Kort verhaaltje over mijn avontuur in Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Kort verhaaltje over mijn avontuur in Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Kort verhaaltje over mijn avontuur in Malang

Blijf op de hoogte en volg Kelly

11 November 2016 | Indonesië, Malang

Mijn eerste gedachte bij aankomst van Malang was: waar ben ik beland? Het zag er armoedig en vies uit maar daar laat ik me niet door tegenhouden. Vanuit de trein werd ik meteen al vriendelijk ontvangen en de weg gewezen. Eenmaal buiten ben ik de fietstaxi in gestapt, ja met mijn backpack en rugtas om naar mijn hostel te gaan. Toen merkte ik pas hoe moe ik eigenlijk was. Vanochtend om half 6 opgestaan om de laatste dingen in te pakken en naar het treinstation te gaan voor de trein van 7.20u. Dit zijn zeer zeker geen vakantie tijden. Ik merkte al dat de chauffeur niet helemaal begreep waar ik heen moest en nadat ik lichtelijk geïrriteerd de 6de keer had uitgelegd dat ik niet maar Hotel Malang moest maar naar mijn hostel keerde hij toch maar om naar de goede bestemming. Aangekomen bij het hostel de man maar een beetje extra gegeven omdat hij omgefietst was & inchecken. Het hostel is nog niet zo lang open en alles is nog nieuw en fris. Heerlijk om hier aan te komen en neer te ploffen op de bank. Waar ik de hele middag op ben blijven zitten omdat het ging regenen. Het is wel geinig want er zijn een soort van standaard regentijden, het begint ongeveer om 12 uur en het eindigt ongeveer rond 3 uur. Zo had ik eind van de middag te tijd om even een rondje te lopen en ergens wat te gaan eten om de avond weer te spenderen op die bank. Jeetje, ik mis me bank thuis wel een beetje. Helaas al die tijd niemand anders gezien in mijn hostel dus heel gezellig zou het niet worden. Vanaf de bank bedacht wat ik de volgende dag zou gaan doen & dat werd een leuke stadswandeling. De volgende ochtend rustig opgestaan en ontbeten om mijn wandeling te beginnen. Via internet wat leuke restaurantjes en bezienswaardigheden opgezocht & gaan met die banaan. In Malang zie je erg veel koloniale gebouwen en ze zijn allemaal prachtig! Het is leuk om een stukje geschiedenis te zien waar Nederland aan het deelgenomen. Nadat ik langs het treinstation was gelopen voor een nieuw treinticket naar Yogyakarta, heb ik bij het eerste restaurantje plaatsgenomen. Met een lekkere chocolade affogato genieten het feit dat ik in Java ben & contact gehouden met het thuisfront. Op de kaart hadden ze erg lekkere dingen staan dus ook maar een hapje gegeten. Alsof ik het van tevoren wist, nog geen 3 seconde later kwam de bui met bakken uit de hemel. En het was alweer afgelopen tegen de tijd dat ik klaar was. Toen ben ik doorgelopen naar een museum waar de geschiedenis uitgebreid te zien/lezen was maar deze was helaas gesloten. Eind van de middag nog een hapje gegeten onderweg en terug naar mijn hostel. Onderuit gezakt op de bank kwam ik steeds meer mensen tegen en raakte ik aan de praat met Joao. Een Portugese jongen die met een vriendin op pad was om allemaal leuke dingen te doen. Nadat ik vertelde dat mijn plannen van paragliden in het water waren gevallen omdat mijn hostel het alleen vanaf 4 personen organiseert en er geen bureaus in de buurt zijn, vroeg hij of ik met hem mee wilde de volgende ochtend. Hij zou eigenlijk vandaag gaan springen maar door de weersomstandigheden kon dat niet doorgaan. Dit aanbod heb ik natuurlijk met beide handen aangenomen, super veel zin in!

Bij de receptie een scootertje gehuurd en de volgende dag half 7 waren we verzameld om te gaan. Na een klein uurtje rijden aangekomen in de bergen met een waanzinnig mooi uitzicht & nog geen 10 minuten later werd ik ingesnoerd en vastgeklikt. Het enigste wat ik daarna nog hoorde was rennen want ik had het spaans benauwd. Maar wauw het was echt geweldig, het was zo mooi en spannend en leuk tegelijk dat ik er zelfs een beetje misselijk van werd. Helaas duurde het ritje natuurlijk veelste kort en lande ik na ongeveer 10-15 minuten op mijn billen in het gras. Wat was dit geweldig gaaf! Nadat we weer naar boven gebracht werden plan de campagne gemaakt om naar een waterval te gaan. Deze was om de hoek en erg mooi dus ja, dat doen we eventjes :) het was echt een prachtige waterval en Joao voelde zich zo een met de natuur dat ie er even onder ging staan ondanks dat de temperatuur in de bergen veel lager ligt dan op de grond. Na een foto shoot met 5 chinezen en een schoolklas, ja iedereen wil met me op de foto hier (??), op maar de maze. Helaas viel dit tegen maar de chocomel en gebakken bananen van het restaurantje ernaast heeft alles weer goedgemaakt. Rond de tafel gekeken wat er nog meer in Batu te doen is en kwamen we uit op de dierentuin. Deze dierentuin was vele malen mooier, schoner en veel beter verzorgde dieren dan de dierentuin in Surabaya. Het was echt leuk om hier een rondje te mogen lopen. Met de dierentuin tickets mochten we gratis het bijhorende museum in en daar hebben we ook een rondje gelopen. Na de dierentuin een restaurantje opgezocht om lekker te eten & de regen te ontwijken want het ging hard. Na een stevige maaltijd vol volle moed onze scooters opgestapt om vervolgens weer in een denderende regenbui te rijden. Na een korte stop even onze regenjassen aan en bidden dat we veilig aan zouden komen want de remmen en profiel van mijn scooter was niet om mee thuis te komen. Omdat we van de berg afreden hadden we er in eerste instantie niet veel last van, tot we beneden aan de berg kwamen en al het water samenkwam. Ik geloofde me ogen niet zoveel water lag er op/onder/naast/over straat. Er waren momenten dat het water tot halverwege mijn scheen kwam, zo hoog stond het. En ja dat was niet fijn rijden wetende dat je scooter een beetje slecht onderhouden is. Gelukkig was het regenen snel opgehouden en hoefde we alleen nog maar te dealen met het water overlast. Wat was ik blij toen ik het uithangbord van mijn hostel zag! Ik was veilig, doorweekt en met zwembadjes in me schoenen aangekomen. Afscheid genomen van Joao en zijn reisgenootje om lekker te genieten van een warme douche. Na de douche ben ik lekker rozig op de bank geploft, zelfs het personeel weet dat het mijn plekje is (ja zo erg ben ik). Morgenochtend gaat de reis weer verder naar Yogya en daar slaap ik in hetzelfde hostel als Nanette, haar heb ik leren kennen in Sanur (bali) en kwam haar heel toevallig tegen in mijn hostel. Daar ga ik lekker een paar dagen mee op stap maar eerst de lange treinreis maar overleven.

  • 11 November 2016 - 14:18

    De Buurtjes:

    Wow wat een belevenissen allemaal

  • 11 November 2016 - 20:04

    Irma:

    Lekker bezig Kelly. Ga zo door.

  • 12 November 2016 - 16:02

    Mirjam:

    Zo gaaf...zo stoer. Veel plezier xx Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 11387

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: