Travelling and more - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Travelling and more - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Travelling and more

Blijf op de hoogte en volg Kelly

02 November 2016 | Indonesië, Lovina

Jeetje, te lang al weer niet iets laten weten & al zo veel meegemaakt! Na Gili Air ben ik met Claire doorgereisd naar Sanur! Terug naar het fijnste hostel in Sanur om even bij te komen en te zwemmen. Tijdens het avonddiner plannen gemaakt om te gaan surfen en enthousiast liepen we de volgende dag naar het strand om het surfen te proberen. Nadat we een toeristische route naar het strand hadden gemaakt, kwamen we erachter dat surfen in Sanur niet z'n goed idee was omdat er geen golven waren. Dit viel wel even tegen maar we waren toch al op het strand, lekker een stranddagje van gemaakt met de nodige fruit juices en bladzijdes van ons boek. S' avonds heerlijk een Indonesische maaltijd genuttigd bij een van de warungs in de buurt. Helaas was het de volgende dag niet veel beter met de golven maar wel met de bladzijdes! Bij terugkomst in het hostel zag ik een bekend gezicht! Een van de Duitse meiden die ik had leren kennen in de haven van Pandangbai was in hetzelfde hostel beland met hetzelfde doel: Nusa Lembongan. Deze avond wederom heerlijk gegeten bij de warung met z'n alle & op naar bed want de volgende dag gingen we naar Nusa!

Na het afscheidnemen zaten we om 11 uur klaar om opgehaald te worden. Vrij snel waren we in de haven van Sanur en moesten we wachten op de boot. Het ritje met de boot was best woest en genoeg enge geluiden om te verwachten dat we zouden zinken maar we zijn aangekomen. Vanaf de haven werden we ook afgezet bij de homestay waar ik de kamer deelde met Anja. Ik had al iets geboekt en Anja vond het prima om te delen dus dat kwam goed uit. De homestay zat vlakbij het strand en genoeg restaurantjes in de buurt. Nadat we de kamer hadden geïnspecteerd en ons spullen hadden neergelegd zijn we op zoek gegaan naar een fiets om een rondje eiland te doen. Ondanks dat de warmte niet om te harden was, was het erg leuk! Eerst naar het noordelijkste puntje van Nusa gereden en daarna, met brownie/bananenbrood pauze, naar Mushroom bay. Dit is een van de mooie stranden van Nusa. Dit plan viel helaas in het water want de weg ernaar toe ging over een best heftige berg. Dit hebben we dus maar even overgeslagen. Op de fiets terug om via onze kamer naar het strand te gaan waar we hadden afgesproken met twee reizigers die Anja had leren kennen op Bali. Vanaf het strand kunnen genieten van een prachtige zonsondergang en vervolgens gezellig gegeten met zijn 4e. Maaaaar niet te vergeten moesten we een snorkeltour boeken, we zijn hier natuurlijk gekomen met een doel: Manta's spotten. Na diner afscheid genomen omdat de wekker erg vroeg afging voor vakantietermen. De volgende ochtend stonden we klaar om te gaan. Bootje laden en op naar Manta point. Onderweg hadden we echt mega grote golven en was een beetje huiverig dat we daarin moesten snorkelen en niks was minder waar! Aangekomen bij het punt met 20 andere bootjes gingen we toch echt het water in langs de kliffen met mega golven maar er waren wel manta's. Wat een prachtige sierlijke dieren zijn het toch, dit is echt een hoogtepunt tijdens mijn avontuur. Ik vond het heel gaaf en speciaal om met deze mega dieren te snorkelen. Door de drukte en de golven werd ik een beetje zeeziek dus snel terug naar de boot en op naar het volgende punt; Mangarove Bay. Daar begon het spontaan te regenen en we werden gewaarschuwd voor de sterke stroming. Zeker ondergeschat maar het was het wel waard, heel mooi koraal en niet zo druk! Maar door de stroming wel vermoeiend en snel door naar de volgende plek. Spontaan begon de zon weer te schijnen en hadden we prachtig uitzicht op het mooie koraal en de vele vissen. Helaas komen aan alle leuke dingen een eind en zo ook aan deze tour. Na deze tour zonder ontbijt waren we erg hongerig geworden dus op naar een restaurantje om de hoek van ons homestay om te ontbijten met fruit & brownies. Dit was echt een van de heerlijkste ontbijten van mijn avontuur. Het volgende doel was mushroom beach bezoeken en dat kon niet anders dan een scooter huren. De andere twee meiden gingen op de fiets naar mushroom beach en we zouden ze daar meeten. Met meerdere verkeerde wegen zijn we toch aangekomen & hebben we de meiden een compliment gegeven dat ze op de fiets zijn gegaan. De bikkels met al die heuvels en gekke wegen. Ons tour de jour ging door naar Dreambeach en devils tear. Ook van die plekken die je bezocht moet hebben als je op Nusa ben. Dreambeach was echt een dream, een klein schoon en mooi strandje tussen de grote kliffen met mega golven. Daar hebben we een drankje gedaan & verder gegaan over het eiland. Na 3x verkeerd gereden toch ook nog bij de Yellow bridge aangekomen. De brug was eerder deze maand ingestort met heftige gevolgen dus was wel even een momentje om bij stil te staan. Na de drukke dag neergeploft op het strand bij een hip hotel om lekker te lezen, zwemmen en wederom een prachtige zonsondergang te zien. Deze was extra bijzonder omdat het op bali regende en heel bewolkt was. Na een lekkere douche en een momentje gingen we weer met de meiden meeten om lekker te eten en een borrel te drinken onder het genot van live muziek. De volgende dag was ons laatste dag op Nusa en het plan was om te gaan suppen. Surfen maar dan zonder golven, met een peddel. Het idee was erg leuk maar het bleef een zondag, de uitvoering was dus erg mislukt. Suppen werd vervangen door infinitypool dag. S' avonds weer erug lekker gegeten tijdens een filmpje dat in het restaurant werd afgespeeld. Eddie the eagle it was, ik dacht toch echt dat ie grappiger zou zijn. De volgende dag gingen we afscheid nemen maar ik hoefde niet van iedereen afscheid te nemen want ik ging samen met Inge naar Ubud. Het transport ging niet helemaal naar Lovina dus heb me laten brengen naar Ubud, een nachtje verblijven en dan door naar Lovina.

We hadden een dag van te voren gebeld om onze boot te regelen maar het was nogal wazig, gelukkig werden we opgehaald & naar de boot gebracht. Terug in Sanur werden we naar de shuttles geleid om naar de volgende bestemming te gaan. Door een miscommunicatie heeft de chauffeur weer een mooi zakcentje verdient, de oplichter :( ik was als eerste op de kamer die Inge had geboekt en waar ik bij mocht logeren. Lekker me spullen neergezet en een wandeling maken, langs de busstop en naar Ubud markt om wat kleding te scoren voor Java en Sumatra die de knieën bedekken. Wat een rot eind in dat warme weer, ruim 3 uur rond gelopen en het was geen pretje maar wel een leuke jurk & twee broeken gescoord. Nu was het tijd om Inge op te vangen, het duurde langer dan verwacht maar ze was denk wel blij met een welkomscomité. Nadat ze de kamer had gezien en haar spullen had neergezet zijn we op pad gegaan voor een hapje eten. Erg leuk en gezellig om in Ubud uit eten te gaan & lekker Nederlands te kunnen praten. Terug in de kamer een lekkere warme niet zoute douche genomen & ons bed in gedoken. De volgende dag ging ik alweer door naar Lovina. Na een lekker ontbijtje met bananapancake en fruit werd ik om 11 uur opgehaald en naar de bus gebracht.

De bus vertrok op Indonesische tijden natuurlijk niet om half 12 maar oke, niet veel later gingen we wel :) in het gezelschap van een superlieve dame van 73 die alleen van Kuta (waar haar man nog verblijft, die komt de 12de pas naar Lovina) naar Lovina ging heb ik de reis goed overleefd. Wat een super leuke vrouw en ze had zoveel te vertellen. Bijna de hele reis lekker gekletst over van alles en nogwat. Met een korte pauze, een lunch en een dagplanning voor de volgende dag werden we afgezet bij ons verblijfplaatsen. Eerst werd de oudere dame, Suzet, bij haar hotel. Bij het afscheid elkaar een fijne vakantie gewenst en ze zei nog; als je wil, mag je altijd langskomen. Me hostel ziet er van de buitenkant super tof uit en het is heel gezellig, allemaal gezellige mensen en s'avonds lekker geborreld met live muziek & gezellig gezelschap. De volgende ochtend ging de wekker om half 8 want ik had een duikdag gepland! Om 8uur werd ik opgehaald om uitrusting te passen en even wachten tot iedereen aanwezig was om de lange reis te beginnen. Na ander half uur rijden en een stop bij een hotel om meer mensen op te halen gingen we naar de haven. Ik was erg benieuwd want dit schijnt 1 van de mooiste plekken te zijn om te duiken. De bootjes werden verdeeld en ik kreeg een Nederlandse duikbuddy. Erg makkelijk om Nederlands te praten en op naar de eerste duikplek. Het was echt een mooie duik maar echt jammer dat we soms plastic tegenkwamen in de zee. We kwamen ook een adelaarsrog tegen, wat een mega rog was dat! De rog wordt hier Evil ray genoemd maar ik weet niet waarom. Het eet geen vingers of tenen dus die heb ik allemaal nog :) Na 56 minuten duiken was me tank bijna leeg en tijd om terug te gaan, met beide bootjes zijn we toen naar een strandje gevaren om een lunch te nuttigen en bij te kleuren. Op naar de volgende duik, dit keer was het koraal veel meer gekleurd en liet me duikbuddy zeekomkommers zien! Wist ik veel dat zeekomkommers op mega rupsen leken, weer wat geleerd vandaag :) deze duik hielden we het wat langer vol, na 71 minuten gingen we terug naar de boot. Het was zeker een mooie plek om te duiken maar ik weet niet of het de mooiste plek is, dat moeten ik maar eens gaan vergelijken met voorgaande duiken. Na een slaperige rit was ik terug in het hostel om te douchen en Suzet op te zoeken. Eerst twijfelde ik wel een beetje, is het niet raar of gek als ik haar op zoek maar ze vond het erg leuk en was bang dat het duiken erg tegen zou vallen vanwege de druk die de verkoper had. Gelukkig had ik een leuke dag gehad en had ik niet de hoofdprijs betaald. Het kan natuurlijk altijd duurder maar liever niet.

Helemaal schoon gedoucht ging ik op pad naar het hotel van Suzet, bij de receptie gevraagd en werd naar haar kamer gebracht. Ze was erg verrast en dat vond ik wel leuk! Samen hebben we lekker een hapje gegeten en heb ik heel veel verhalen geluisterd. Wat kan ze toch leuk vertellen en veel meegemaakt! Dit was echt een goede beslissing! Na het eten even langs de supermarkt om muggenspray te scoren en ondertussen zit ik met een bintang te genieten van de gillende bierpongende mensen van het hostel. Ik ga maar eens sociaal doen, ciaooo!

  • 02 November 2016 - 19:21

    De Buurtjes:

    Wederom een schitterend reisverslag! Wat ben jij aan het genieten zeg, veel mensen ontmoeten en zoveel te beleven, ga zo door we wachten op je volgende verslag x

  • 02 November 2016 - 23:23

    Irma:

    Wat een geweldige verslag. Je maakt veel vrienden. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Geweldig.

  • 03 November 2016 - 09:54

    Karen:

    Wat een belevenissen allemaal...leuke contacten met jong en oud...echt genieten
    Veel plezier nog Kel....xx

  • 04 November 2016 - 17:22

    Corina:

    Tjeetje Kelly, leuke verhalen en je bent echt nooit alleen.
    Je maakt veel mee, ontmoet leuke andere mensen en wat leuk dat je die Suzet bent gaan opzoeken.
    En dan spreek je alles in het Engels? En die duiken, alles mooier dan hier denk ik. Inderdaad jammer van dat plastic. We zijn in Zeeland wezen duiken, ook gaaf, als je terug bent kun je mee!
    Nou meis, jij gaat nog veel meer mee maken! geweldig. Ik kijk er weer naar uit je verhalen te lezen, Have Fun, take care! xx Corina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 11396

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: