KUALA LUMPUR <3 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu KUALA LUMPUR <3 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kelly Janssen - WaarBenJij.nu

KUALA LUMPUR <3

Blijf op de hoogte en volg Kelly

08 December 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Wat een prachte skyline heeft Kuala Lumpur, zit ik dan in de taxi na mijn mini vlucht. Alle lichtjes branden en de gebouwen worden steeds hoger. In de verste zie ik zelfs de twin towers al schijnen. Als me taxi chauffeur vervolgens verteld dat die heel dicht bij me hostel staan wordt ik natuurlijk helemaal gelukkig. Wanneer we in een drukke straat met heel veel lichtjes en uithangborden rijden, zie ik het bordje Bukit Bintang. Jaahoor, ik mag slapen tussen alle lichtjes. Deze stad is echt 180 graden verschillend met de rimboe die ik heb ervaren in Sumatra maar wat is het hier geweldig. Een macdonalds, starbucks en een giga winkelcentrum op koprolafstand. Dit moet een droom zijn, daim bedankt voor de tip! Het trappetje op naar de receptie waar ik werd ontvangen door een schattig nerveus mannetje. Terwijl hij de papiertjes uitschrijft kijk ik even rond, jeetje het lijkt wel een doolhof. Er zijn zoveel kamers en gangetjes. Nadat ik me spullen op de kamer heb gelegd even in een chilstoel gaan zitten om bij te komen. Waar ik al snel in contact kwam met Issy. Een gekke aardige meid uit Australie. Samen zijn we een hapje gaan eten & een borrel gekocht om te nuttigen op ons mini rook balkon. We konden net aan zitten met zijn 2e maar het was erg knus. Lekker een douche (lees: 3 druppels water) genomen & me bed in gedoken. Wauw Kuala Lumpur, ik ga morgen op avontuur met je!

De volgende ochtend tijdens het ontbijt weer nieuwe plannen gemaakt om naar verschillende parken te gaan & naar een skybar. De wandeling was vooral erg warm en de entree prijzen erg hoog. Dit was best wel jammer maar we hebben weer wat van de omgeving gezien. Eind van de middag terug gekomen om te douchen en omkleden. We gingen eerst naar Heli om de zonsondergang te kijken. Dit is een van de vele skybars in KL maar dit is de enige waar je rond om kan kijken en je staat op een heli platform. Beter uitzicht kan je dus niet wensen over de stad. De zonsondergang was echt heel gaaf om te zien maar het was ook erg leuk om de stad te zien veranderen. Alle lichtjes gingen aan en binnen enkele minuten hadden we een prachtige verlichte skyline. Na een cocktail en 200 foto's verder gingen we een hapje eten in de foodstreet. Zoals de naam al zegt: een straat met aan twee kanten restaurantjes en kraampjes met fruit, snacks en maaltijden. Onderweg kwamen we Sanne tegen, zij slaapt in een ander hostel en vroeg of ze met ons mee mocht! Natuurlijk mag dat haha, met zijn 6e lekker wezen eten. Na het eten zijn we naar de barstreet gegaan, zelfde verhaal als het eten. Daar hebben we nog een borreltje gedronken. Een van de meiden moest de volgende ochtend vroeg op dus die hebben we thuisgebracht en zijn we weer terug gelopen om nog meer borrels te drinken. We zaten erg gezellig bij alle verschillende barretjes. Er was ook een club en daar was ik wel erg benieuwd naar, dat was ook de volgende bestemming. Twee andere gingen samen terug naar het hostel en Sanne, Melvin en ik zijn naar Zion gegaan. Ik vond het wel echt een leuke tent haha. Rond een uurtje of half 3 vonden we het wel mooi geweest, tijd om naar bed te gaan!

De volgende ochtend was op staan makkelijker dan gedacht en na het ontbijt plannen gemaakt voor deze dag. Tijd om een zwembad op te zoeken in deze benauwde temparatuurtjes. Via internet een infinitypool gezocht en een uber besteld. Aangekomen bij het hotel hebben we ons opgesplitst om te kijken waar we heen moesten, niets gevonden dus maar even gevraagd. Bleek dat we helaas niet van het zwembad gebruik mochten maken maar als we een drankje kochten mochten we er wel naast zitten haha! We zijn toen in het restaurant een drankje gaan drinken & genoten van het prachtige uitzicht. Heel apart kreeg ik een appje van onbekend nummer, een lokaal nummer. Geen idee wie dat kon zijn, wachtte ik in spanning af op het antwoord. 3 keer raden wie het was, de uber driver. Ik was me er helemaal niet van bewust dat er een telefoon nummer in die app stond. Het kwam wel mooi uit want we hadden hem nog nodig. Via de twin towers zijn we terug gereden naar het hostel voor een powernapp en een douche. De twin towers waren echt geweldig groot. Ik vond het wel even leuk om daar rond te lopen. We hebben even een groepsfoto laten maken door een echte salesman want Kerry en ik hebben een mini lens gekocht voor onze telefoon. Nu kan je hele grote foto's maken, super handig met z'n giga toren. Diezelfde avond zijn we ergens een hapje gaan eten en borrelen. Na het eten in de bus gestapt richting de volgende skybar. Ondertussen een rondje gelopen door het giga winkelcentrum & de lichtshow bewonderd. Daarna door gelopen naar de skybar, super hippe tent met super uitzicht op de twin towers die in allemaal mooie lichtjes gehuld was. Jeetje, een uitzicht om te kwijlen. Na de nodige drankjes weer door naar de barstreet om het borrelgehalte hoog te houden. Gelukkig waren we ochtends vroeg terug, wat zo niet handig is in een hostel.

Na het ontbijt rustig gewacht tot iedereen klaar was & ingepakt want iedereen gaat me verlaten. Vandaag gaat iedereen van me groepje er vandoor. De eerste was Melvin maar die ging zo vroeg dat het niet verantwoord was om op te staan, toen ging Kerry! Even gedag gezegd en fijne reis gewenst naar India. Daarna heb ik geluncht met Sanne en hebben we een rondje gedaan in de gratis (ja je leest het goed, GRATIS) bus. In de bus plannentjes bedacht om te doen en besloten naar de bioscoop te gaan. Er is een bioscoop om de hoek bij ons hostel dus gingen we kijken welke films er draaide. We zijn uiteindelijk naar Moana geweest. Echt een super leuke Disney film, eigenlijk wel voor een leeftijd categorie jonger maar het is Disney. Om 5 uur de laatste drie uitgezwaaid die hun reis vervolgen naar Bali. En eindelijk mag ik onderuit, vanavond ga ik lekker serie kijken en slapen want ik ben kapot. Morgen vervolgd mijn reis zich naar Phuket, Thailand. Ben benieuwd of het weer al opgeklaard is want me benen lijken weer een beetje op melkflessen. Dit was mijn live verslag uit Kuala Lumpur, toedolsssss.

  • 08 December 2016 - 14:36

    Leon:

    Hallo Topper, mooie foto's van Koala Lumpur, alvast voor de vrijdag een prettige vlucht en tot horens in thailand

  • 08 December 2016 - 14:49

    Irma:

    Ik ga straks je verslagen nog missen. Ga nog even zo door. Hoezo morgen al naar Phuket. Ga je dan van zuid naar noord thailand .

  • 08 December 2016 - 15:09

    Astrid:

    Altijd leuk als ik weer een reisverslag van je lees. Wat maak je veel leuke dingen mee! Veel plezier ook op Phuket. Ik duim voor veel zon.

  • 08 December 2016 - 16:59

    Linda Janssen:

    Leuk om weer te lezen! Veel plezier in Thailand!

  • 09 December 2016 - 22:51

    Corina:

    leuk, leuk, leuk, gave foto's daar in die skybar.
    Op naar Phuket, doe Sjon en Ellen de groetjes, xx

  • 10 December 2016 - 16:32

    De Buurtjes:

    He Kelly wat vervelend al die shops, barretjes en eettentjes.....zucht....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Mijn naam is Kelly, ik ben ondertussen 24 jaar oud & ben verslaafd geraakt aan reizen na de eerste vier maanden Azie. En ben momenteel in Australie te vinden. Ik vind het heerlijk om te schrijven en mijn avonturen bij te houden dus ga lekker zitten & enjoy!

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 11391

Voorgaande reizen:

10 September 2018 - 09 September 2019

Going Down Under

03 Oktober 2016 - 05 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: