Love doing nothing & enjoy food <3 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Love doing nothing & enjoy food <3 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Love doing nothing & enjoy food <3

Blijf op de hoogte en volg Kelly

27 Oktober 2016 | Indonesië, Gili Air

De laatste dag Ubud goed benut op de scooter en naar een mooie tempel gereden. Tanah Lot, gebouwd op een stuk stenen waar je alleen bij kan als het tij laag is. Tijdens het rondlopen kreeg ik zowat een hartaanval. Bij een kraampje van Lombok koffie hing een gigantische vleermuis. In eerste instantie dacht ik dat hij nep was dus dat durfde ik wel aan te raken. Maar voor ik het beestje kon aanraken begon hij te bewegen. Even geïnformeerd bij de eigenaar (van het kraampje) deze vleermuis komt elke dag daar slapen en 's nachts is hij op jacht. Daarna genoten van een heerlijke Jaffles, een soort tosti en wafel in een, en mango juice & weer op het scootertje terug. Eenmaal terug gekomen moest ik nog enkele dingen regelen, me was ophalen, volgende locatie uitkiezen, vervoer & hostel boeken en me tas inpakken natuurlijk. Tegelijkertijd was er ook een erg gezellige poolparty aan de gang. Eerst maar even me was ophalen en me tas inpakken. Na een paar druppels werd het duidelijk dat het ging regenen, klein sprintje naar de wasserette & uiteindelijk daar z'n 30 minuten gezeten omdat de regen echt heftig was. Het deed me wel een beetje denken aan thuis, alleen de temperatuur klopte niet! Eenmaal terug heb ik me tas ingepakt & me volgende bestemming bedacht; Op naar Gili Air. Tijdens mijn verblijf op Gili T zo genoten dat ik erg graag weer terug wou & dat was snel geregeld haha! Vervoer kon lekker makkelijk via de receptie & hostel geboekt, hoppa met een bintang aan het zwembad! 

De volgende ochtend was ik weer vroeg in de veren dus een laatste keer ontbeten bij Lazy Cats, echt een aanrader! Rond half 11 klaar zitten om de bus te halen, reisleidster gespeeld voor het groepje die mee waren want die wisten de weg niet & wachten op de boot. Wij kregen het mooiste plaatsje van de boot, bovenop :) het was wel erg leuk maar erg nat, enkele tassen hebben het niet droog kunnen houden evenals enkele passagiers! Er was een meisje aan boord en die zat lekker op het achterste gedeelte van de boot, gevolg binnen 5 minuten doordrenkt met zeewater maar dat vond ze prima. Aangekomen op een wiebelige stijger & op naar het hostel! Lekker dichtbij en kreeg meteen me kamer te zien, ik geloof dat ik een tweepersoonsbed op me eigen 'verdieping' voor mezelf heb! Het volgende moment meteen contact met twee duitsers die me mee vroegen naar het strand, eerst een fiets gehuurd & op naar het strand. Onderweg wat lekkers gegeten & kokosnoten gedronken. Die avond heb ik het lekker rustig aan gedaan. Ik voelde een verkoudheid opkomen dus even rust, dat was ook de gehele planning op Air. De volgende ochtend genieten van ontbijt van het hostel, iedereen uitgezwaaid & rondje om het eiland gedaan met goed gezelschap, de nodige lunch & drink pauzes! Ik vind het geweldig dat je binnen twee uur een heel eiland gezien kan hebben. Deze gezellige dag afgesloten in het nummer 1 restaurant van het eiland, heerlijk dagje! De volgende dag zouden de jongens gaan duiken & de meiden lekker een stranddagje. Ik heb vandaag bijna alleen maar geslapen en lekker in de zon gelegen. Gelukkig voelde ik me vandaag wel wat beter & hoop ik te kunnen duiken op Nusa Lembongan. Maar eerst nog even rustig aan doen.

Claire zou eigenlijk een dag eerder weg gaan maar die is wat langer gebleven en die wilde eerst naar Lombok maar dat was erg prijzig dus vroeg ze of ze mee mocht naar Sanur. Tuurlijk mag dat, boot geregeld & hostel geboekt! Gezellig samen reizen naar Sanur. Ik had het hostel geboekt waar ik al eerder verbleef. Het was een heerlijk hostel met zwembad en schoon. Gelukkig vond Claire het ook een prima hostel, 's avonds lekker uiteten geweest & de plannen gemaakt voor de volgende dag. Heel toevallig hadden we dezelfde plannen, een surfles proberen! Dus na een goed ontbijt met volle moed naar het strand. Beide zin om te proberen te surfen, waren er geen golven. Gelukkig was het op strand goed te vertoeven en lekker terrasje gepakt. 'S avonds voor het eerst een echt Indonesische maaltijd geprobeerd, en het was erg lekker & gezellig met groepje uit het hostel. Poging twee surfen werd helaas ook een mislukking dus liggen we maar op een strandbedje in de schaduw want we zijn gister goed verbrand. Vanavond is het plan nog onbekend maar moet in ieder geval me tas pakken want morgen vertrek ik naar Nusa Lembongan om de prachtige manta's op te zoeken. Ik hoop dat ze zich laten zien & hou jullie op de hoogte, joee!

  • 27 Oktober 2016 - 07:58

    Irma:

    Je bent lekker bezig kel. En hoe is het mogelijk na 2 weken pas een echte Indonesische maaltijd . Maar vast heel lekker. Peter zijn collega is pas op Bali geweest en heeft de manta gezien dus ik hoop voor jou dat je ze ook gaat zien. Toy Toy Toy.

  • 27 Oktober 2016 - 19:09

    Leon:

    Hoi Kellygoestoasia, je bent lekker in de weer geweest, en heb ook het gevoel dat je lekker aan het genieten bent, beetje verbrand hoort er bij maar kijk wel uit op naar je volgende verhaal en succes met de mantaas,

  • 27 Oktober 2016 - 21:45

    Ilse:

    Hoi Kelly...oh je zal zeker gaan fran genieten op Nusa Lembongan....Een pracht eiland ..wij hebben gelogeerd bij Koji garden nuts..4 huisjes ...echt leuk en 5 minuten lopen vanaf t strand ...Lekker met een scooter rond t eiland....vergeet niet over de brug over te gaan...daar vind het mooiste stukje 4 kleuren van de zee....Geniet maar van alles moois daar .....gr Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 11392

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: