingen een berg beklimmen dus die moesten s'nachts op. De ochtend heb ik mijn tas ingepakt, ontbeten, nog even gerelaxt en naar de bus. Jeetje wat een reis, ik heb ongeveer 4 uur in de bus gezeten van Tulamben naar Ubud. Onderweg super mooie tempels gezien & leuke verschijningen zoals hele gezinnen op de scooter. In de bus besefte ik pas dat ik na 8 jaar dromen op Bali belandt was & wat is het een prachtig land, veel armoede en totaal anders dan Nederland maar het is zo bijzonder om hier te zijn. Ik ben er echt blij mee en een beetje trots op, ander half jaar keihard gewerkt & weinig sociaal leven gehad maar het was het allemaal waard. Nu zit ik in me hostel in Ubud plannen te smeden voor morgen wat we gaan doen & wie er allemaal mee gaan. In mijn volgende verhaal gaan jullie er alles van horen, bye bye.

  • 18 Oktober 2016 - 13:38

    OMAen OPA:

    een mooi verslag weer wij genieten volop mee met
    je maar jij geniet het meest. nog veel plezier.groeten.

  • 18 Oktober 2016 - 14:17

    Linda Janssen:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Die muggenbulten zijn alleen wat minder brrrr

  • 18 Oktober 2016 - 19:28

    Leon:

    Hoi moppie,

    je ziet wat er van komt als je met muggen omgaat ook al zitten wij thuis, leuk verslag van je doen en laten in Indonesië nog heel veel plezier daar en duikel ze,

  • 18 Oktober 2016 - 20:36

    Mirjam:

    Wat is het weer leuk om te lezen...en je mag er zeker trots op zijn dat je op reis bent..op Bali bent, je brevet gehaald hebt, aan het duiken bent en dat toch alleen. De muggen in het schuurtje daargelaten. En gezellig dat je samen met andere backpackers je tripjes kan doen. Veel plezier in Ubud.

  • 18 Oktober 2016 - 23:08

    Corina Fonteijn:

    Meis, wat een heerlijke verhalen, en duiken dat moet je ook langzaam doen! dan zie je meer.
    dus maar goed dat die beginnelingen meewaren. ;-)
    ik ben al helemaal nieuwsgierig naar je volgende avontuur, maar dat ik ook een keer naar Bali wil is mij nu al wel duidelijk na jouw heerlijke avontuurlijke berichten. En tuurlijk ben je trots op jezelf, niet een beetje, beetje boel. Zo gaaf, zo stoer! dat je dit flikt. Echt top. groetjes,

  • 19 Oktober 2016 - 08:54

    Astrid Koelemeij:

    Hoi Kelly,
    Ook ik ben een trouwe lezer geworden van jouw reisverhalen.
    Wat een belevenis! Heeeeeeel veel plezier daar.

  • 20 Oktober 2016 - 09:39

    Karen:

    Hoi Kel..

    Wat een belevenissen weer....super stoer van je....je houdt ons leuk op de hoogte van al dat leuks..

    Gr..xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 11393

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: