Van Malang naar Yogya naar Sumatra - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu Van Malang naar Yogya naar Sumatra - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

Van Malang naar Yogya naar Sumatra

Blijf op de hoogte en volg Kelly

17 November 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Na alle spannende avonturen in Malang was het tijd voor een nieuw avontuur in een geweldige stad. De reis gaat door naar Yogyakarta. Samen met Nanette, die heb ik leren kennen in Bali, ging ik naar Yogya. S' ochtends verzamelen op station en hop de trein in. Halverwege nog even samen geluncht in de trein met pannenkoekjes die Nanette gemaakt had. Deze reis was echt heel lang, na 7 uur en 15 minuten eindelijk aangekomen in Yogya. Vanaf het station lekker met de taxi naar ons hostel en gezellig op dezelfde kamer. Na deze lange reis hadden we eigenlijk wel trek gekregen dus na een kleine uitleg op pad gegaan om ergens wat te eten. Nadat we de verkeerde route hadden genomen niet uitgekomen waar we wilde maar wel een heerlijk restaurantje gevonden waar we konden genieten van pizza & een biertje. Dit hadden we wel verdient na z'n lange dag in de trein. Tijdens het eten plannetjes gemaakt voor de volgende dag & lekker in het hostel gechilt. Daar spraken we met een belgisch meisje die ons enkele tips gaf waardoor het plan gewijzigd werd. Gelukkig konden we nog betijds naar bed want naast dat we best moe waren, gingen we de volgende ochtend ook al om half 5 op.

Wauw wat is het toch zwaar om op te staan op zulke onmogelijke tijden. Snel omkleden en klaarmaken om met het scootertje richting Borobudur te gaan. Het was een lange trip maar wel erg leuk, aangekomen bij de tempel even wakker worden met een kopje thee en aangesloten bij een groepje die werden aangesproken door een gids. Ik had al gehoord dat het leuker is met gids maar deze was erg duur. Uiteindelijk werd het een groepje van 9 mensen en daar gingen we. De gids was echt een schattig mannetje met super veel verhalen, ik vond het erg interessant al had ik soms moeite met concentreren. De tour eindigde boven op de tempel en daar konden we rond lopen, op de foto met de kinderen en zelf foto's maken. Ik vond het echt een prachtig uitzicht en een bijzondere tempel. Toen we naar beneden liepen begon het een beetje te spetteren en tegen de tijd dat we bij de uitgang waren te hosen dus we zijn maar even wezen schuilen. Tijdens het schuilen nog even een interview gedaan met wat kindjes voor school. Eigenlijk waren het geen kindjes meer maar ze zagen eruit als kindjes. Na een tijdje waren we het wel zat dus hebben we poncho's gekocht en weer op het scootertje gesprongen. Na een geweldig mooie, soms enge toeristische route, een fruitstop & een regenstop weer terug in ons hostel. Wat waren wij kapot zeg! Ik heb lekker me mango gegeten & beetje bijgeslapen. S' avonds lekker uiteten geweest met z'n vieren en nog even zitten borrelen in het hostel.

De volgende dag was uitslaap dag, helaas was dat voor mij half 8 maar toch. Lekker rustig aan gedaan, ontbijt gemaakt en op naar al het moois ten oosten van Yogyakarta. Nanette had enkele tips gekregen om langs te gaan & dat begon met een view point. Was een prachtig uitzicht, we konden zelfs de zee zien. Ook de vele rijstvelden langs de bergen kwamen erg mooi uit. Nadat we het mooie uitzicht hadden bewonderd gingen we naar het Pine Forest. We hadden alleen gehoopt op meer bordjes onderweg maar die kwamen maar niet. Hierdoor hebben we Pine Forest maar opgegeven en in verband met de tijd doorgegaan naar Prambanan. Heel toevallig reden we langs de Pine Forest dus even gestopt om een fotootje te maken en weer doorgereden. Waar we met zonnetje vertrokken waren, was nu plaats gemaakt voor donker grijze wolken. Dit betekende niet veel goeds. Bij de eerste spetters hadden we stop gemaakt om de poncho's aan te doen & door te rijden ivm tijdgebrek. Het duurde niet lang voordat de hemel over ons heen stortte en de straten volliepen met grote golven. Gelukkig duurde het niet te lang voor we aankwamen en stonden we droog onder het dak van de parkeerplaats. Plan de campagne maken om eerst even te kijken voor iets te eten & dan de tempel in. Plan mislukt want de tentjes zagen er niet erg fris uit dus op naar de tempel. Het is ondertussen al weer droog met die gekke buien hier. Bij de tempel besloten om een guide te nemen, dit was bij Borobudur erg bevallen door de leuke verhalen. Wat is het toch een geweldig tempelcomplex. Zes super grote tempels vullen de ruimte met ieder een eigen betekenis. Ik vond het erg indrukwekkend en de verhalen zijn altijd leuk om te horen. Nadat de tour met het grappige mannetje was afgelopen, zijn we nog een rondje op het terrein gelopen. Er stonden nog enkele tempels in de buurt, deze konden alleen niet tippen aan het mooie Prambanan. In het donker de weg naar het hostel gevonden om ons spullen neer te leggen, opwarmen en lekker uiteten te gaan. Nu lekker in de chilstand en morgen maar kijken wat de dag brengt.

De volgende dag hadden we niet erg veel doelen. Het grootste doel is lekker rustig aan doen en beetje bijkomen. S ochtends lekker ontbeten met zelfgemaakte bananen pannenkoekjes en daarna klaar gemaakt voor een kort rondje in de buurt. Zo zijn we naar een water castle geweest, wat helaas niet erg bijzonder was en naar het paleis. Deze was gesloten dus gemiste kans. Daarna langs de supermarkt om een lekkere lunch te maken. Vandaag of morgen nog even een regenjack scoren want met deze buien is het erg fijn om een goede jas te hebben. Eind van de middag lekker een kopje koffie gedronken met zijn 3e en Nanette haar laatste avondmaal in Indonesië. Na het eten hebben we Nanette weggebracht op de scooters naar station. Door een misrekening stonden we eerst bij het verkeerde station maar dat was al snel opgelost.

Omdat ik heb besloten om langer in Yogya te blijven en dan naar Sumatra had ik lekker een dagje over om bij te slapen & bij te komen. Deze dag wel even lekker een wandeling gemaakt en het regenjack gekocht wat ik nodig heb op Sumatra. S'avonds nog lekker uiteten geweest met Carmen en lekker me bedje op gezocht.

De volgende ochtend ging de wekker al weer veel te vroeg om te vertrekken naar Sumatra. Via skyscanners een lekker goedkoop ticket op de kop kunnen slaan en daar ging ik. Bij de receptie een taxi geboekt en die stond netjes om 8 uur voor de deur om mij weg te brengen naar het vliegveld. Natuurlijk was ik er te vroeg, wanneer ben ik dat niet ?! En toen kreeg ik bij de balie te horen dat ik 2 uur vertraging had. Ik had dus zn 2uur langer in me bedje konden blijven liggen. Gelukkig was de wifi oke en heb ik lekker film gekeken, daarbij kreeg ik een broodje en iets te drinken van de vliegmaatschappij. Dat maakt al weer een hoop goed, eenmaal in het vliegtuig knipper je met je ogen en je bent in Jakarta waar het volgende vliegtuig ging. Ik hoefde lekker me bagage niet opnieuw in te checken dus was lekker snel, dat was niet echt nodig want wederom 50 minuten vertraging. De vertraging van de dag was nog langer dan ik daadwerkelijk in het vliegtuig heb gezeten. De laatste rit heb ik lekker geslapen & toen ik het vliegveld uitstapte werd ik opgevangen door iemand van het hostel. Nu ben ik onderweg naar het hostel & kan niet wachten om een douche te nemen en me bedje in te duiken. Ciaoooo x

  • 17 November 2016 - 16:32

    Irma:

    Wat een geweldig verhaal weer. Borobudur,Prambanan,Scooter,Pannenkoek,Hostel,Vertraging, Chillen , Yogyakarte , vroeg opstaan, Vliegtuig , Nieuwe contacten . Alle ingredienten voor een mooie reis. Have fun op Sumatra en we blijven je volgen.

  • 17 November 2016 - 18:43

    Mirjam:

    indrukwekkend hoor die tempels... Succes met je vliegreis...

  • 20 November 2016 - 12:32

    Corina:

    Wat heb je al weer veel meegemaakt, leuk hoor, veel gezien en gegeten, hahaha.... bananen en chocomel. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 11388

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: