ja, daar ben ik alweer ! - Reisverslag uit Banjar Ubud Kaja, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu ja, daar ben ik alweer ! - Reisverslag uit Banjar Ubud Kaja, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

ja, daar ben ik alweer !

Blijf op de hoogte en volg Kelly

20 Oktober 2016 | Indonesië, Banjar Ubud Kaja

Jullie zullen wel denken, die kelly heeft niks te doen behalve bloggen. Maar niks is minder waar want juist omdat ik zoveel doe typ ik weer een leuk verhaaltje voor jullie.

Na een veelste lange reis van ongeveer 4 uur ben ik aangekomen in het prachtige Ubud. Tijdens de busreis heb ik al veel van de stad en het land gezien. Hoe dichter ik bij Ubud kwam, hoe meer de kunstenaars kant omhoog komt. Ik heb heel veel houtbewerkers gezien en schilderijen. Wauw wat is dat leuk om te zien, het is ook erg bijzonder want alle delen van tempels (steenbewerking) wordt lokaal gemaakt! Met grote zagen en dergelijke maken ze met de hand de mooie patronen en figuren. Door file in de drukke straten heb ik even kunnen kijken bij een man die hout aan het bewerken was, met de hand. Het was zo leuk om te zien hoe ijverig deze meneer aan het werk was met zijn blok hout & het omtoverde naar een prachtig houtstuk. Meubels, tafels maar ook grote beelden van olifanten en paarden stonden langs de weg om te bewonderen. Aangekomen bij me hostel was ik verbaasd over hoe groot het was, tot zover heb ik ruim 9 kamers geteld met ieder 9 bedden en een gigantische kamer met ruim 24 bedden (hoorde dat er meer stonden maar heb nog niet gekeken) en dan heb ik nog niet het hele terrein gezien. Naast de kamers hebben ze ook twee barretjes, een zwembad met een ruime lounge plek, een tweede lounge plek dus genoeg plaats om te chillen. Het ziet er allemaal wel netjes uit op de douche na, die is toe aan vervanging. Ik dacht echt even hoe ga ik hier ooit contact leggen maar ik had het nog niet gedacht & had al aanspraak met meerdere mensen. Daaruit bleek dat niet alleen ik maar nog iemand graag een tour wilde doen met chauffeur om te omgeving te zien. Van twee gingen we naar 6. Onder het genot van een heerlijke veganistische salade & later een drankje in de buurt hebben we plannen gemaakt voor de volgende dag & de chauffeur geboekt. Tussen 900 en 930 zouden we opgehaald worden & daarvoor ontbijten met zijn alle. We werden om 815 verwacht in de lounge zodat we even konden kijken waar we gingen eten en wie er allemaal mee wilde, uiteindelijk hebben we met zijn 4e ontbeten bij de buren, lady cats. Wat was het heerlijk om weer even echt brood te eten en een lekkere shake om de dag goed te beginnen. Nadat we klaar waren de auto in gestapt & laat de reis beginnen. In de auto was opeens nog een 7de persoon verschenen, erg gezellig! Natuurlijk begon onze tour met een giga toeristenpleister (kan het niemand kwalijk nemen) de rijstvelden. Jeetje wat was het een groot veld. Met een beetje klim & klauter werk zijn we naar beneden gelopen, de nodige foto's gemaakt en een drankje gedronken met prachtig uitzicht. Nadat de drankjes op waren dachten we dat het al tijd was om te gaan maar de andere waren nog niet terug dus konden we nog even de winkeltjes in. In de winkeltjes heb ik met behulp van Lonneke een sarong gescoord voor de tempels die we gingen bezoeken. Een leven zonder sarong, is geen leven. Wat is dat toch een heerlijk ding, je kan hem dragen als jurk of rok, gebruiken op het strand of als handdoek. Daar hebben ze zeker goed over nadacht met ontwerpen. Ons tweede stop was bij een reinigingstempel, Tirta Empul. Nadat we een rondje hadden gelopen en enkele foto's hadden gemaakt tijd om om te kleden & zelf de ceremonie ondergaan. Het is best bijzonder dat ze deze ceremonies doen en dat wij daaraan konden meedoen. Het was een heerlijk gevoel, gereinigd en wel kwamen we erachter dat de rest van de groep op ons aan het wachten was. Snel naar de paskamers & de auto weer in om naar de volgende stop te gaan. De olifantengrot, Goa Gajah, was erg leuk om even rond te kijken. Erg jammer dat de gids een belachelijk bedrag vroeg voor de rondleiding dus waarschijnlijk veel informatie gemist maar het was erg mooi. In de boeddhistische tempel zijn we geheiligd door een lieve mevrouw die maar al te graag leuk op de foto wou. Daarna was het wel een keer tijd om te lunchen, op zoek naar een plek waar we iets konden eten. Dit was verdacht snel gevonden door de chauffeur & waarschijnlijk verdient hij er meer aan dan wij maar het was lekker. Tijdens het eten bedacht dat we naar de waterval zouden gaan & daarna kijken hoeveel tijd we nog hadden. Toen begon iemand over de hidden cannon, weer z'n goede tip van de buurman, daar hadden we ook nog tijd voor :) allemaal rennend naar de auto om lekker naar de waterval te gaan en een verfrissende duik te nemen. Het was niet te druk bij de waterval en jeetje wat een mooie plek, de waterval zit in een dal & we keken er zo mooi op uit. Natuurlijk was het van dichtbij nog mooier inclusief een mooie regenboog. Ik twijfelde eerst even of ik erin ging maar toch even een duik genomen. Na de waterval stond de hidden cannon op de planning. Toen we kwamen aangereden zag het er al verdacht rustig uit dus gingen even informeren hoe of wat, uiteindelijk bleek het door tijdgebrek niet meer te lukken om de tour te doen en af te maken. Lekker terug naar de hostel om te douchen, chillen, nieuwe plannen smeden & vooral slapen.

Natuurlijk gingen we de volgende dag weer op stap met een goed ontbijt van lady cats. He ho lets go met de scoooters! Lekker een dagje scooters gehuurd om te boel te verkennen. Eerste stop: the hidden cannon. We konden het niet laten om terug te komen, we waren zo nieuwsgierig. Uitgerust met wandelschoenen en rugtassen begonnen we de ruim twee uur durende tocht door water, over rotsblokken, door het zand en over steentjes. Alleen bij het begin van de tour adviseerde de tour guide om ons schoenen uit te doen, daar ging ons mooie idee van goede schoenen. Op de blote voetjes verder door het water. Er zijn in totaal 3 cannons en we gingen ze allemaal bekijken en doorheen lopen. Ik vond het echt fantastisch, op de zere voetjes & soms enge stukjes klauteren na. Het is echt prachtig om te zien, hoe de stenen zich hebben gevormd door het water en hoe schoon het water daadwerkelijk is. Elk moment hebben we vastgelegd met verschillende camera's en met ons eigen ogen natuurlijk. Na een warme en mooie tocht zijn we weer op ons scooters gestapt om naar een tankstation te rijden want blijkbaar hadden we niet genoeg, klein beetje stress maar er was een tankstation dichtbij. Jullie zullen wel schrikken van de prijsverschillen, ik heb z'n €1,30 betaald voor een volle tank op de scooter! Dat is echt lachwekkend weinig, daar konden we nog wel een paar dagen mee door. Terug bij het hostel even wat gegeten, afscheid genomen van Mahe en wachten op Darrin om ons volgende tocht te beginnen. Op naar het monkey forest, ook z'n dingetje die je gedaan moet hebben als je in Ubud bent. Na een best dure entree lekker een rondje gelopen tussen de aapjes & banaantjes gevoerd. Wat een joekels zitten ertussen, het was best een beetje eng met al die wilde beesten om je heen. Tijdens de eerste 10 meter kwamen we ook al iemand tegen met krab wonden. Ehm, wilde we dit wel? Maar he, als je je gedraagt doet die aap dat ook! Het is een gigantisch mooi gebied met grote bomen, indrukwekkende tempels en natuurlijk veel apen. Er liepen baby aapjes rond en die waren zo schattig, bij sommige mensen gingen ze op schoot of in hun nek klimmen. Er was ook een Chinese man, die had een plastic bekertje met water erin (gezield, zo worden ze verkocht hier) en die werd uit zijn handen gegrist door een aap! Dat is dus precies waar de regels de apen voor willen behoeden, domme mensen. Gelukkig zijn apen slimmer als mensen & ging het goed, voor zover ik kon zien. Terug komend in hostel was iedereen wel uitgeteld, ik ging lekker douchen & ben even naar de wasserij gelopen, daarna op de scooter naar restaurantje gereden om lekker te eten & daar hield mijn avontuur op. Ik heb lekker een extra nachtje geboekt in het hostel zodat ik nog even een dagje kan relaxen, me was ophalen & belangrijkste: bedenken wat mijn volgende bestemming is. Slaaplekker & de groeten vanuit het warme Ubud x

  • 20 Oktober 2016 - 16:59

    Corina Fonteijn:

    Mooi, mooi, mooi, leuk, leuk, leuk.
    al wel nieuwsgierig naar je volgende verhaal hoor!

  • 20 Oktober 2016 - 18:44

    Leon:

    Hoi kellygoestoasie,

    Je hebt weer hoop gezien en beleefd leuk hoor, je vermaakt je eigen prima zie ik wel, nou ga lekker door zo schatje mis je wel, tot horens of what appst,

  • 20 Oktober 2016 - 19:01

    Irma:

    Olifantengrot en apenberg klinkt ons bekend. Zijn daar in 95 geweest. Geweldig. Scooter gehuurd lijkt me fantastisch op zo'n eiland. Zijn benieuwd wat je nog meer gaat doen en zien. Succes en blijf vooral zo schrijven zoals je doet ook al gaan er een paar dagen overheen

  • 20 Oktober 2016 - 20:25

    Ilse:

    Leuk hoor deze verhalen Kelly....Dit zo te lezen zie ik ons daar ook weer lopen ..Haha zo bekend allemaal....Wat een klim partij he om bij de waterval te komen...maar inderdaad prachtig om te zien .....
    Nou geniet maar lekker even van een dagje rust om het volgende avontuur weer aan te gaan....gr Ilse

  • 20 Oktober 2016 - 21:10

    De Buurtjes:

    Wat een leuk verslag weer. Heb alleen een dingetje.....maak ze niet zo lang want ik moet alles voorlezen voor de buurman en krijg daar een droge mond van haha

  • 21 Oktober 2016 - 16:29

    Linda Janssen:

    leuk om weer te lezen Kelly!!

  • 21 Oktober 2016 - 20:26

    Oma Em Opa:

    kelly wat schrijf jij leuke berichten door wij genieten er
    steeds weer van en blijven dat doen en wachten op je
    volgende avontuur groeten en dikke knuffels van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 11387

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: